Strona 1 z 1
[D4 ALL
] Wibracje z tylu podczas rozgrzanych hamulców.
: 30 lis 2018, 00:06
autor: Liwian
Witam.
Mam taki problem że jak porządnie rozgrzeja się hamulce to w wibracje wpada auto z tylu dzieje się tylko po kilku ostrych hamowaniach z dużych prędkości jak hamulce ostygną to wraca do normy i gładko się hamuje. Tarcze wymieniłem dwukrotnie obecnie założone najlepsze jakie znalazłem przed ceramicznymi sytuacja się powtarza klocki też nowe już sam nie wiem. Ewidentnie jest to związane z wysoką temperatura. Czy jakiś element zawieszeni może to powodować.
Re: Wibracje z tylu podczas rozgrzanych hamulców.
: 30 lis 2018, 09:17
autor: walus30
Liwian pisze:Witam.
Mam taki problem że jak porządnie rozgrzeja się hamulce to w wibracje wpada auto z tylu dzieje się tylko po kilku ostrych hamowaniach z dużych prędkości jak hamulce ostygną to wraca do normy i gładko się hamuje. Tarcze wymieniłem dwukrotnie obecnie założone najlepsze jakie znalazłem przed ceramicznymi sytuacja się powtarza klocki też nowe już sam nie wiem. Ewidentnie jest to związane z wysoką temperatura. Czy jakiś element zawieszeni może to powodować.
Mam tak samo, szczególnie z dużych prędkości na autostradzie przy ostrym hamowaniu.
Przy spokojnej jeździe nic się nie dzieje, przypuszczam , że hamulce są słabo wydajne ( u mnie nowe klocki ATE z tyłu wystarczyły na 25 Tk, koledze na 15 Tk) nie wiem dlaczego ale tył hamuje mocniej niż przód w tym aucie - to nawet widać jak koła się brudzą
Re: Wibracje z tylu podczas rozgrzanych hamulców.
: 30 lis 2018, 10:46
autor: dice111
Liwian pisze:Mam taki problem że jak porządnie rozgrzeja się hamulce to w wibracje wpada auto z tylu dzieje się tylko po kilku ostrych hamowaniach z dużych prędkości jak hamulce ostygną to wraca do normy i gładko się hamuje.
Gdyby wibracje pozostawały tzn, że prawdopodobnie źle docierasz klocki i tym samym niszczysz tarcze, ale skoro to mija to widocznie przegrzewasz heble. Jak odczuwasz te wibracje, że mówisz tylko o tyle a na kierownicy nic nie czuć ? To przód bierze na siebie większa prace.
walus30 pisze:przypuszczam , że hamulce są słabo wydajne
Mam setup z D4 u siebie i narzekać nie mogę. Z tym, że fabryczny pozostał akurat u mnie tylny zacisk.
walus30 pisze:tył hamuje mocniej niż przód w tym aucie - to nawet widać jak koła się brudzą
Gdyby tak było to byś się zabił
: 30 lis 2018, 10:47
autor: walus30
dice111 pisze:[quote="walus30" tył hamuje mocniej niż przód w tym aucie - to nawet widać jak koła się brudzą
Gdyby tak było to byś się zabił[/quote]
to czemu klocki z tyłu zużywają się znacznie szybciej?
: 30 lis 2018, 11:04
autor: dice111
To może wynikać z kilku opcji: siły hamowania (w starszych samochodach był za to odpowiedzialny korektor) a wiec usterki, pracy ESP, częściowo ponoć i z EBC, stylu jazdy, grubości, jakości i rodzaju samego klocka i tarczy itd. Są jednak samochody w których jest to normalne (mowię o zużyciu, nie sile hamowania).
: 30 lis 2018, 11:23
autor: walus30
dice111 pisze:To może wynikać z kilku opcji: siły hamowania (w starszych samochodach był za to odpowiedzialny korektor) a wiec usterki, pracy ESP, częściowo ponoć i z EBC, stylu jazdy, grubości, jakości i rodzaju samego klocka i tarczy itd. Są jednak samochody w których jest to normalne (mowię o zużyciu, nie sile hamowania).
U mnie przód (400mm tarcze) prawie nie ruszony, a tył szybciej idzie znacznie