Witam. Przeglądając filmiki na YouTube o A8, znalazłem coś ciekawego a mianowicie Audi a8 d2 pre lift z kierownicą od a8 D3, powiem szczerze dało mi to do myślenia bo chętnie sprawił bym sobie taki prezent , bo jak wiadomo wygodna kierownica w aucie bardzo dużo wnosi do jazdy. Więc zaczęło się przeszukiwanie forum, następnie google i niestety nic nie znalazłem. Chodzi mi głównie o dwie rzeczy, jak jest z poduszką czy jest duży problem i jak z jej sprawnością. Druga sprawa czy będzie pasować na kolumnę, bo z tego co wyczytałem że audi a8 d2 pre lift miał gruby klin. Nie chodzi mi już od działające przyciski na kierownicy, bo akurat jest mi to zbędne.
Chodzi mi dokładniej o taką :
Na pewno wiele osób z klubu majsterkowało w taki sposób i macie doświadczenie, czy jest to możliwe bez różnych "czarów".
Z góry dziękuje za odpowiedzi.
Pozdrawiam Mateusz.
: 20 maja 2014, 18:08
autor: gonias
Więc kompletnie nikt nie pomoże ?. Nie chce kupować w ciemno, żeby się nie okazało że kompletnie nic nie będzie pasować, lub poduszka miała tylko wartość dekoracyjną.
: 20 maja 2014, 19:09
autor: tutenhamon
Słuchaj ta wiedza nie jest moja .znalazłem taki temacik :
AUDI A8 D2 [a8 d2] kierownica S-line-od jakiego modelu jeszcze pasuje
Chciałem sobie zmienić kierownicę na trójramienną przejrzałem na allegro oferty i tam są kierownice na szeroki i na wąski wieloklin... teraz pyt. jaki jest wieloklin w A8 96r. i czy kierownica może spasować od A4 A6 etc.
kierownicę i z małym i z dużym wieloklinem. Jeśli montujesz taką z dużym to nie ma problemu ale jeśli chcesz nowszą to musisz zastosować redukcję którą nakłada się na stary wieloklin i w eekcie otrzymuje cienki dopasowany do nowej kierownicy (koszt ok.30zł). Dla przykładu ja mam u siebie w V8 i w D2 ojca drewnianą trójramienną kierownicę z 2005r od passata z poduszką od audi .
Dziękuje za odpowiedz. Więc powiedzmy że założenie kierownicy jest możliwe przez tą redukcję, a wracając do poduszki bo jednak moja aktualna prawdopodobnie albo i na pewno nie będzie pasować do kierownicy D3, czy jest jakaś możliwość wpięcia ori poduszki z D3 ? czy poduszki D2 z innej kierownicy np (trzyramiennej).
: 21 maja 2014, 19:25
autor: krzychu22.p1i
Kolego, mam kierownicę multi (przewijanie, głośność, tiptronic) do sprzedania z mojego po FL, jedynie redukcja najprawdopodobniej będzie potrzebna. Na pewno będzie ona wyglądała bardziej ori jak ra z preFl D3.
: 22 maja 2014, 16:13
autor: gonias
krzychu22.p1i pisze:Kolego, mam kierownicę multi (przewijanie, głośność, tiptronic)
Raczej te bajery i tak nie dla mnie bo pewnie podłączenie wszystkiego to większa kabelkologia.
krzychu22.p1i pisze:do sprzedania z mojego po FL, jedynie redukcja najprawdopodobniej będzie potrzebna.
Czyli z Twojej po FL poduszka będzie pasować P&P ? bez żadnych przeróbek ? i nie będzie wywalać błędów u mnie przed fl ?
: 22 maja 2014, 17:23
autor: gtfan
gonias pisze:
krzychu22.p1i pisze:Kolego, mam kierownicę multi (przewijanie, głośność, tiptronic)
Raczej te bajery i tak nie dla mnie bo pewnie podłączenie wszystkiego to większa kabelkologia.
krzychu22.p1i pisze:do sprzedania z mojego po FL, jedynie redukcja najprawdopodobniej będzie potrzebna.
Czyli z Twojej po FL poduszka będzie pasować P&P ? bez żadnych przeróbek ? i nie będzie wywalać błędów u mnie przed fl ?
Błędów nie będzie ale z montażem jest trochę zachodu, bo trzeba albo przerabiać obecną taśmę airbagu albo zmienić na nowszego typu (taka jak na powyższym zdjęciu). Zmiana taśmy z kolei pociąga za sobą zmianę manetek (nowsza taśma jest mocowana do manetek, Twoja do kierownicy), wymianę wtyczki od manetki wycieraczek (zupełnie inna), wymianę wtyczki airbagu od strony instalacji auta, zmianę obudowy kolumny i zmianę przełącznika od regulacji kierownicy.
Natomiast co do kierownicy z D3, mechanicznie na 99% te same zmiany, co powyżej, natomiast z tego co widzę na aukcjach, to poduszka z D3 jest dwustopniowa, czyli posiada 2 ładunki wybuchowe i 2 wtyczki do nich. Poduszki z D2 są jednostopniowe (jedna wtyczka), więc nie wiadomo czy to zadziała prawidłowo w momencie zderzenia.