Jak w temacie. Czy da się zamontować kiere F1 do A8 96r bez ESP
Znalazłem na allegro, że kierownice do poliftowych mają inny wieloklin czyli kiera razem z taśmą nie podejdzie, czy ktoś może potwierdzić?
: 07 lis 2011, 23:33
autor: tomi26
Z tym wieloklinem to prawda,potrzebna jest redukcja,temat już kiedyś był omawiany,numery tej redukcji też ktoś już podawał.
A czy sama kiera z taśmą podejdzie to nie mam pojęcia,u mnie też leży kierownica od a6 c5,miałem kupić redukcję i się z tym pobawić,ale jakoś brakuje mi motywacji :-P
: 07 lis 2011, 23:42
autor: hipcio
Dzięki tomi26
A czy w przedliftach wychodził Tiptronic w kierze czy tylko w poliftowych
: 07 lis 2011, 23:55
autor: tomi26
mi się wydaje,że w preFL raczej tego "bajeru"nie było...no ja przynajmniej nie mam
Według ETKI były w tych rocznikach kierownice z tiptronikiem. Podłączenie takiej kierownicy (przedliftowej) po zakupie również taśmy nie powinno raczej stanowić problemu, ale może być problem ze znalezieniem takiego zestawu (uwaga na taśmy z aut, w których wystrzeliła poduszka).
W przypadku kierownicy poliftowej trzeba będzie oprócz redukcji wieloklinu coś porzeźbić z taśmą - dostosować starą taśmę do nowej kierownicy (pewnie łatwiej) lub nową taśmę wpasować zamiast starej. Ale może to być trudny temat i konkretna rzeźba.
Jeżeli będziesz dalej zainteresowany, to mogę zrobić tutorial jak wykonać podłączenie elektryczne zmiany biegów bez fizycznej ingerencji w instalację elektryczną auta (na zasadzie plug and play poprzez wpięcie się w odpowiednie wtyczki) - miałem go zrobić po skończeniu mojej kierownicy, ale ze względu na brak czasu jeszcze się za to nie zabrałem, a kiera też nie podłączona :-(.
: 08 lis 2011, 12:53
autor: szeryfisch
da sie. Koledze minus4 montowalem do prelifta kiermane ze sterowaniem tipa i ze sterowaniem radia. Dziala.
: 08 lis 2011, 14:34
autor: maciu
ja bedę podchodził do tematu kolumna, taśma, kierownica, manetki - poliftowe do prelifta
bez ESP
postaram się zrobić fotostory
: 08 lis 2011, 20:33
autor: adrian949
Kolego ja właśnie będę zmieniał kierownice, redukcję wieloklina kupiłem w serwisie koszt 23 zł, jeszcze nie sprawdzałem czy na pewno będzie pasował!
: 08 lis 2011, 20:45
autor: repsol
nie wiem czy jest sens zakladac kiere F1 wogole po co wam to? nie macie co robic z czasem?? nie po to kupuje sie automat zeby wachlowac biegami nieprawdaz?? to tylko moja konstruktywna krytyka i takie moje zdanie
: 08 lis 2011, 20:51
autor: adrian949
Ja tylko zmieniam na taką
: 08 lis 2011, 22:06
autor: sylwekr
Czy wygodnie jest zmieniać biegi tymi przyciskami ? Nie miałem okazji. Trochę zastanawiałem się czy taką kierownicę założyć, ale mam obawy, że to będą pieniądze wyrzucone. Dźwignią na Tipie to mało komfortowe. Obawiam się, że jak zmienię to też będę miał taką opinię:
repsol pisze:nie wiem czy jest sens zakladac kiere F1 wogole po co wam to? nie macie co robic z czasem?? nie po to kupuje sie automat zeby wachlowac biegami nieprawdaz??
: 08 lis 2011, 22:31
autor: hipcio
Ja chciałem bo lubie sobie zmieniać biegi tipem, szczególnie jak trzeba dużo wyprzedzać to daje sobie wcześniej bieg lub dwa niżej i nie trace czasu aż Mi zmieni bieg.
Niewiem jak u Was, ale u Mnie na 4hp24a to czuć ten przestuj jak dam kick down i to mnie wkurza.
maciu pisze:ja bedę podchodził do tematu kolumna, taśma, kierownica, manetki - poliftowe do prelifta
bez ESP
postaram się zrobić fotostory
Maciu to daj Mi znać jak ogarniesz temat.
: 09 lis 2011, 01:26
autor: FOSS
repsol pisze:nie wiem czy jest sens zakladac kiere F1 wogole po co wam to? nie macie co robic z czasem?? nie po to kupuje sie automat zeby wachlowac biegami nieprawdaz?? to tylko moja konstruktywna krytyka i takie moje zdanie
Kilka ładnych lat temu też myślałem że bawienie się tymi przyciskami to bzdura... ale w tzw. międzyczasie jeździłem wieloma autami z mocnymi silnikami i automatem i ... zmiana biegów mi się spodobała.
Osobiście lubię jazdę aktywną a używanie manetek zmiany biegów przy kierownicy umożliwia właśnie taką jazdę... szybko, aktywnie (większa kontrola nad pracą skrzyni biegów) i jednocześnie, o dziwo, oszczędnie (jeżdżąc na Tip-ie oszczędzasz paliwo i hamulce) ;-)
Jeżeli lubisz jazdę spokojną, pasywną to raczej tego nie zrozumiesz.
: 09 lis 2011, 09:07
autor: sebos17
a mi chodzi po głowie zrezanie kiery z RS6 z łopatkami do S8, tylko że największym problemem będzie AirBag i tego się obawiam, ponieważ podstawa to bezpieczeństwo!