Strona 1 z 1
[D2 ALL
] Gniazdo diagnostyczne wpadło do środka
: 27 sty 2012, 16:50
autor: Wiśnia
Witam. Chciałem się wpiąć w złącze OBD II i wpadło mi do środka. Jak się do tego mądrze dobrać zeby się nie narobić ? Próbowałem płasko szczypcami, ale nie ma takiej opcji ponieważ profil zacisków uniemożliwia wyciągniecie

: 27 sty 2012, 17:38
autor: sylwekr
Mi też kiedyś wpadło i trochę gimnastyki i udało się wyciągnąć bez zniszczenia czegoś, a i tak później rozwalili mi gniazdo w ASO

: 27 sty 2012, 18:38
autor: hipcio
Zdjąć boczek od strony pasażera i spokojnie wciśniesz je na swoje miejsce. ja je kiedyś wyjmowałem. Ono jest na dwa zatrzaski mocowane i muszą wskoczyć odpowiednio wtedy niebedzie wypadać.
: 27 sty 2012, 21:13
autor: Gabriel
Ja to zrobiłem tak:
dwa długie cienkie wkręty wkręciłem do szpary między pinami, i wyciądnąłem gniazdo bez problemu w 5s
Ważne żeby wkręty były wąskie żeby nic nie zniszczyć.
: 27 sty 2012, 22:50
autor: szeryfisch
ja zdejmuje boczek. BTW to polifty nie maja gniazda w popielniczce.
: 27 sty 2012, 23:16
autor: FOSS
szeryfisch pisze:ja zdejmuje boczek. BTW to polifty nie maja gniazda w popielniczce.
Małe sprostowanie.... po-lifty 1999/2000 też mają jeszcze gniazdo w popielniczce....
dopiero w 2000 (modelowy 2001) gniazdo zawędrowało w ustandaryzowane miejsce na dole deski w okolicy lewej nogi kierowcy ;-)
: 28 sty 2012, 08:38
autor: szeryfisch
no nie wiem, moj 99 ma pod kierownica.
: 28 sty 2012, 09:40
autor: 123mielony
Moja jest z 99r.marzec i ma pod popielniczką.
: 28 sty 2012, 10:17
autor: FOSS
szeryfisch pisze:no nie wiem, moj 99 ma pod kierownica.
wow... moja pierwsza srebrna FL też miała w popielniczce :roll:
Co do złącza diagnostycznego....
tu jest opisane po trochu:
http://diagnostyka-samochodowa.s-tech.p ... diag_gdzie
po wybraniu z listy marki AUDI jest rozpisane gdzie i w których modelach aut monotwane były złącza diagnostyczne.
Co do standardu OBDII:
"Warunkiem uzyskania homologacji /od 2001 roku/ dla nowego modelu samochodu jest wyposażenie go w układ diagnostyki pokładowej (tzw. OBD – On Board Diagnostic). Od roku 2000 światowym standardem jest norma OBD II, która, nakłada na producentów obowiązek tworzenia pokładowych systemów diagnostycznych monitorujących na bieżąco stan pojazdu pod względem emisji substancji szkodliwych. Celem stosowania OBD II jest wyeliminowanie pozapokładowych systemów pomiarowo-diagnostycznych i zastąpienie ich jednym, zunifikowanym systemem pokładowym, za pomocą którego będzie można dokonywać kontroli i diagnostyki układu napędowego, a docelowo całego pojazdu."
I jeszcze tutaj trochę o OBDII (na początku jest opisane kiedy ten standard wszedł na rynki światowe):
http://www.samochodowka.koszalin.pl/war ... 2-eobd.htm
Skoro standard OBDII wszedł w latach 2000/2001 to by się pokrywało z moim wcześniejszym wpisem że w A8 gniazdo powędrowało pod kierownicę w roczniku 2000 a modelowym 2001.
Ale nie wiem czemu u Ciebie w 1999 też jest już pod kierą :roll:
może przez roztargnienie zamiast modelu '99 kupiłeś '01 :lol:
: 28 sty 2012, 11:33
autor: daro72
Mi jak nieraz wpadnie to wyciągam je dwoma płaskimi śrubokrętami.
: 09 paź 2014, 18:42
autor: miniekzgr
U Mnie w s8 FL 99' jest pod kierownica.
Jaja były jak pojechałem na kasowanie błędów gościu juz chociaż tunel rozbierać,ale ma szczęście drugi był bardziej w temacie

: 09 paź 2014, 18:52
autor: Gość
miniekzgr pisze:U Mnie w s8 FL 99' jest pod kierownica.
Bo w FL zazwyczaj tam jest.
Smakował kotlet z przed 2 lat?
