Strona 1 z 1

[D2 94 ] Przekładka wnętrza z FL do preFL

: 08 sie 2012, 16:56
autor: Detter
Witam.
Niedawno stałem się szczęśliwym nabywcą a8 4,2 z 94 roku.
Audi nabyłem tanio, ze skrzynią do remontu i zniszczonym wnętrzem.
Obecnie łosiem stoi w warsztacie i robiona jest skrzynia.
Jednak w przyszłym tygodniu auto wraca do mnie i mam zamiar zabrać się za przełożenie
KOMPLETNEGO wnętrza...
tj. komplet foteli, półka tylna (z el. roletą i 3-cim światłem stop), boczki (tylne z roletkami), kompletna podłoga (właśnie wróciła z prania), tunel środkowy, cała decha (z kratkami itp). Oczywiście wszystkie inne plastiki jak progi itp również są.
Wnętrze pochodzi z samochodu po lifcie (2000rok).
Graty już mam oczywiście w domu. Teraz tylko przełożenie....

Przeprowadzał już ktoś taką operację? Bardzo dużo zabawy jest?
- podsufitka oczywiście zostaje stara.

Może jakieś uwagi / podpowiedzi zanim zacznę całą operację?
Oczywiście zapas spinek już będzie czekał.. :)

A może jest ktoś zainteresowany podjęciem się takiego zadania? Jeśli tak, to ile mogło by mnie to kosztować?
dodam tylko, że remont skrzyni mnie trochę przerósł i nie stać mnie na wysoko-wykwalifikowane warsztaty :)

: 08 sie 2012, 22:33
autor: hipcio
Deske też bedziesz przekłądał? bo jak montowałem kiere od lifta to zauwazyłem ze plastik (obudowa kierownicy jest inny niz przed liftem i nie pasi pod przełacznik swiateł kierunków itp. Jak załozysz stary plastik a nową deske to bedziesz miał szpary przy liczniku albo nie bedzie sie mieściła( nie pamietam juz) ta mała ramka. Ostatnio rozbierałem całe wnętrze w moim (zmiana szybra na solar) wyjmowałem tez dywany tunel srodkowy itd bo wyciszałem podłoge jak coś to pisz na PW moge ogarnąc twoją maszyne. Jak chcesz tipa ze zmianą biegów w kierze to też ogarne albo navi dx

: 08 sie 2012, 23:40
autor: sylwekr
Różnic może być więcej. Ja kiedyś też jeden plastik ze słupka z przedlifta do polifta przymierzałem i na pierwszy rzut oka wyglądały jednakowo, ale jedną krawędzią się różniły i nie do założenia bez cięcia.

: 09 sie 2012, 00:14
autor: Detter
Hipcio: A jak czasowo i jak skomplikowane było rozebranie całego wnętrza? Dużo czasu Ci to zajęło?
Co do kiery: mam tak: decha, plastiki koło kiery, samą kierownicę z tipem + kolumnę kierowniczą....
Ale prawdę mówiąc tego to już się boje trochę ruszać..... Na początek przełożę resztę, a dechę i kierę zostawię na później... ale do tego sam się już na pewno nie zabiorę...

Sylwker: próbowałeś z preFL do FL przymierzyć?
To ja mam w drugą stronę... czyli jak Ty musiałeś ciąć, to ja mogę mieć szparę......
hmmm... oj będzie trochę do porezania....
ps. rozumiem, że boczny słupek pomiędzy drzwiami?

: 09 sie 2012, 09:26
autor: sylwekr
Detter pisze: ps. rozumiem, że boczny słupek pomiędzy drzwiami?
Tylny słupek, ale jak zostawiasz podsufitke i słupki to problem nie powienien ciebie dotyczyć, tylko obawiam się, że może być więcej elementów które wygladają prawie ta samo ale nie da się ze sobą połączyć (prolift z polift) lub np w nadwoziu są gdzie indziej zaczepy itp. Do póki za to się nie weźmiesz nie poznasz wszystkich niespodzianek, ale sądzę, że przeszczep zostanie przyjęty jeśli ktoś do tego się przyłoży.

: 09 sie 2012, 18:32
autor: FOSS
Detter pisze:Co do kiery: mam tak: decha, plastiki koło kiery, samą kierownicę z tipem + kolumnę kierowniczą....
Ale prawdę mówiąc tego to już się boje trochę ruszać..... Na początek przełożę resztę, a dechę i kierę zostawię na później... ale do tego sam się już na pewno nie zabiorę...
Z całą dechą to możesz mieć trochę problemów... żeby ją wyciągnąć trzeba ogołocić prawie cały przód... tzn. większość tego co pod deską trzeba zdemontować żeby wyjąć całą deskę.

: 09 sie 2012, 21:49
autor: hipcio
Ja akurat deski nie wyciągałem, natomiast całą reszte tak,od podsufitki, szybra po podłoge i zajeło mi na rozebranie i złożenie około czterech dni ale prałem też dywany, czyściłem podsufitke plastiki itd. naprawiałem mate grzewczą w fotelu kierowcy, puszczałem kable do wentylatora od solara i wyciszałem podłoge bo mam bzika na punkcie hałasu w aucie.

Niespodzianek w przekładce napewno jest więcej, najgorsza to włąsnie deska aby ją wyciągnąc i wsadzić nową. Myśle, że kilka dobrych dni potrzeba aby to zrobić porządnie i czysto.

Rozebranie to tak jeden dzień jak ktoś wie co i gdzie odkręcić. Montaz dwa-cztery dni w zależności od komplikacji i rezania nowych bajerków.

Do nowej deski potrzebujesz jeszcz przełacznik pod kiere i kostki bo da inne.tylko od świateł jest taka sama reszta to już lutowanie

: 09 sie 2012, 23:01
autor: FOSS
hipcio pisze:Niespodzianek w przekładce napewno jest więcej, najgorsza to włąsnie deska aby ją wyciągnąc i wsadzić nową. Myśle, że kilka dobrych dni potrzeba aby to zrobić porządnie i czysto.

Rozebranie to tak jeden dzień jak ktoś wie co i gdzie odkręcić. Montaz dwa-cztery dni w zależności od komplikacji i rezania nowych bajerków.
Też tak to widzę... aby zdjąć całą deskę trzeba zdemontować wiele rzeczy pod spodem... i to może nie przysparza tak wielu problemów ale później trzeba to wszystko jeszcze ponownie zamontować i to tak aby to wszystko działało.
Jeden kolega pytał mnie kiedyś o przekładkę deski to czasowo widziałem to właśnie na jakieś 3-4 dni roboty.
hipcio pisze:Do nowej deski potrzebujesz jeszcz przełacznik pod kiere
Generalnie jakby kolega potrzebował jakichś innych części od po-lifta, takich nietypowych które rzadko się wymienia ale po przełożeniu deski być muszą to mam u siebie trochę takich... począwszy od kolumny kierownicy regulowanej elektrycznie, poprzez jej osłony i przełącznik od jej regulacji a kończąc na różnych dodatkowych wspornikach, całym zestawie nawiewów czy stelażu pod panel klimatronika, środkowe nawiewy i NaviPlus.

: 09 paź 2012, 09:27
autor: cubitus
Hej, podłączam się do tematu. Napisaliście dużo o desce rozdzielczej a o fotelach i kanapie właściwie nie ;-). Czy to oznacza że np. z fotelami i kanapą nie ma problemu? Chcę zamienić moją tapicerkę welurową (1995) na skórzaną. Chodzi o fotele przednie i kanapę. Ten nowy komplet jest z wersji FL angielskiej. Ma dokładnie takie samo wyposażenie elektryczne (regulacje + grzanie) jak u mnie plus (jak sądzę) airbagi (biorę z dobrodziejstwem inwentarza, nie chcę podłączać poduszek).

: 04 lis 2012, 03:31
autor: Detter
Generalnie fotele i kanapa jest plug&play :)
nie jestem tylko pewien, jak będzie z siedziskami z anglika - czy fotel kierowcy nie będzie w jakiś sposób zamieniony z fotelem pasażera....

ps. ja u siebie mam jeszcze jeden problem: ponieważ miałem regulacje oparcia + grzanie
a teraz mam pełną elektrykę (łącznie z zagłówkami) i grzaniem....
Zabrakło mi regulacji oparcia w fotelu kierowcy... domyślam się że czegoś nie podłączyłem,
ale brak mi pasujących do siebie złączek....
orientuje się ktoś, czy raczej szukać uszkodzenia fotela, czy może trzeba coś dorezać z elektryką?

Powinno wystarczyć podłączenie prądu czy szukać jeszcze czegoś pod fotelem?