Strona 1 z 2

[D2 ALL ] Fotele RECARO

: 01 paź 2012, 20:07
autor: bplukaszbp
Witam,

Na forum znalazłem już tematy dotyczące mojego zapytania, niestety linki nie są już aktualne(tematy sprzed dwóch lat...) w związku z czym ponawiam sprawę.

A mianowicie, zakupiłem audi, z przełożonym wnętrzem RECARO z anglika. Fabrycznie auto nie miało podgrzewanych foteli, Rearo ma, a chciałbym to uruchomić u siebie. Jeśli ktoś miałby schemat podłączenia tych foteli, byłbym bardzo wdzięczy.

Kolejna sprawa to poduszki powietrzne, u mnie wszyskie z foteli mają wypięte kable, może to głupie pytanie, ale w tych sprawach jestem laikiem. Skoro w tych fotelach są poduszki, to jest jakaś realna szansa, żeby je podłączyć?? Ewentualnie dorzucić jakiś czujnik uderzeniowy i po nowej wiązce je uruchomić?? Jeśli są, to fajnie byłoby mieć je w (odpukać) gotowości.

Pozdrawiam.

: 01 paź 2012, 21:16
autor: sylwekr
Odnośnie grzania tylnej kanapy to ja u siebie to dorabiałem. Potrzebujesz panel sterowania, ten co na tunelu środkowym, najlepiej ori kostki do tego panelu i złączy w kanapie i parę metrów przewodu i dodatkowe gniazdo bezpiecznikowe. Chyba że uda ci sie kupić panel + oryginalną wiązkę z kostkami to spinasz to w całość doprowadzasz zasilanie przez bezpiecznik i grzeje w tyłek. Najlepsza opcja aby ktoś wyprół taką wiązkę, jeśli będziesz dorabiał napisz do mnie na PW to podeślę ci fotki jak idą przewody - na podstawie tych fotek ja dorabiałem u siebie okablowanie i wszystko działa.
Odnośnie poduszek to wydaje mi się, że to nie takie proste, bo czujniki - uderzeniowe, zajęcia fotela, poduszki, napinacze pasów i sterowanie tym wszystkim tworzy całość i według mnie może być problem z dołożeniem sterowania kolejnych poduszek

: 28 paź 2012, 16:27
autor: bplukaszbp
Odświeżam temat, mógłby ktoś podrzucić schematy połączeń do foteli RECARO??

: 05 lis 2012, 09:55
autor: sylwekr
Schemat podłączenia grzania jest identyczny z tym w A4: http://audi.pacula.eu/a4-b5-avant-schemat-podlaczenia-podgrzewanych-foteli/

: 16 cze 2013, 13:36
autor: janU
witam,
podbijam temat ale w odrobinę innym kontekście (może temat odrobinę inny ale nie chcę multiplikować wątków), takie dwa fotele:

http://allegro.pl/fotel-kierowcy-skorza ... 35114.html

http://allegro.pl/fotel-przedni-pasazer ... 60235.html

czy ktoś na forum jest w stanie poświęcić chwilę i pomóc z elektryką poszczególnych elementów.
plan jest żeby lekko zmienić sterowanie, przenieść je w inne miejsce (może jeżeli się uda to zmienić elementy konsoli sterowania). Na początek pytanie laika - czy sterowanie przechodzi przez system komputera czy jest niezależne, funkcjonuje poza komputerem (opiera się na zwyczajnej zmianie stanów, włącz / wyłącz )?

pozdrawiam,
janusz

: 16 cze 2013, 17:38
autor: wojak_1
sterowanie fotelami jest bardziej skompilkowane niż myślisz oczywiści łączy się zmodułem komfortu jak i z konsolą pamięci foteli ale jest też sposób podac napiecie do kostki żółta kostka w fotelu i fioletowa jedno podanie zasilania nie rozwiązuje sprawy np. dwa piny w jednej kostce odpowiadają za posów dwainne w innej kostce za zagłówki ajeszczeinne za oparcie dużo łatwiej jest w przypadku tylnej kanapy

: 16 cze 2013, 17:52
autor: adrian949
Tu się kolego mylisz w A8 D2 wystarczy podpiąć plus i minus. Do Taty Seata zamontowałem stare tapczany i wszystko działa. :lol:

: 20 cze 2013, 20:22
autor: Antek
To ja mam inne pytanie - czy prowadnice/szyny od foteli zwyklych pasuja do foteli Recaro?Chodzi mi tez o silniki w fotelach. Bo mam Recaro i stoje przed opcja ich zamontowania za kilka dni ale niestety obawiam sie, ze czesc elektryki w nich nie dziala. I kombinuje czy mozliwe jest przelozenie calych szyn ze starych foteli. Cala elektryka u mnie i w recaro taka sama - pelne sterowanie, grzanie + pamiec.

: 20 cze 2013, 20:26
autor: Gość
Fotele z tego co mi wiadomo przekładasz P&P

: 21 cze 2013, 11:26
autor: foxik33
fotele P&P, wyjmujesz stara, wkręcasz nowe..

Szyny są zespolone z fotelami. Wykręcasz 4 torxy, odpinasz kostki, wyciągasz tapczan, wrzucasz recaro, podpinasz kostki, wkręcasz 4 torxy.


i po robocie.

: 21 cze 2013, 12:29
autor: Antek
Dzieki wszystkim za podpowiedzi. Czytalem o problemach z pamiecia. Bo moje tapczany maja pamiec a te recaro chyba nie (nie widze takiej duzej kostki pod nimi tylko zwykle silniki. Ktos pisal, ze nie wystarczy same szyny przerzucic bo sa jeszcze sterowania w oparciach. No ale bede walczyl jesli tak albo po prostu odpuszcze pamiec. Siedzenie w Recaro rekompensuje wszystko :D

: 21 cze 2013, 12:31
autor: Gość
Anton pisze:Siedzenie w Recaro rekompensuje wszystko :D
Mnie siedzenie w recaro powoduje wiekszy ból kregosłupa :)

: 21 cze 2013, 13:15
autor: Antek
Co tam kregoslup :P Generalnie moim zdaniem fotele Audi nie sa najwygodniejsze i nawet na kanapach boli mnie kregoslup po dluzszej trasie wiec Recaro bardzo chyba nie zmieni :)

: 21 cze 2013, 13:18
autor: Gość
Nie wiem jak Ty ale ja jestem prawie 2metrowym facetem więc recaro sa nie dla mnie. Na moich starych kanapach mnie plecy nie bola od jazdy nawet po 1000km. Dla mnie jedyne co słuszne to wygoda kanap z W12 :)

: 21 cze 2013, 13:20
autor: Antek
No mam 190 cm i przyznam, ze mnie kregoslup na zwyklych kanapach boli. Wczesniej mialem 100 c4 i 80 b4 i to samo bylo. IMHO najwygodniejsze fotele robi BMW. I to w kazdej serii. Nawet e36 zwykle stolki mialo wygodne mimo, ze wygladaja kichowato. Nie mowie juz o lamanych fotelach z serii 7 :D