Strona 1 z 2

[inne] A6 C5 2.4 V6 Swap hamulców z D2

: 01 gru 2016, 01:04
autor: Michal_ST
Witajcie

Mam pytanko czy istnieje możliwość montażu tarcz i zacisków z D2??
Auto przedliftem z żeliwną zwrotnicą.

: 01 gru 2016, 08:04
autor: CINEK
to zależy jakie masz zrwotnice... mój kuzyn ma A6 C5 2,7T i ma taki sam układ hamulcowy (zaciski i tarcze) jak są w standardzie w D2 FL. Wychodzi na to że również i zaciski z D3 mogły by tam spasować.

Ty masz pierwszego przedlifta, wiec trudno powiedzieć, ale na pewno za pomocą jakiś dystansów lub przeróbek (jak to chłopaki robią w D2 PreFL) dało by się zrobić ;)

: 01 gru 2016, 11:21
autor: Michal_ST
Jaki rodzaj zwrotnic dokładnie to nie wiem. Zależy mi na w miarę przeróbki bez dystansów bo kompletnie się nie znam kto mógłby to wykonać i ile to kosztuje.
Bez problemu można zmienić z 288 na 312 przy użyciu jarzm 451.
Może układ usprawnią lepsze zaciski.

: 01 gru 2016, 22:47
autor: danishow
Michal_ST, jak chcesz poprawić heble to od razu przybieraj się do zacisków z D3. Te ori z D2 często płatają figle ;)

Podeślij VIN to sprawdzę jakie masz zwrotnice.

: 01 gru 2016, 22:59
autor: CINEK
danishow pisze:jak chcesz poprawić heble to od razu przybieraj się do zacisków z D3
Dani dobrze radzi... system lepszy pod każdym niemalże względem od serii D2 a cenowo wychodzi bardzo podobnie przy eksploatacji...

tylko wiesz... wtedy najmniejsza fela 17" i to czasami może nie wejść jak Ci nawalą jakiś grubych odważników, to zacisk będzie je strącał <faktycznie>

: 02 gru 2016, 01:41
autor: Michal_ST
Podobno set z 360 przód wchodzi pod 17" ale ET minimum 35.

: 02 gru 2016, 08:06
autor: CINEK
Podobno set z 360 przód wchodzi pod 17" ale ET minimum 35
no albo najlepiej 18" :)

: 02 gru 2016, 10:59
autor: Michal_ST
To by był szokujący przeskok z 288/245 na 360/310 :) Bo jest chyba też 323/288 w D3 2.8FSI, 3.0 ASN, 3.0TDI.

: 02 gru 2016, 13:08
autor: CINEK
Michal_ST pisze:Bo jest chyba też 323/288 w D3 2.8FSI, 3.0 ASN, 3.0TDI.
no takie cos to już z D2 możesz brać 323/269.

ale jeśli się zdecydujesz na 360 z D3 to tył też musisz zmienić przynajmniej na te 269, bo przód przy mocniejszym hamowaniu będzie Ci asfalt zbierać lub robić za pług w zime :D

: 02 gru 2016, 13:19
autor: Michal_ST
Dani niech się wypowie nt. zwrotnicy jaką posiadam przesłałem mu VIN na pw.

269 z tyłu to identycznie jak w S6 C5. A wytrzyma pompa ABS taki zestaw??
A np na tarcze z D2 można zastosować zaciski z D3??
Choć w używkach można coś dorwać z D3 za niewielki pieniążek :)

: 02 gru 2016, 13:33
autor: eed
Musisz pamietac ze tarcze z tylu maja inne odsadzenie w A6 niz A8, przynajmniej u mnie w 2.4 Quattro tak bylo, tylko ze ja mialem 2002 rok po lifcie.

: 02 gru 2016, 13:38
autor: Michal_ST
Do poliftowej zwrotnicy jest nieco łatwiej coś zrobić. I dodatkowo miałeś Quattro co nie co ułatwiło zadanie. Chodzi mi o problem z linką hamulca ręcznego w przypadku FWD. Pewnie w serii miałeś 312 z przodu.

: 02 gru 2016, 14:41
autor: eed
Niestety nie pamietam jakie mialem srednice tarcz w A6 ale jak probowalem z tyly zamontowac 269 z D2 to niezgadzalo sie odsadzenie tarczy w A6 tarcza jest glebsza

: 02 gru 2016, 14:46
autor: CINEK
eed pisze:odsadzenie tarczy w A6 tarcza jest glebsza
no dokładnie. Kiedyś myślałem, że kuzyn ma dystanse założone a to taki szeroki kołnierz tarczy jest.

: 02 gru 2016, 21:17
autor: danishow
Michal_ST, powiem szczerze że jak nie spróbujesz to się nie dowiesz. Zwrotnice niemal że identyczne, rozstaw otworów pod jarzmo tez jest takie same ale nie wiem jak z osadzeniem <bezradny>