Strona 1 z 1
[D2 95 4.2PB/LPG
] Problem z doborem zawieszenia
: 19 lip 2013, 02:22
autor: gonias
Witam, mam pewien problem gdyż w mojej a8 było już słabe zawieszenie postanowiłem je wymienić na nowe oczywiście części serwisowe i było jeszcze problem z olejem w skrzyni. Wiec został oddany do mechanika który zna się na rzeczy, serwisuje auta typu np bentley i inne wysokiej klasy, więc a8 nie jedno krotnie robił w swojej "karierze". Problem zaczął się wtedy kiedy zamówione z serwisu zawieszenie przyszło pod moje auto i kompletnie nie pasowało, więc zostało odesłane, przysłali kolejne i to też nie pasowało w między czasie np filtr skrzyni i inne podzespoły też nie pasowały do mojej a8. Po rozmowie z serwisantami (VAG) audi dowiedziałem się że to jest bardzo rzadki egzemplarz na takich podzespołach i z takimi częściami wyszło na prawdę mało a8 wprost kilkanaście sztuk.
Spotkaliście się z takim czymś ? Bo z tego co mi wiadomo A8 nie wychodziło w jakiś specjalnych wersjach.
: 19 lip 2013, 06:48
autor: pepi
a co może być specjalnego ?
daj vin on ci prawdę powie :-D
: 19 lip 2013, 08:50
autor: Mucholejkolator
Może jesteś posiadaczem A8 z silnikiem 4.2 o mocy 250KM :roll: Nie wiem skąd firmy handlujące częściami maje takie silniki w katalogach ale mają je...Nigdy takiego nie widziałem ma oczy...
Kolego jaki masz kod silnika i zawieszenia?
: 19 lip 2013, 13:37
autor: gonias
Win to WAUZZZ4DZSN002036
Niestety auto wciąż stoi w naprawię więc nie mogę odczytać kodu silnika :-| , lecz wiem że w dokumentach jest moc 220KW.
: 19 lip 2013, 14:24
autor: mdamian
gonias pisze:Win to WAUZZZ4DZSN002036
Niestety auto wciąż stoi w naprawię więc nie mogę odczytać kodu silnika :-| , lecz wiem że w dokumentach jest moc 220KW.
I tu nasuwa się pytanie , skoro silnik ma ABZ 299KM to z zawieszeniem nie powinien być problemu .
To dziwne , a które elementy z zawieszenia nie pasują ???
: 19 lip 2013, 14:54
autor: sylwekr
A może masz taki problem jak ja. Zdemontowałem wahacz, patrzę na niego, później na sworzeń i różne średnice. Do "zaprzyjaźnionego" warsztatu i mechanik stwierdza, że faktycznie nie będzie to pasować i abym oddał wahacz, a on zamówi prawidłowy. Ten prawidłowy też ma za cienki sworzeń i co okazało się przy bliższych oględzinach... Jak był wybijany wahacz ze zwrotnicy to wyszedł razem z tulejką, która mocno trzymała się wahacza i wyglądało jak by całość tworzyło. Wystarczyło zbić tulejkę ze sworznia wahacza, wbić w zwrotnicę i wahacz już pasował :-)
: 19 lip 2013, 15:01
autor: gonias
mdamian pisze:I tu nasuwa się pytanie , skoro silnik ma ABZ 299KM to z zawieszeniem nie powinien być problemu .
Teoretycznie powinno pasować, sam mechanik był zdziwiony że żaden komplet który otrzymał z serwisu nie pasował, dopiero to co powiedział serwisant w (VAG'u) nas uświadomiło dlaczego.
mdamian pisze:To dziwne , a które elementy z zawieszenia nie pasują ???
Dokładniejsze informację będę miał w przyszłym tygodniu