Strona 1 z 4

[D2 ALL ] Wymiana maglownicy

: 13 wrz 2013, 10:53
autor: sylwekr
Przymierzam się do wymiany maglownicy. Z racji, że nie mam dwóch lewych rąk (niejedno juz auto naprawiałem) może bym i za to się wziął. I tutaj pytanie do osób które to już robili: jak się do tego zabrać, jakie narzędzia potrzebne, jakich trudności można się spodziewać itp. Każda dobra rada mile widziana.

: 13 wrz 2013, 12:14
autor: kmicic-lt
Było już o tym troszke:

http://www.a8team.pl/d2-all-oporne-wspo ... a&start=45

na stronie 4 masz opis krok po kroku. Sam wymieniałem u siebie magiel i nic w tym trudnego ok 2h pracy (samo wyjecie + drugie tyle montaż). Jak juz wszystko zmontujesz do kupy i zalejesz nowym płynem - przed opuszczeniem kół na glebe - to odpwietrz sobie układ, krecąc maksymalnie w prawo i w lewo (pare razy) i potem dolej płynu jak braknie.

: 13 wrz 2013, 20:22
autor: adrian949
Ja się jutro biorę za magiel, ciekawe ile mi zejdzie ;-)

: 13 wrz 2013, 20:47
autor: sylwekr
kmicic-lt dzięki za link i rady od Ciebie
adrian949 napisz jak poszło i ile czasu zajęła wymiana

: 13 wrz 2013, 21:17
autor: kmicic-lt
Nie jest tak źle z wymiana tej maglownicy - może macie sprawniejsze rączki to szybciej wam pójdzie :).
Sprawdzie jeszcze tylko ten przewód od zaworka servotronica jak bedziecie mieli magiel na wierzchu - bo przy zamontownej maglownicy nie ma szans tam dojscia ręką , u mnie był sparciały przy samym zaworku więc musiałem go wymienić razem z nim.

: 28 wrz 2013, 12:42
autor: bysiak88
Witam właśnie wymieniłem swoją maglownicę przy pomocy tej strony może komuś pomoże http://www.audipages.com/Tech_Articles/ ... srack.html

: 18 paź 2014, 16:12
autor: karol208
Witam.
Wczoraj wymieniałem w swojej A8 maglownice.
Opisze jak to robiłem
Czas pracy do odpowietrzenia i postawienia auta na koła ok 4h
Maglownica Ori 4D1422065M druga którą wkładałem nówka ZF (nie regenerowana) 4D1422069K

1. Auto do góry odkręcamy koła przednie.
2.Wyjęcie końcówek drążków ze zwrotnicy (klucz 10mm i 16mm)
3.Odkręcenie schowka kierowcy tak oby dobrać się do przegubu kolumny kierowniczej i jego odpiecie od maglownicy. (klucz do przegubu nakrętka 16mm i torx chyba 8mm)
4. Wyssanie ze zbiorniczka płynu do wspomagania
5.odkręcamy wygłuszenie przy maglu tak jak na stronie audipages, oraz nadkole tylna czesc tam jest kostka servotronika.
6. odkręcamy przewody ciśnieniowe magla pierwszy na klucz 19mm, następnie drugi na 22mm (ten na 19mm ma w środku śruby zaworek)
7.wkładając ręke nad półosią mamy dobty dostęp do śrub trzymających magiel 2szt od strony kierowcy na imbus 8mm
8. Odkręcamy gumę dolotu przed przepustnicą i wyciągamy ją wkładamy rękę i macamy ostatnią śrubę trzymającą magiel.
9.Wysuwamy magiel w strone kierowcy (od strony pasażera jest specjalne prowadzenie uchwytu maglownicy tak aby nie opadała do dołu)
10. Powoli wyciągamy magiel unosząc go do góry tak aby nie urwać niczego (ja robiłem to sam i zerwałem odpowietrznik skrzyni)

Kilka fotek z przebiegu


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Niestety auto po złożeniu straciło po rozgrzaniu wspomaganie na wolnych obrotach.
Dzisiaj powrót na podnośnik od strony kierowcy koło zdjęte i wymiana zaworka w maglu (tego do przewodu ciśnieniowego na klucz 19) zaworek ze zdemontowanego magla.
Wygląda na to że inny nr magla ma inne ciśnienie pracy uzależnione od zaworka.
Po wymianie i ustawieniu zbieżności wszystko hula jak należy.
Będę oddawał starą maglownicę do regeneracji, luzu i stuków nie miała tylko pociekła na uszczelniaczu.
Może komuś przydadzą sie informację na ten temat.

: 18 paź 2014, 16:22
autor: Gość
Kupiłes nową przekładnie? Ile kosztowała?

: 18 paź 2014, 16:35
autor: karol208
Apophis pisze:Kupiłes nową przekładnie? Ile kosztowała?
Nie tyle że nową tylko leżak magazynowy z 98r
Ale nie używana. zero śladów montażu, kosztowała mnie taniej niż regeneracja bo 620zł
Zalana była w środku olejem.

: 18 paź 2014, 17:04
autor: Gość
No to dobra fucha ale obawiam się co do stanu gum że moga po takim czasie w ruchu szybko się wypierdzieć i bedzie ciekło.

: 18 paź 2014, 17:07
autor: karol208
Apophis pisze:No to dobra fucha ale obawiam się co do stanu gum że moga po takim czasie w ruchu szybko się wypierdzieć i bedzie ciekło.
Całkiem możliwe ale wolałem kupić taką niż używana za podobne pieniążki.
Stara jak coś pójdzie do regeneracji na czarną godzinę.

: 18 paź 2014, 17:24
autor: uszek
Ten zawór co piszesz według etki jest to zawór zwrotny i zmienił się w przeciągu kilku lat pare razy
W 1994
4d0422529C
31.05.1994 Zmiana na
4D0422529D
31.01.1996 zmiana na
4D0422529E
i ostatecznie 31.12.1998 zmiana na
4D0422529H i do dziś wystepuje niezmieniony

: 18 paź 2014, 17:31
autor: Gość
karol208 pisze:Całkiem możliwe ale wolałem kupić taką niż używana za podobne pieniążki.
Stara jak coś pójdzie do regeneracji na czarną godzinę.
Jesli by puściły w niej uszczelnienia to wtedy po regeneracji polegającej na wymiania tych uszczelnień bedzie nowy magiel :)

: 18 paź 2014, 17:53
autor: michalwruszak
Kolego , gdzie z ciekawości kupiłeś magiel ?

: 18 paź 2014, 19:54
autor: karol208
michalwruszak pisze:Kolego , gdzie z ciekawości kupiłeś magiel ?
Na OLX troche przykurzona była bo długo na półce leżała.
Czas pokaże. Wole jeszcze raz wymieniać maglownicę niż uszczelki chłodniczki oleju.
uszek pisze:Ten zawór co piszesz według etki jest to zawór zwrotny i zmienił się w przeciągu kilku lat pare razy
W 1994
4d0422529C
31.05.1994 Zmiana na
4D0422529D
31.01.1996 zmiana na
4D0422529E
i ostatecznie 31.12.1998 zmiana na
4D0422529H i do dziś wystepuje niezmieniony
Dlatego miałem z tym problem mechanik zapewne obstawił by pompe