Strona 1 z 1

[D2 ALL ] "Pływanie" w koleinach

: 25 lis 2014, 16:39
autor: bazzzyl
Cześć, chciałbym Was, szanowni Koledzy podpytać, jakie są wasze spostrzeżenia w tej materii? Wiadomo, szerokie opony (moje mają 4 x 245) i rozstaw osi powodują, że to zjawisko czasami się pojawia. Jakie są Wasze sposoby "walczenia" z tym zjawiskiem?

: 25 lis 2014, 19:52
autor: Dymian
Najpierw w swoich autach spr luzy na tulejach itp
Jak jestem pewny, że nie tędy droga to czepiam się zmiany rozmiaru opony. Dała mi to święty spokój w 2 autach:w jednym 225 spisywała się idealnie, a w subaru zmniejszeniem dopiero do 205 dało super efekt.

Pamiętam jak z 8 lat temu koledze pomagałem w sławetnym E36 zmieniać komplet kół z zimowych (195/65r15) na letnie (pamiętam, że szersze niskoprofilowe 18)- na zimie było komfortowo, a po zmianie na miejscu pasażera przy 80 się czułem mocno niepewnie bo go dosłownie wypluwało z kolein- a on się cieszył, że w końcu mu się dobrze jeździ-boszszsz.

: 25 lis 2014, 21:54
autor: CINEK
bazzzyl pisze:Jakie są Wasze sposoby "walczenia" z tym zjawiskiem?
mialem ten sam objaw na oponach 245 ale...wymienilem praktycznie cala zawiche przod i tyl, potem zarzucilem opony 255 + dystanse +15mm i +20mm i zapomnialem co to "plywanie". Owszem na tych nierownosciach / koleinach trzeba kierownica mocniej trzymac, ale ja generalnie staram sie zawsze jezdzic pomiedzy koleinami... :D

: 26 lis 2014, 19:34
autor: beyer28
Opony szerokie sprawiają ze samochód " nie pasuje ' do kolein i go nosi, bo opona chodzi po zboczu koleiny a nie w środku. :)

: 27 lis 2014, 09:45
autor: Marecki
beyer28 pisze:Opony szerokie sprawiają ze samochód " nie pasuje ' do kolein i go nosi, bo opona chodzi po zboczu koleiny a nie w środku. :)
<brawo2> <brawo2> dokładnie tak jest

: 27 lis 2014, 13:35
autor: Gość
To czemu na 255 jeździ mi sie lepiej jak na 245??

: 27 lis 2014, 14:40
autor: Marecki
Bo w Niemcach nie masz kolein jak u nas w PL :D Czasem jak konkretne to kiera z łapy wypaść chce

: 27 lis 2014, 14:54
autor: Gość
Ty no ja jednak mam koleiny w niemcach ale to dotyczyło jeszcze czasów jazdy w polskiej krainie :)

: 27 lis 2014, 16:35
autor: beyer28
Apophis pisze:To czemu na 255 jeździ mi sie lepiej jak na 245??
Bo pewnie te 245 miałeś już nieźle wywalone :) Po przeskoczeniu na lepsze 255 doznałeś subiektywnego odczucia :)

: 27 lis 2014, 18:28
autor: Gość
beyer28, Miałem takie odczucie z dwoma kompletami. Auto kupiłem na 245 i własnie wywalonych po nich wskoczyły 255 i było lepiej. Po kilku latach znowu miałem 245 juz dobre no i się jeździło,opony jeszcze były do jazdy na sezon, aż wpadły monoblocki z 255 i znowu jest lepiej...

: 27 lis 2014, 20:32
autor: CINEK
Apophis pisze:255 i znowu jest lepiej...
co jak co, ale mi tez sie lepiej jezdzilo na 255 mimo ze 245 mialem ok (nic nie wywalone bylo) do tego jeszcze dystanse i jest ladnie i szeroko :).

niedawno zakupilem felgi 8,5x19 na lato i tu tez wyladuja opony 255 :D

a jesli chodzi o koleiny, to juz ich ja przynajmniej nie doswiadczam bo tu po Lodzi gdzie jezdze takowych nie ma, natomiast niedlugo otwieraja ostatni odcinek S8 miedzy Sieradzem a Pabianicami i lecac na Wroclaw albo Monachium to 2 pasy prosciutkiej drogi az do granicy :D

: 27 lis 2014, 20:39
autor: Gość
Serio w PL coraz więcej dobrych dróg :)

: 27 lis 2014, 20:42
autor: beyer28
Apophis, Nie neguję tego, że 255 jest gorsze, a co więcej sam planuję takie wrzucić. Ale jeśli z autem na prostej drodze jest wszystko ok, a problem "pływania" występuje na koleinach to ja bym nie doszukiwał się żadnych problemów technicznych. Nieliczne samochody mają szerokie kapcie jak u nas i właśnie zdecydowana większość tworzy te nierówności. Dlatego nie dziwota, że na takich patologicznych drogach jest problem z chodzeniem na boki samochodu

: 27 lis 2014, 20:49
autor: CINEK
mi auto tragicznie schodzilo na boki nie tylko na koleinach ale i nierownosciach na drodze. Spowodowane to bylo zlym stanem tylnego zawieszenia. Po wymianie i wrzuceniu wlasnie 255tek nie strasze juz byly koleiny i nierownosci. :D

Ba powiem wiecej, A8 jest dosc szerokim autem ktore sie miesci w te koleiny po TIRach i generalnie problem plywania wystepuje tylko przy zmianie pasa, natomiast jak mialem A4 obnizona o -40mm i na oponach 225, mimo sztywnego zawieszenia, to to auto dopiero bujalo sie na koleinach <jezu>

: 29 lis 2014, 23:41
autor: ernesto
beyer28 pisze:Opony szerokie sprawiają ze samochód " nie pasuje ' do kolein i go nosi, bo opona chodzi po zboczu koleiny a nie w środku. :)
Ja użytkuje 275 x4 + dystanse i na równej drodze jest ok. Auto prowadzi się rewelacyjnie. Lecz jeśli złapie kawałek kolein czy nierówności lub po deszczu trzeba się pilnować niestety.