Strona 1 z 2

[D2 preFL ALL ] Różnice w zawiasach S8 i A8

: 21 sty 2015, 20:29
autor: Bugalon
Mam seryjne zawieszenie z S8, kompletne. Strasznie mi ono przeszkadza i musze je zmienic na zwykle. Pytanie zatem jest takie - czy amortyzatory w S8 są takie same jak w A8 i roznica jest tylko w sprezynach czy jednak sie roznia od zwyklych wersji? Zawieszenie mam w super stanie i nie chce wymieniać amorów jesli nie ma takiej koniecznosci.

: 21 sty 2015, 20:35
autor: Gość
Czymś tam się róznią amory to pewne ale ja w swojej z tyłu mam już serie a z przodu tylko spręzyny mi eSowe zostały.

: 21 sty 2015, 20:45
autor: CINEK
...Apophis, masz przez to przód jakoś niżej? Ja będę robił znów odwrotnie niż Bugalon, bo mam amorki ze sprężynami standard a będę zmieniał na eSowe w nadzieji ze mi trochę siądzie :D

: 21 sty 2015, 20:45
autor: Bugalon
kupiłem komplet używanych oryginalnych sprężyn ladnie trzymajacych auto (oczywiscie wyzej niz mam teraz) i zastanawiam sie czy powinienem do tego dokupowac nowe amortyzatory. Jesli rozmiar jest ten sam - a tego nie wiem (w sensie dlugosc i pozostale wymiary) to chętnie zostawię seryjne amory z esy bo wedlug mnie na komfort wpływaja głownie sprezyny.

Martin jak ja zmienie ten zawias to swoj bede mogl opchnac w przyzwoitej cenie o ile bedziesz zainteresowany :)

: 21 sty 2015, 21:02
autor: Gość
martin_rs4 pisze: masz przez to przód jakoś niżej?
Oczywiście coś ok -20 względem serii. Tył wymieniłem na seryjny by poszedł w gore bo raz że dupa śledzia była dwa że mam tam sporo balastu więc tym bardziej mi nie pasowało. Teraz z balastem stoi ok.

Amory kupiłem w sklepie i nie widziałem względem esowych jakiejs różnicy. Pasowały ok.

: 21 sty 2015, 21:11
autor: Bugalon
Czyli co - zostawiac te esowe amory? Bo w sumie amor tez ma jakas charakterystyke tlumienia i przez to troche bardziej twardo moze byc (ale nie tyle co na sprezynie)

: 21 sty 2015, 21:15
autor: CINEK
Bugalon pisze:Martin jak ja zmienie ten zawias to swoj bede mogl opchnac w przyzwoitej cenie o ile bedziesz zainteresowany
Dzięki wielkie za ofertę, ale juz się zaopatrzyłem w cały komplecik eSowy na wiosnę do nowych 19"stek :D
Apophis pisze:Oczywiście coś ok -20 względem serii.
Ooo i o to właśnie mi chodzi...nie za nisko, nie za wysoko....w sam raz :]

A jakie odczucia masz w zachowaniu się auta mając różnie przód i tył?

: 21 sty 2015, 21:20
autor: Bugalon
Ja tam takie gleby odradzam. Kazdy wyzszy spiacy policjant konczy sie przycierka przedniego zderzaka :(

: 21 sty 2015, 21:26
autor: Gość
Prawda to bo mój zderzak już ma nierówne szpary ale jeszcze go nie urwałem na szczescie...

: 21 sty 2015, 21:28
autor: CINEK
Nieee no słuchaj, w A4 miałem springi H&R czerwone -40mm i było jeszcze w miarę z wysokością, natomiast komfort dostał po tyłu. Teraz w A8 nie chce tracić nadto komfortu, dlatego

A. nie zakładam gwintu
B. żadnych sportowych spręzyn
C. Ori zawias jest tu idealnym rozwiązaniem.

Myślę ze te -20mm aż tak wielkiej różnicy nie zrobią ;)

: 22 sty 2015, 00:15
autor: r4q
Ja chyba będę stosował takie rozwiązanie jak Apo właśnie... chciałem obniżyć trochę przód, żeby 19" jakoś wyglądały ale jest szansa, że niedługo wlecą 20" jak sie sezon zacznie :)
obecnie mam ori eSkowe ale uważam, że dupka ciut za nisko jest a szczególnie jak załaduję pasażerów i bagaże, do tego jeszcze strach o nową butlę w kole, która niedawno zastąpiła walec z bagażnika :P
Tyle tylko, że Apo rozumiem masz wszystko z A8 a tylko sprężyny z S8?
bo nie wiem czy na tyle tylko sprężyny zmienić czy może amorki też trzeba?

: 22 sty 2015, 06:24
autor: Gość
Moja A8 wyjechała z fabryki na tym eSkowym zawieszeniu lecz wcześniej kupiłem tez amory i przy wymianie machłem od razu z tyłu sprężyny.
W sumie z eSkowego zawieszenia zostały mi tylko przednie sprężyny.
A tylnie kupowałem od klubowicza który dał mi wcześniej fotkę swojej jak stała na tych springach.

: 22 sty 2015, 07:18
autor: Bugalon
Czyli co - moge spokojnie wkladac inne sprezyny a seryjne amory zostawic eskowe czy nie? Mam u siebie tego sachsa na czerwonych sztycach w ladnym stanie. Jak to spasuje (w sensie ze mi dlugosci amora nie zbraknie na przyklad bo jest ten sam wymiar) to bym chętnie taki ruch zrobil.

: 22 sty 2015, 14:43
autor: Gość
Wsadzić wsadzisz jak to bedzie pracować to nie wiem. Wydaje mi sie że normalnie.

: 22 sty 2015, 21:21
autor: CINEK
Ja narazie zamontuje caly setup eSowy i zobacze jak to będzie wyglądać. Z regóły jezdze sam wiec nie powinno być problemu z obciążeniem nadmiernym, natomiast jeśli tyłek będzie faktycznie niżej, to zrobię jak Maciek i w sadze serie na tył :)