Strona 1 z 2

[D2 FL ALL ] Piasta.

: 02 mar 2015, 20:15
autor: doncamillo
Witam mam pytanie czy piasta w AUDI D2 2000r jest osobna czy razem ze zwrotnicą? Ukręcily mi sie 2 śruby i musze nabyć piaste. Z góry dziękuje.

: 02 mar 2015, 20:42
autor: pioter

Piasta

: 02 mar 2015, 20:56
autor: doncamillo
Czyli piasta nie jest razem ze zwrotnica do kupna, da się osobno zamowić? Na portalach aukcyjnych znalazlem wiekszosc razem ze zwrotnica. A łożyska maja niby mocowania na 4 sruby, A piasta powinna byc calkiem osobna cześcią?

: 02 mar 2015, 21:34
autor: michalwruszak
Piasta jest osobnym elementem , nowa nie do kupienia już .

: 02 mar 2015, 21:56
autor: CINEK
michalwruszak pisze:Piasta jest osobnym elementem , nowa nie do kupienia już .
no co Ty serio? Ja tu cos takiego zanalazlem:

http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... -kola.html

: 02 mar 2015, 21:58
autor: michalwruszak
Przecież to jest jest łozysko a nie piasta :)

: 02 mar 2015, 22:00
autor: CINEK
cytuje opis
Zestaw łożysk koła przód, tył (z piastą)
;)

: 02 mar 2015, 22:01
autor: michalwruszak
To błąd opisu , piasta a łożysko to dwa różne elementy - podgląd na piaste :
https://www.google.pl/search?q=piasta+k ... B640%3B480


Foto oczywiście poglądowe .

: 02 mar 2015, 22:02
autor: CINEK
ale to dziwne zeby nie bylo do A8 z 2000r. jak ostatnio kupowalem do A3 8L z 1997r. taki zestaw na przod z piasta, bo nie ma inaczej..na tyl jest samo lozysko... to do A8 nie bedzie <niewiem>

: 02 mar 2015, 22:04
autor: michalwruszak
Ani na przód ani na tył już nie ma dostępnej piasty do A8 , a szkoda :/ , nawet orginalnej .

: 02 mar 2015, 22:06
autor: CINEK
kurde, to dobrze ze przy zakupie zwrotnicy, dostalem jw. komplet z piasta i mam teraz na zapas :D

: 02 mar 2015, 22:14
autor: Gość
Celowo wycofują części żebyśmy sie naszych fur pozbyli. <lipa>

: 02 mar 2015, 22:17
autor: CINEK
na szczescie istnieje jeszcze bardzo bogaty rynek czesci uzywanych :D

: 04 mar 2015, 20:43
autor: doncamillo
Własnie ciężko o nową piaste bo ich już nie produkują a nie wiem czy w ASO nie szło by kupić, mi się udało dobrać piaste do mojego modelu tak mi się przynajmniej wydaje, jutro powinna być u mnie. Oczywiście uzywana.
Trudno znalesc do tego modelu silnika co mam.

: 10 mar 2015, 20:05
autor: Danio
Powodzenia w rozbieraniu, proponuję ci od razu rozpiąć wahacze i wyjąć całą zwrotnicę, (wiem że nie trzeba ale jak już nie idzie to jest dużo łatwiej zdemontować) mimo że łożysko na 4 śruby to jak dawno nie zmieniane to prawdopodobnie się zapiekło dookoła , ja wymieniałem pół roku temu i jedną stronę wybiłem rurą fi 60 i 3 kilowym młotkiem na drugim się poddałem i zaniosłem całą zwrotnicę na prasę. Piasta wchodzi od zew strony zwrotnicy w łożysko a samo łożysko na 4 śruby do zwrotnicy od wewnątrz potem wkładasz wieloklin przegubu w piastę i całość już dociągniesz śrubą centrującą, poskładać jest banalnie łatwo gorzej jak pisałem wyżej zdemontować.
Przy skręcaniu śruby centrującej nie ma mowy o żadnym luzie łożyska, dokręcasz na maxa gdzyż jest to łożysko dwutorowe.