Strona 1 z 1

[D2 95 4.2PB/LPG ] Problem z tylnym zawieszeniem

: 08 mar 2015, 10:30
autor: Kuba123
Witam mam problem z zawieszeniem mojej a8 z tyłu auto mi się bujało delikatnie pyk pyk z tyłu przy niedużych prędkościach. Pojechałem na diagnostykę diagnosta na szarpakach sprawdził stwierdził że tuleje dolne te z tymi tulejkami odstającymi są uszkodzone po wyjedzie z diagnostyki autem zaczęło bardziej bujać tuleje zmieniłem i nic delikatna poprawa przy okazji zmieniania przejrzałem wahacze górne te boczne i wydają się w porządku tylko most mnie zastanawia mam tam dwie tuleje i na nich jest luz most chodzi do tył i do przodu muszę je zmienić mam w swojej a8 zawieszenie nivo i delikatnie mi przecieka z tyłu amortyzator ale to chyba raczej nie od tego.

: 08 mar 2015, 12:00
autor: CINEK
jak amory nie sa sprawne badz juz nie trzymaja cisnienia to bedzie bujac...Nie mam w sumie doswiadczenia z nivo, ale jak zwykly amor padl to jazda takim autem jest straszna...

: 08 mar 2015, 12:54
autor: Kuba123
Ten cieknący ma 59 procent a ten dobry ma 60 on delikatnie cieknie poci się ja kupie cały drugi wózek tylko dobry muszę znaleźć i na zwykłe amory przerobić tylko jest mały problem trzeba jakoś zrobić obieg płynu jaką może redukcje dać czy coś żeby płyn krążył.

: 08 mar 2015, 13:14
autor: Arthur
zakladasz zwykle amory plus sprezyny od zwyklego zawieszenia, pompe wspomagania zmieniasz na jednosekcyjna lub ta co masz mozna latwo zmodyfikowac wyciagajac tloczki z sekcji od nivi, zaslepiasz wyjscie a przewody stalowe demontujesz i po problemie.

: 08 mar 2015, 19:55
autor: ernesto
Sprawdź czy nie masz pękniętych też sprężyn przy końcówkach.

: 08 mar 2015, 20:03
autor: michalwruszak
Tulejki w tylnym moscie do wymiany , do sprawdzenia tulejki w zwrotnicach

: 08 mar 2015, 20:19
autor: Arthur
sa sprezyny, tylko amor jest hydrauliczny

: 08 mar 2015, 21:07
autor: CINEK
Kuba123 pisze:Ten cieknący ma 59 procent a ten dobry ma 60
jesli sa to wyniki ze stacji diangostycznej z tzw. trzepakow to zapomnij ze te dane sa parawidlowe....juz kiedys pisalismy sporo na ten temat...

: 08 mar 2015, 21:10
autor: ernesto
zgadzam się z przedmówcą. Mi kiedyś na trzepaku wyszło w A4 60% a amortyzator tylny był w totalnej agonii że aż koło podskakiwało na dołkach.

: 10 mar 2015, 21:43
autor: Kuba123
Amory jeszcze są w miarę o auto się trzyma drogi a sprężyny są całe siedzą ok w gniazdach a tuleje w wahaczach tych dolnych są wymienione a w zwrotnicach tuleje jak rozbierałem wahacze wyglądają dobrze wsadzałem śrubokręt gruby w nie (dziurkę) to są sztywne jedynie co może nie być tak to te górne wahacze i te boczne zmienię je w tygodniu i zobaczę dalej co się będzie dziać a tulejki na moście bo mam wybite nie mogę znaleźć ich na allegro mógł by mi ktoś wysłać link z góry dziękuje pozdrawiam

: 20 mar 2015, 21:43
autor: tomig
Objawy - auto stoi wysoko , tył bardzo twardy i nie amortyzuje
audi a8 z NIVO
Co może być przyczyną ?

: 21 mar 2015, 07:46
autor: karol208
Zblokowany amor

: 21 mar 2015, 10:28
autor: tomig
Czyli oba do wymiany ?

: 10 paź 2017, 16:11
autor: jairzinho7
tomig pisze:Objawy - auto stoi wysoko , tył bardzo twardy i nie amortyzuje
audi a8 z NIVO
Co może być przyczyną ?
Zbyt wysoko uniesiony tył - trzeba sprawdzić korektor wysokości zawieszenia (jest pod tylnym mostem). Jeśli się opuści i nie będzie taki twardy, to znaczy, że jest ok. Jeśli się opuści i nadal będzie twardy, to gruszka przy siłowniku do wymiany.