Strona 1 z 2
[D2 95 4.2PB/LPG
] Łożysko Przód ?
: 11 kwie 2015, 23:31
autor: robsonik4
Witajcie
Od zeszłego roku mam problem z warczącym kołem - lewy przód.
Przed wymiana "zawiasów" warczało jak jechałem prosto oraz przy skręcie w prawo natomiast w lewo cisza.
Po wymianie " zawiasów" oraz geometrii jak jadę prosto cisza, lewo cisza, ale w prawo warczy.
Im większa prędkość tym głośniej warczy - dźwięk podobny do ocierania bieżnika o jakiś wystający element. Oczywiście przenosi się to na budę.
Jak jadę z pochyłem na lewą stronę to warczy nawet przy jeździe na wprost.
Czy może to być łożysko ?
PS na oponie zero śladów zużycia, ząbków itp, itd.
Pamiętaj o TAGach.
: 11 kwie 2015, 23:37
autor: Gość
Tak moze byc,jak warczy to juz zle wrozy. ale sprawdz tez przeguby.
: 12 kwie 2015, 01:21
autor: robsonik4
Przeguby wymieniałem około października bo miałem "chlupanie" i terkotanie przy skręcie.
Oczywiście komplet - wew. i zew.
W poniedziałek założę zapas i zobaczę bo może to opona - mniejszy koszt wymiany niz łożyska
: 12 kwie 2015, 06:56
autor: adrian949
Ja obstawiam na 100% łożysko.
: 12 kwie 2015, 12:53
autor: Gość
Łożyska dwubieżne potrafią: miałczeć,buczeć,chrobotać,terkotać, szumieć a do tego modulacja zmienia się przy obciążeniu w zależności która cześć jak bardzo juz się zużyła.
: 12 kwie 2015, 13:22
autor: speedanad
przełóż koło z tyłu na przód i zobacz co się dzieje, jak będzie dalej tak samo, to znaczy że łożysko, jak inaczej to znaczy że opona.
: 12 kwie 2015, 13:27
autor: robsonik4
W prawym wymieniałem 3 lata temu - stukało podczas jazdy.
Jak wyczytałem przypadkowo na necie podczas poszukiwań tematu klocków hamulcowych to powinno wymianę łożysk robić się w obu kołach jednocześnie bo i tak za jakiś czas poleci drugie, ale dlaczego to ??
Z tego co pamiętam to jak miałem MB 123 to zawsze wymieniałem parami bez względu na zużycie - wymiana w tylnych kołach to była wyższa szkoła jazdy <jezu>
: 12 kwie 2015, 13:30
autor: Gość
Nigdy nie wymieniałem parami i bywało tak że jedna strona padła a druga zyła jeszcze wiele tyśkm. W ciagu dwóch lat wymieniałemw A8 lewe przednie dwa razy. Stare zaczeło miałczeć a nowe po 3 tys zaraz to samo. Kupiłem z górnej półki i cisza.
: 12 kwie 2015, 13:41
autor: robsonik4
FAG to chyba górna półka ?
SKF to już Chiny, Malezja, Indonezja
: 12 kwie 2015, 13:48
autor: Gość
Jak dobrze kojarze to mechanik kupił SKF i sie zaraz wykupkało a FAG od Michała śmiga juz ładnych 9tyś.
: 12 kwie 2015, 13:57
autor: robsonik4
Możecie podać numer tego łożyska bo na necie mam 2 rodzaje - z "uszami" i bez a nie pamiętam co kupowałem poprzednio <niewiem>
: 12 kwie 2015, 14:02
autor: Gość
Z Uszami to jest chyba do Lifta. Jesli masz na myśli miejsce na śruby
: 12 kwie 2015, 16:20
autor: robsonik4
4 śruby + 1 duża
: 12 kwie 2015, 18:23
autor: Gość
W przedlifcie nie ma na śruby chyba że masz liftowe zwrotnice.
: 12 kwie 2015, 20:49
autor: robsonik4
Mam na 99% bez śrub tylko zmylił mnie opis na Alledrogo.
Znalazłem na necie FAG za 300 zł i jakieś STS za 87 zł oraz jakieś CX za 54
Drogo za FAG-a ;(