Strona 1 z 2

[D2 95 4.2PB ] Łącznik stabilizatora

: 17 kwie 2015, 19:00
autor: tutenhamon
Mam taki dylemat a mianowicie : zamówiłem łączniki stabilizatora według rocznika
A8 (D2) 08.1994r-01.2002r –wszystkie wersje silnikowe Wygląda to tak
Obrazek

byłem dziś na kanale i mam zamontowane takie

rocznikowo A8 (4E) 10.2002r-07.2010r –wszystkie wersje silnikowe .wszystko ładnie spasowane . I teraz pytanie które faktycznie powinny być zamontowane w moim roczniku?
Obrazek

: 17 kwie 2015, 19:25
autor: CINEK
ja też miałem ten dylemat i przymierzałem oba. Zamontowałem ten pierwszy z dłuższą tulejką bo najlepiej się wpasował i moim zdaniem nie ma takiego naprężenia jak w przypadku tego z drugiego zdjęcia.

: 18 kwie 2015, 08:07
autor: pb41ns
też mam ten pierwszy, jepiej on pasuje niż ten drugi

: 18 kwie 2015, 16:43
autor: tutenhamon
Jak rozumiem tą tulejką do stabilizatora montowaliście ?

: 19 kwie 2015, 13:41
autor: pb41ns
dokładnie

: 27 kwie 2015, 07:25
autor: tutenhamon
I faktycznie -mechanik stwierdził że te z tulejką nie pasują ,pojechałem sam na kanał zdemontowałem stare , wmontowałem łączniki z tulejką i okazało się że ładnie pasują

: 10 gru 2015, 13:55
autor: lesdud
Koledzy, a czy da się wymianę tego łącznika na lewarku- koziołku zrobić? czy sprężyna stabilizatora za mocno odbije i nie naciągnę tego?
Jak sobie najlepiej z tym poradzić i ile czasu zajmie wymiana tych łączników na obu stronach?

: 10 gru 2015, 14:09
autor: karol208
Jeżeli będziesz stał na równym podłożu to nie ma żadnych naprężeń więc najlepiej podnieść obie strony równo.

: 11 gru 2015, 00:08
autor: lesdud
Dzięki za podpowiedź. Oba łączniki wymienione w niecałą godzinę bez podnośnika i kanału. Bułka z masłem

: 01 lip 2016, 12:02
autor: Arti1990
pacjent audi S8 d2 polift, pytanie mam mianowicie auto było robione na warsztacie i przy zakładaniu osłony zauważyłem ze po jednej stronie łącznik stabilizatora jest założony z przodu wahacza a po drugiej od tyłu wahacza. Może mi ktoś podrzucić ale we wielowahaczu łączniki mają być z tyłu, dzwoniłem do nich powiedzieli że tak było jak mam teraz i fabryki nie będą poprawiać <bezradny>

: 01 lip 2016, 12:45
autor: pioter

: 01 lip 2016, 13:04
autor: Arti1990
czyli tak jak myślałem oba łączniki mają być z tyłu, czytaj miedzy bananem a dolnym prostym wahaczem, jadę jurto niech to poprawią. <awantura>

: 25 sie 2017, 03:40
autor: johnnybravoojb
Odświeżę trochę temat ... Chcę wymienić łączniki z przodu. Przy doborze części korzystam z TecDoc dużej hurtowni motoryzacyjnej, ale mam dylemat. Łączniki jakie dostępne są w ofercie to lewy + prawy (z obiema tulejami tego samego rozmiaru np. febi 19022) oraz tylko lewy ( z dużą tuleją dla przykładu również febi 19704). Na aucie obecnie mam założone dwa różne, ale nie pamiętam jaki po jakiej stronie. Auto jak dotąd jeździło po Belgii i Polscy "fachowcy" ręki do niego nie przyłożyli.
Teraz pytanie kupić dwa różne? Czy dwa równe? Nie mogę namierzyć po żadnych numerach prawego z dużą tuleją.

P.S. Z EPC wychodzi element 4D0411317K bez zaznaczenia strony montażu, a google wywala zdjęcia łącznika o obu równych tulejach.

: 25 sie 2017, 07:37
autor: krisker
Mi się krosuje tylko na 19022 (TRW JTS280, LM 1454203), pasuje na obie strony. ETKA wszystkie wersje rocznikowe i silnikowe pokazuje symetrycznie.

: 25 sie 2017, 17:33
autor: johnnybravoojb
No właśnie ... według etki/EPC i TecDoc wychodzi na to,że łączniki powinny być symetryczne i z obiema równymi tulejami. Nie wiem tylko jak rozumieć pierwsze posty w tym temacie - tj. wyraźnie większe naprężenia na takim zestawie łączników.