[S8 D2 01 ] Pomoc w doborze zawieszenia.
: 17 cze 2015, 10:37
Cześć,
pacjent: s8 d2 rok modelowy 2002
Zauważyłem ze jeden przedni amortyzator się poci, no chyba że to woda,
ale raczej obstawiam wersje - amortyzatory do wymiany,
Zacząłem szukać & czytać,
wiem więcej ale w dalszym ciągu za mało żeby się konkretnie na cos zdecydować,
Dlatego zwracam się do klubowiczów co wymieniali amortyzatory/sprężyny w s8,
za każdą odpowiedz - dziękuje
Zrobiłem rozeznanie cenowe;
-kw v1 - 4650zl (gwint,komplet amor/sprezyna, przod/tyl)
-kw v2 - 5800zl
-B12 eibach/bilstein (komplet amory/sprężyny, przod/tyl)
obniżenie ,różni sprzedawcy różnie podają : -25mm do -40mm
Na stronie bilstein;
B12prokit -30mm maxymalnie -40mm
B12sportline -50mm
cena 3300-3600
-oryginalny amor przod - 1170zl/szt
-B6 amor przod - 515zl/szt dla mod 2001
Kilka rozkminek;
-Autem zamierzam jeżdzić długo, sprzedaż za kilka lat absolutnie wykluczona
-po wymianie oczekuje żeby auto "stało" tak samo jak teraz
lub niżej (będzie dodatkowym plusem)
w granicy zdrowego rozsądku, żeby można było w miarę normalnie się poruszać
- ile mm obniza ? oryginalne zawieszenie od s8 d2 1BD (znalazłem informacje -20 lub -30)
-kupno oryginalnego przedniego amortyzatora, po doliczeniu ceny tylnych i nowych 4sprężyn które zapewne w niedalekiej przyszłości będą do wymiany,
wyjdzie cenowo podobnie do gwintu KW
(plus jest taki że decydując się na oryginał , póki co mogę kupić tylko amory na przód,
-decydując się na gwinta, i tak musiał bym kilka miesięcy poodkładać z kilku powodów: mały remont mieszkania, wakacje i narzeczona, żeby się nie dowiedziała, że biżuterie zamiast jej, dostanie samochód
-mając gwint mogę , tak myślę (niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę) ,
przy najmniejszym opuszczeniu wyregulować żeby było tak jak w oryginale s8,
-nigdy nie miałem gwinta, także ciężko mi cos więcej powiedzieć o komforcie,
od znajomych wiem tyle , że jedynie dobry gwint to KW v2
-nie chciał bym być testerem, i uczyć się na własnym błędzie; kupie gwint,
i okaże się ze jest źle , za nisko, nie wygodnie
-bilstein B6, nie wiem czy nie będzie wyżej niż seria s8
-bilstein B12, komplet ze sprężynami eibach, ale nie znalazłem informacji jak to się ma w stosunku do fabrycznego zawieszenia z s8 1BD,
i jak faktycznie jest z tym obniżeniem przy B12 -25, -40 , -50 ?
Bo jesli B12 obniży o -40mm, a fabrycznie s8 ma -30mm,
także róznica -10mm, będzie "złotym środkiem",
-a może air ride, tylko ze gotowych zestawów do D2 nie ma, trzeba by samemu robić lub zlecić firmie,
-Na pytanie dodatkowe , które może mieć cos wspólnego z obniżeniem, ocieraniem o nadkola ; felgi mam dwa komplety zima/lato oryginal s8 avus II, opony 245/45/18, w sobotę odbieram od lakiernika i zakładam nowe opony, dystanse 20mm przód, 30mm tył
Będę wdzięczny za "wskazanie drogi" z wyborem amortyzatorów
pacjent: s8 d2 rok modelowy 2002
Zauważyłem ze jeden przedni amortyzator się poci, no chyba że to woda,
ale raczej obstawiam wersje - amortyzatory do wymiany,
Zacząłem szukać & czytać,
wiem więcej ale w dalszym ciągu za mało żeby się konkretnie na cos zdecydować,
Dlatego zwracam się do klubowiczów co wymieniali amortyzatory/sprężyny w s8,
za każdą odpowiedz - dziękuje
Zrobiłem rozeznanie cenowe;
-kw v1 - 4650zl (gwint,komplet amor/sprezyna, przod/tyl)
-kw v2 - 5800zl
-B12 eibach/bilstein (komplet amory/sprężyny, przod/tyl)
obniżenie ,różni sprzedawcy różnie podają : -25mm do -40mm
Na stronie bilstein;
B12prokit -30mm maxymalnie -40mm
B12sportline -50mm
cena 3300-3600
-oryginalny amor przod - 1170zl/szt
-B6 amor przod - 515zl/szt dla mod 2001
Kilka rozkminek;
-Autem zamierzam jeżdzić długo, sprzedaż za kilka lat absolutnie wykluczona
-po wymianie oczekuje żeby auto "stało" tak samo jak teraz
lub niżej (będzie dodatkowym plusem)
w granicy zdrowego rozsądku, żeby można było w miarę normalnie się poruszać
- ile mm obniza ? oryginalne zawieszenie od s8 d2 1BD (znalazłem informacje -20 lub -30)
-kupno oryginalnego przedniego amortyzatora, po doliczeniu ceny tylnych i nowych 4sprężyn które zapewne w niedalekiej przyszłości będą do wymiany,
wyjdzie cenowo podobnie do gwintu KW
(plus jest taki że decydując się na oryginał , póki co mogę kupić tylko amory na przód,
-decydując się na gwinta, i tak musiał bym kilka miesięcy poodkładać z kilku powodów: mały remont mieszkania, wakacje i narzeczona, żeby się nie dowiedziała, że biżuterie zamiast jej, dostanie samochód
-mając gwint mogę , tak myślę (niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę) ,
przy najmniejszym opuszczeniu wyregulować żeby było tak jak w oryginale s8,
-nigdy nie miałem gwinta, także ciężko mi cos więcej powiedzieć o komforcie,
od znajomych wiem tyle , że jedynie dobry gwint to KW v2
-nie chciał bym być testerem, i uczyć się na własnym błędzie; kupie gwint,
i okaże się ze jest źle , za nisko, nie wygodnie
-bilstein B6, nie wiem czy nie będzie wyżej niż seria s8
-bilstein B12, komplet ze sprężynami eibach, ale nie znalazłem informacji jak to się ma w stosunku do fabrycznego zawieszenia z s8 1BD,
i jak faktycznie jest z tym obniżeniem przy B12 -25, -40 , -50 ?
Bo jesli B12 obniży o -40mm, a fabrycznie s8 ma -30mm,
także róznica -10mm, będzie "złotym środkiem",
-a może air ride, tylko ze gotowych zestawów do D2 nie ma, trzeba by samemu robić lub zlecić firmie,
-Na pytanie dodatkowe , które może mieć cos wspólnego z obniżeniem, ocieraniem o nadkola ; felgi mam dwa komplety zima/lato oryginal s8 avus II, opony 245/45/18, w sobotę odbieram od lakiernika i zakładam nowe opony, dystanse 20mm przód, 30mm tył
Będę wdzięczny za "wskazanie drogi" z wyborem amortyzatorów