Strona 1 z 1

[D2 95 4.2PB/LPG ] Stukanie podczas skrecania i normalnej

: 01 lip 2015, 22:28
autor: Truscik
Witam przegladnalem troche juz forum w poszukiwaniu tematow o stukach podczas skrecania ale nic u mnie nie pomagalo. Moze poradzicie co mozna zrobic. Podczas jazdy po dziurach stuka cos i nie sa to wahacze bo sa nowe. Jadac prosto czuc na kierownicy i troche slychac stukania, tak samo przy skretach ale nie zawsze, oraz na postoju czasem ciezko kierownica sie skreca. Z tego co czytalem to moze byc maglownica popsuta ale nie znam sie za bardzo.

: 01 lip 2015, 22:31
autor: CINEK
Jak stuka podczas skręcania to pewnie będzie przegub zewnętrzny od strony gdzie stukot dochodzi.

ale poczytaj też tu

http://www.a8team.pl/d2-95-42pb-lpg-stu ... ht=przegub

Popraw tytuł/opis tego wątka bo pójdzie do kosza. Jaki model / rok silnik itp...

: 01 lip 2015, 22:36
autor: Gość
Jako nowemu nie usune ale nakazuje poprawić temat i zastosowac tagi jak nie to kosz!

: 01 lip 2015, 23:02
autor: Truscik
Wlasciwie to nie moge sprecyzowac gdzie stuka. w tym temacie jest ze tylko przy skrecaniu stuka, a u mnie przy jezdzie na wprost i skrecaniu oraz po dziurach jak by wahacze stukaly i to nie zawsze stuka.

PS: dziekuje za nie usuniecie tematy, mam na dzieje ze dobrze poprawiony

: 01 lip 2015, 23:24
autor: CINEK
Sluchaj jak chcesz wyeliminować przegub to prosty test robisz. Jedziesz na jakiś duży parking, byle by droga byla prosta (jakiś market, sklep), skrecasz koła i jedziesz tak ze 2-3 okrążenia i słuchasz czy stuka. Najlepiej to z kimś zrobić bo z zewnątrz będzie lepiej slychac. Jeśli przy skręci stuka to na bank przegub. Jak będzie mocno rozwalony to przy jeździe na wprost też będzie dawał się we znaki.

Może inaczej, czy podczas jazdy, skręcania ten stukot jest ciągły, czy tylko na dziurach występuje? Jeśli wyelimnujesz przegub to raczej czeka cie wizyta u diagnosty. Musisz na trzepaki wjechać i on juz oglądanie gdzie luz jest. Lub tez wjedź na kanal gdzie do znajomego mechanika, on do kanalu pod auto a ty łapiesz za kierownice i robisz krótkie, szybkie ruchy kierownicą lewo-prawo...wtedy jak spory luz będzie to można go wyczuć, zobaczyć.

: 01 lip 2015, 23:36
autor: Truscik
Przetestuje to na parkingu jutro.
Stukot nie jest ciagly, stuknie z 3 4 razy i po jakims czasie znow. Jade wolno to tez stuka i czuc to na kierownicy.

: 02 lip 2015, 04:36
autor: Gość
Wszystko wskazuje na przegub. Ale upewnic się warto bo czasami przyczyna bywa bardzo nietypowa jak niedawno u mnie....tłumik i to w nietypowy sposób popukiwał a każdy krzyczał że mam zawieche rozje... :)

Przeguby możesz tez obmacac od spodu szarpiąc za półosie.

: 02 lip 2015, 07:40
autor: Truscik
Przegub moze tez byc przyczyna tego ze na postoju krecac kierownica cos puka i czase jest ciezko skrecic jak by wspomagania nie bylo ?

: 02 lip 2015, 14:25
autor: Gość
Niee to juz przekładnia raczej.

: 06 lip 2015, 08:26
autor: tutenhamon
No to fakt że w tłumiku u mnie też się coś telepie i słychać jakby coś w skrzyni pukało , ale słychać to już po odpaleniu na zimnym silniku . A u ciebie po zatrzymaniu jak skręcisz koła i ruszysz i zaczyna stukać to będzie przegub . Zerknij pod auto , chwyć za półośkę , szarpnij jak wyczujesz luz to przeguby do wymiany .

: 11 lip 2015, 18:46
autor: kociol878
Sprawdź jeszcze czy na postoju jak szybko kręcisz kierownicą prawo lewo czy stuka. Ja tak miałem i czasami na jakiejś dziurze też stukało. Okazało się, że maglownica była do regeneracji.