Strona 1 z 1

[D2 97 3.7PB ] Kierownica - trzeszcenie w kolumnie

: 21 kwie 2010, 18:30
autor: xgreek
... witam,
od kilku dni stałem sie posiadaczem autka A8 / D2 i w związku z kilkoma małymi usterkami które zamierzam zlikwidować postanowiłem wpierw zasięgnąć porady ludzi bardziej znających to autko, a mianowicie
Kolumna kierownicza wydaje mi dziwne dźwięki (hmmm ... coś jakby skrzypienie, albo bardziej obrazowo jakby ktoś gołym tyłkiem przejechał po skórzanej sofie). Dodam że dzieje się to przy skręcaniu w lewo ale chyba kierunek nie jest specjalnie istotny. Podobno coś po zimie mogło sie tam zatrzeć. Sprawa nie wygląda specjalnie groźnie ale różnie bywa. Dźwięki skrzypienia wewnątrz auta słychać głośno ... na zewnątrz również. Autko wsadziłem na podnośnik - sprawa nie dotyczy kół i ich zawieszenia ..raczej to jakieś mocowanie kolumny kierowniczej. Ktoś może miał coś podobnego? Jakieś rysunki jak sie do tego dobrać?
--------
Wspomaganie działa w porządku nawet - po skręceniu kół na max nic nie słychać nienormalnego. Wszystko cicho i pracuje normalnie.

: 21 kwie 2010, 20:15
autor: grim
"ktoś gołym tyłkiem przejechał po skórzanej sofie" Hehe.... wiesz co... tam raczej brak elementów które mogłyby wydawać takie eeee dźwięki :P

Jak możesz to nagraj filmik jak to trzeszczy, skrzypi i wrzuć na youtube... będzie łatwiej :)

Ja tak kiedyś zrobiłem z pompą wspomagania :) Nagrałem na telefonie, youtube i koledzy powiedzieli że pompa wali mi nie tak jak powinna hehehe

: 21 kwie 2010, 21:21
autor: glinka
miałem tak wydawało sie ze to w srodku cos a okazało sie ze to zawiecha skrzypi przy skrecaniu wez strzykawke z igłą troche oleju i nasmaruj wszystkie koncowki

: 29 kwie 2010, 23:57
autor: xgreek
dzieki pomogło ..hmmm tak w 90% ...trzeszczenie zdecydowanie ucichło ...jest jeszcze troszkę ale powtórzę operacje... na marginesie cwaniaczki od maglownic chciały 550 zeta za godzinny zabieg likwidujący problem haha thx duży punkt dla kolegi

: 30 kwie 2010, 07:13
autor: glinka
xgreek pisze:dzieki pomogło ..hmmm tak w 90% ...trzeszczenie zdecydowanie ucichło ...jest jeszcze troszkę ale powtórzę operacje... na marginesie cwaniaczki od maglownic chciały 550 zeta za godzinny zabieg likwidujący problem haha thx duży punkt dla kolegi
daj wiecej oleju nie załuj kolego :-P

: 07 maja 2010, 16:11
autor: xgreek
ehh ....... 2 tygodnie minęło i problem powrócił :/ znowu przesmarowałem ale tym razem nie pomogło. zauważyłem też znaczący wzrost temperatury w okolicy zbiorniczka płynu chłodniczego i wspomagania . to może mieć coś wspólnego?

[ Dodano: 2010-05-24, 22:14 ]
no to już wiem co skrzypiało - teraz potrzebuje pomocy!!!
Otóż skrzypienie o którym mowa w wątku powodował zatarty amortyzator drgań (skrętu?) znajdujący się bezpośrednio pod maglownicą i w związku z pilną potrzebą jego wymiany szukam następujących odpowiedzi:
1. gdzie dostane taki amortyzator? jaki ma numerek kat. jak to sie fachowo nazywa, i czy jest sens kupować używkę, ile kosztuje nowy(oczywiście bez maglownicy)?
2. czy da sie go wymienić bez wyciągania maglownicy? jeśli tak to jak to zrobić? jesli nie ... to jak sie najmniej narobić ;) ile czasu na to potrzeba
no i to w zasadzie tyle
pozdrawiam serdecznie
G

: 19 sie 2010, 16:36
autor: Wiśnia
Witam. Podłączam się do tematu, ponieważ u mnie również występowało skrzypienie w przednim lewym kole, lecz zawsze ucichło w dni deszczowe i po myciu auta, odkręciłem tłumik drgań - nie pomogło, spryskałem gumy w wahaczach - również nie pomogło, okazało się że występuje luz na końcówce drążka kierowniczego, po wymianie wszystko wróciło do normy. Myślę że komuś może pomóc ta informacja. Pozdrawiam

: 28 sie 2010, 22:57
autor: FRYCU
ja mam to samo skrzypi przy skręcie a do tego mam luz i stukanie w kierownicy!!!Martwi mnie ze to kolumna albo maglownica.Zaczne najpierw od wymiany koncówki drążka

: 30 sie 2010, 11:10
autor: greg26
Najprostszym i tanim sposobem aby zlikwidować to trzeszczenie będzie jak rozbierzesz plastiki kolumny kierowniczej,ściągniesz kierownicę,taśmę airbag etc i do kolumny kierowniczej wpsikasz jakiś dobry smar i na jakiś czas taki zabieg pomoże.

: 30 sie 2010, 23:20
autor: Marcin123
u mnie wystepowalo trzeszczenie przewaznie jak cofalem krecac kiera i dzialo sie tak nie zawsze tylko sporadycznie.ale w tym samym czasie stwierdzilem tez ze jeden klocek hamulcowy z przodu ten od wewnetrznej strony zacisku jest juz mocno zluzyty prawie blacha,wymieniajac klocki przesmarowalem rowniez polaczenia w zawieszeniu koncowki drazkow itd.teraz jest cisza i nie wiem czy pomoglo smarowanie czy skrzypial mi ten klocek ale najwazniejsze ze jest ok pozdrawiam

: 01 wrz 2010, 19:14
autor: FRYCU
U mnie na 90% maglownica do regeneracji :cry:

: 10 wrz 2010, 20:38
autor: patys
ja obstawiam końcówki drążków na 80%

: 12 sie 2011, 15:50
autor: eXecutorR
U mnie było ostatnio - na stacji diagnostycznej za 20zl panowie powiedzieli, że lewy górny wahacz do wymiany oraz drążek kierowniczy lewy. Po wymianie jak makiem zasiał.

: 01 lip 2014, 21:25
autor: pawelbtw
Witam. Nie chce zakładac nowego tematu ponieważ mój problem jest bardzo podobny, może zacznę od początku. Pojawił się u mnie problem wspomagania, chodziło b.ciężko. Po wielu wizytach u mechaników nikt nie potrafił stwierdzić co aucie dolega, aż w końcu koledzy na forum doradzili wymienić zaworek servotronica. Tak też zrobiłem, i wspomagania zaczęło działać. Po tygodniu, w lewą strone wspomagania w ogóle nie było, natomiast w prawo bardzo leciutko. A wiec co? Kolejna maglownica do wymiany. Teraz wspomagania działa ale czuć delikatny opór w momencie gdy pojawia się skrzypienie, coś jak guma o gume w obie strony kręcenia kierownica, na dodatek widać jak kolumna w środku podnosi się i opada o ok. 0,5 cm. Wspomaganie działa żadnych wycieków nie mam , jednakże to skrzypienie mnie denerwuje myślicie, że krzywa maglownica?. Nagrałem filmik który najlepiej to pokaże.