Strona 1 z 2

[D2 97 4.2PB ] Dobór wahaczy

: 23 cze 2009, 18:37
autor: -V-I-R-U-S-
koledzy potrzebuję pomocy.

Mam zamiar wymienić wahacze z przodu (dwa dolne) ale mam problem bo są dwie końcówki. jedna grubsza druga cieńsza. która pasuje do mnie. A8 4,2 Pb rok 98 220KW

czy nie jest tak. Cienki bolec w rocznikach 99- a gruby do 99? czy ktoś wymieniał u siebie?

: 23 cze 2009, 20:19
autor: dice111
Grube bodaj do diesli były. Po co se utrudniać ? Podaj VIN, tak najszybciej można dobrać wahacz (jak to OE, będą na nich numery).

: 23 cze 2009, 20:41
autor: -V-I-R-U-S-
przyglądałem się temu grubszemu i nie wiem czy przypadkiem to nie jest nabita tuleja na cienki sworzeń.

wauzzz4DzWN008160 przepisałam wszystko

: 24 cze 2009, 11:42
autor: JIMM
to musi być tuleja .........każda końcówka z zasady musi być na stożku (po wbiciu nieruchomy) inaczej była by sworzniem (po założeniu dopuszczalny obrót) ;-)

: 25 cze 2009, 20:17
autor: -V-I-R-U-S-
Dzisiaj problem się rozwiązał, oczywiście w warsztacie. Moja a8 z 98r, 4,2 Pb ma w wahaczu przednim dolnym stożek grubszy ok 21mm mierzonych suwmiarką na stożku zaraz pod gwintem, te które zakupiłem miały ok 17mm, różnica była jeszcze w łączniku stabilizatora, zakupiony ma mocowania śrubami na przestrzał (bardziej trwałe) a u mnie mają sworznie jak w wahaczach (luźne jak nie powiem co). Podejrzewam, że te cienki były wprowadzone od 99r. ale oczywiście to są tylko moje domysły.

Chciałem robić zdjęcia ale jak zobaczyłem w jaki sposób oni proszą wahacz wy wyszedł to łza kręciła mi się w oku :)


pozdrawiam Kudłaty

: 09 lip 2009, 18:16
autor: Mikigd
Ma ktoś schemat tylnego zawieszenia.
Co tam można wymienić :?:

Coś mi stuka na dziurach w tylnym zawieszeniu . :-/

-Chyba Tuleje wahacza pójdą do wymiany :!:
pytanie co jeszcze przy okazji warto zrobić :roll:

: 10 lip 2009, 20:14
autor: CIERNI
Mikigd pisze:Ma ktoś schemat tylnego zawieszenia.
Co tam można wymienić :?:

Coś mi stuka na dziurach w tylnym zawieszeniu . :-/

-Chyba Tuleje wahacza pójdą do wymiany :!:
pytanie co jeszcze przy okazji warto zrobić :roll:
Schematu niestety nie posiadam, więc w tej kwestii nie pomogę ale u mnie też słychać stuki na nierównościach i z tego co mi mechanik mówił są to łączniki stabilizatora do wymiany, także może u siebie też sprawdź w jakim są stanie.
Pozdrawiam.

: 10 lip 2009, 23:22
autor: dice111

: 11 lip 2009, 06:49
autor: Mikigd
Thanks za rade i schemat - więc będę poszukiwał źródła hałasu :lol:

: 02 sie 2009, 22:44
autor: sniper
Dice111 popieram po Vinie najszybciej dojdziesz.
wachaczy nie zmienialem (co mnie czeka hehe) ale wydaje mi sie ze jak cienkie to do 97 wlacznie bo pozniej bylo dosyc sporo modyfikacji od 97 w gore.nie wiem poradz sie chlopakow moze pomoga.pozdrawiam!
:roll:

: 05 sie 2009, 12:31
autor: Lukasz_
Mikigd pisze:Ma ktoś schemat tylnego zawieszenia.
Co tam można wymienić :?:

Coś mi stuka na dziurach w tylnym zawieszeniu . :-/

-Chyba Tuleje wahacza pójdą do wymiany :!:
pytanie co jeszcze przy okazji warto zrobić :roll:
Mi też stukało - mechanicy chcieli wymienić pół tylnego zawieszenia. Winowajcą okazał się "kieł" od zderzaka, który poluzował się na pięknych polskich drogach i tłukł na każdej dziurze. Podejdź z tyłu i klepnij "z liścia" zderzak w 2-3 miejscach - jak się odezwie to już wiesz co go boli ;)

: 05 paź 2009, 18:03
autor: ATLAS
Panowie potrzebuje namiary na sklep gdzie mogę dostać taki wahacz jak na zdjęciu tylko interesuje mnie ten z tym grubym bolcem, bo u mnie w okolicy nigdzie go nie ma a w serwisie (do którego mam 80km) krzyknęli coś koło 800zł.
Sprawa wymaga pośpiechu bo auto na podnośniku stoi :roll:

: 03 maja 2010, 19:08
autor: ahadam
witam , mam ten sam problem i co się orientuję to serwis 840 zł

[ Dodano: 2010-05-03, 19:19 ]
ATLAS daj znać czy coś znalazłeś, może jakiś zamiennik?

: 04 maja 2010, 21:43
autor: toom_ek
nie wiem jak w ósemkach , ale w A6 zmiana była w 2001 zmienili zwrotnice z alu na żeliwną albo odwrotnie i wtedy zmieniły sie dolne wahacze.

: 25 wrz 2010, 20:50
autor: tomi5
Panowie mam mega problem i potrzebuje porady. Wymienialem dzisiaj czujniki abs, dziady tak sie zapiekły ze musiałem wyciagac połosie zeby je wybic, prawa strona poszła bez problemu, natomiast z prawej zeby wyciagnac połos musialem zrzucic dolny wahacz do ktorego przymocowany jest amorek, iteraz mam problem zeby go załozyc. Zna ktos jaki patent jak to spiac? Moze musze cos jeszcze wykrecic zeby go wpiac. Sory za bledy ale korzystam dzisiaj z internetu przez tel a tu za duzo grzebania na pl znaki itp.