Strona 1 z 2
[D2 00 4.2PB/LPG
] Stuki...Maglownica?
: 01 paź 2015, 17:00
autor: beyer28
Od kilku dni dręczą mnie dziwne stuki w audi

Otóż występują tylko przy skręconej kierownicy i to bez różnicy, czy auto stoi, czy jedzie. Kręce kierą na postoju i z 2 razy sobie stuknie-bardziej strzela, to samo podczas energicznego skręcania podczas jazdy. Niestety przy energiczniejszym starcie na wprost też jest puk, puk, a już podczas płynnej jazdy na wprost tego nie ma, można jeźdźić po totalnych wertepach i nic nie puka

Słychać to głównie w kołach-zdecydowanie bardziej w lewym i czasami jakby pod nogami kierowcy.
Cholera wie

Pół roku temu kompletny zawias wymieniany z łącznikami, drążkami i końcówkami i znowu coś napindala
Pany może ktoś miał podobnie i coś zasugeruje

pozdro
: 01 paź 2015, 20:08
autor: ernesto
Mario miałem podobnie w kilku autach w jednym okazało się, że jest pęknięta sprężyna a w drugim rozleciało się łożysko w kolumnie resorującej.
Sprawdź zawias wzrokowo i łyżeczkami.
Sprężyny obadaj na dole w miejscu gdzie się opierają o talerzyk. Tu lubią pękać.
Najlepiej jak byś poprosił kogoś by bawił się kierownicą a ty stał obok pojazdu i nasłuchiwał, starał się wymacać górne końcówki wahaczy na początek.
Daj znać czy coś dało radę.
P.S w ósemce miałem taki przypadek dwa razy skręcałem w lewo i podczas przejeżdżania przez koleinę wjeżdżając na warsztat był taki dźwięk.
Ale to było przed wymianą zawiasu. Najbardziej dotkliwe były wtedy górne. Po wymianie górnych przeszło.
Sprawdź te górne na początek.
: 02 paź 2015, 18:51
autor: beyer28
ernesto pisze:Mario miałem podobnie w kilku autach w jednym okazało się, że jest pęknięta sprężyna a w drugim rozleciało się łożysko w kolumnie resorującej.
Dzięki Erni za wskazówkę, najprawdopodobniej masz rację

Byłem dziś na stacji diagnostycznej przetrzepać zawieszenie i tam wszystko ok, brak luzów. Majster przejechał się po placu i zasugerował, że to może być łożysko amortyzatora

Chcąc mieć pewność podjechałem jeszcze do warsztatu. Przyłożył rękę do kielicha i kazał kręcić kierownicą. Diagnoza-100% łożysko amora, oby...
Teraz pytanie, czy te łożyska to jakiś standard dla A8, czy to się dobiera pod dany rodzaj amortyzatora? U mnie siedzą krótkie, żółte bilsteiny o symbolu BIL BE5-6678
Dla Ernesta oczywiście gwiazdka

: 02 paź 2015, 20:43
autor: pb41ns
ale 8 nie ma łożyska amora, tu u nas amortyzator nie obraca sie tylko stoi w miejscu, tam są tylko gumy i wszystko skręcone jest przez amor, tak wię napewno nie to, przerabiałem to,
: 02 paź 2015, 20:49
autor: krzychu22.p1i
Jak wyżej, ta poduszka kosztuje jakoś 35zł (może ciut więcej?) lemfordera. Sam to wymieniałem bo miało delikatne pęknięcie ale stuków od magla nie naprawiło

: 02 paź 2015, 20:51
autor: pb41ns
to podobnie jak

u mnie
: 02 paź 2015, 20:59
autor: beyer28
pb41ns, a wywalona poduszka nie mogłaby dawać tych strzałów ?
krzychu22.p1i, sugerujesz, że to mimo wszystko od magla?trochę dziwne, bo stuki występują w momencie jakby przestawiania położenia koła, magiel stukałby chyba też podczas jazdy na wprost, a tu cisza
DODANO:
Szczerze to ja skłaniałem się ku maglownicy, bo i tak servo nie działa, ale ta dzisiejsza teoria majstrów trochę namieszała

: 02 paź 2015, 21:11
autor: pb41ns
raczej nie, musiało by wogóle gumy nie być a to jes nie możliwe, sprawdż jeszcze dokręcenie śróbek na wachaczach, może któraś ominięta została-miałem też i taki przypadek, poprostu przeoczyłem i po miesiącu zaczęło stukać
DODANO:
a majster w tym przypadku nie ma pojęcia co mówi <jezyk>
: 02 paź 2015, 21:19
autor: beyer28
pb41ns pisze:a majster w tym przypadku nie ma pojęcia co mówi <jezyk>
I tak może być, bo gości nie znam, byłem tam first time. Wcześniej zawias był sprawdzany i nie ma się do czego przyczepić, tego jestem raczej pewien.
Ale dźwięk jest ewidentnie od strony amortyzatora, sam to wyłapałem bez wysilania, może sam amorek padł

: 02 paź 2015, 21:24
autor: pb41ns
odgłos też może sie przenosić, musisz wszystko oblukać, a sprawdż jeszcze czy przypadkiem gumki na wachaczach są całe, może woda sie dostała i zrobił sie ambaras z końcówką wachacza
: 02 paź 2015, 21:31
autor: beyer28
pb41ns pisze:odgłos też może sie przenosić, musisz wszystko oblukać, a sprawdż jeszcze czy przypadkiem gumki na wachaczach są całe, może woda sie dostała i zrobił sie ambaras z końcówką wachacza
To wszystko było dziś sprawdzane i nie ma się do czego przyczepić

dość mocne strzelanie i gdyby były to wachacze to od razu rzuciłoby się to w oczy. W poprzednim samochodzie miałem podobnie i okazało się, że sprężyna była pęknięta. Tutaj są całe

sam już nie wiem czego się czepnąć...
: 02 paź 2015, 21:38
autor: pb41ns
jeśli chodzi o amor czy sprężyne to stoją one w miejscu, koło sie obraca ale bez amora i sprężyny tak wię c to nie to, szukaj tam gdzie występuje ruch przy kręceniu kierownicą
: 02 paź 2015, 22:13
autor: beyer28
pb41ns, ok, a więc wg Ciebie nie czepiać się tych poduch i od razu celować w magla?
: 02 paź 2015, 22:24
autor: pb41ns
oblukać trzeba wszystko, ale te poduchy to nie będą, tam guma wchodzi w taki jakby kielich i wszystko przykręcone jest na sztywno do karoserii, jeśli chodzi o trzaski to pewno występują przy skręcaniu kołami, a jak już prędzej pisałem amor ani sprężyna nie obraca sie z kołem
: 02 paź 2015, 22:30
autor: beyer28
pb41ns pisze:oblukać trzeba wszystko
To mi ułatwiłeś zadanie
