Strona 1 z 2

[D2 98 2.5TDI ] Maglownica , pompa , pasek problem

: 11 paź 2015, 17:36
autor: king666
Więc zacznę od początku , padło wspomaganie , a dokładniej wywaliło płyn uszczelniaczami w maglownicy , magiel miałem z servotronikiem .Kable od servotronika pocięte , polutowane , zgnite .Izolacja poodpadała i przewody stykały się ze sobą ,nie do naprawy .Przeczesując forum doczytałem się że można założyć magiel bez servo .Płyn do wspomagania oczywiście Febi .Zakupiłem magiel bez servo oraz nową pompę wspomagania znanej i cenionej firmy 春天的 .Cały dzień roboty i na koniec zong . Niemogę założyć paska klinowego !! Napinacz poluzowany na maxa i braknie parę cm .Pasek ma 240cm a koło pasowe 14cm średnicy ( poprzedni właściciel zmieniał !opisane mazakiem 2.5 v6 ) Panowie co nie pasi ??

: 11 paź 2015, 20:05
autor: Gość
Lepiej by ci wyszło zrobić uszczelniacze i regenerowany zaworek z kablem. Porównaj poprzednią pompe z obecną.

: 11 paź 2015, 20:29
autor: king666
pompy identyczne obydwie firmy krzak

: 11 paź 2015, 20:33
autor: Gość
Skoro są identyczne to jakim cudem nie pasuje pasek?

: 11 paź 2015, 20:39
autor: king666
no właśnie w tym jest problem , już ktoś na forum miał to samo , wyczytałem wczoraj ale nie moge znaleść , pewnie na chama da się go założyć ale można np. ułamać napinacz itp .Dlatego pytam czy jest możliwość że jest założone nie to koło pasowe pompy i czy np. z 4.2 ma inną średnicę ?

: 11 paź 2015, 20:41
autor: Gość
Wybacz upierdliwośc ale dalej nie jarzę.

Porównywałeś pompy i sa identyczne-czy nowa jest bez koła? jesli ma koło to chyba tez je porównałeś??

: 11 paź 2015, 20:47
autor: king666
Była zamontowana pompa - chińczyk z kołem pasowym używanym opisanym pisakiem "2.5 v6" , pasek schodził jak za karę , był ekstremalnie naciągniety .
Pompa nowa kupiona w sklepie też chińczyk , identyczna wizualnie ( nie miała koła pasowego )
Wydaje mi się że w aucie jest nie to koło pasowe co trzeba

: 11 paź 2015, 20:50
autor: Gość
No więc odpowiedź prosta-musisz znaleźć mniejsze średnicą koło pasowe. Uderz do MichałaWruszaka namierzy ci może jakie byc powinno.

: 11 paź 2015, 20:51
autor: king666
Ok , dzięki <okok>

: 17 paź 2015, 18:48
autor: king666
Wszystkie elementy okazały się w porządku ,ale pasek naciągaliśmy we dwóch .Dzięki za pomoc <okok>

: 17 paź 2015, 19:04
autor: Gość
Ale to nie jest normalne-ja u siebie w ABZ sam go wymieniałem.

: 17 paź 2015, 20:40
autor: kmicic-lt
Cos jest nie tak, albo pasek masz nie ten albo cos jest nie tak zalozone-zlozone (moze pasek jakos inaczej poprowadziles). Jak pasek masz za mocno naciagniety, napiety to szybko ci sie zuzyje i pęknie. Przejrzyj wszystko jeszcze raz dokladnie. Ja sam u siebie zakladalem pasek i bez jakiejs wiekszej sily to robilem, a przy tym drugiej osoby nie potrzebowalem.

: 17 paź 2015, 21:05
autor: ernesto
długość paska jest odpowiednia bo powinna mieć 6x240
Dla sprawdzenia w załączniku masz schemat napędu paska.

: 17 paź 2015, 21:26
autor: kmicic-lt
ernesto pisze:długość paska jest odpowiednia bo powinna mieć 6x240
Dla sprawdzenia w załączniku masz schemat napędu paska.
Skad wiesz, ze jest odpowiednia? Pomagales mu zakladac ten pasek ??

: 18 paź 2015, 18:14
autor: king666
Macie rację coś jest nie tak , dziś sprawdzałem czy wszysttko jest ok i nie jest .Koło pasowe pompy trze po osłonie <boisie> .Sprawdziłem wszystko jeszcze raz :

- koło pasowe ok ( Michał Wruszak też sprawdził ) wymiary się zgadzają
- pasek zmierzony wymiar i sposób montażu jest OK

Wg. mnie winowajcą jest pompa , nie da się jej inaczej zamontować a po osłonie widać że powinna być przesunieta w lewo około 1-2cm .Poprzednia pompa też była chińska i nie miałem jak porównać z oryginałem .

W linku jest ta co kupiłem :

http://www.ve-ga.pl/product-pol-9393-Au ... gania.html