Strona 1 z 1

[D2 00 4.2PB ] Ściąga samochód na prostej drodze

: 14 maja 2010, 16:49
autor: polbed
Witam drodzy Klubowicze!
Mam problem gdy jadę prostą drogą i puszczę kierownice samochód ściąga w prawo. Dzisiaj robiłem drugi raz zbieżność , według komputera teraz jest wszystko idealnie proste.Jednak samochód wciąż ściąga. :-( :-( Sprawdzałem ciśnienie w oponach-takie same , opony nowe świeżo założone , zawieszenie nie stuka nigdzie nie ma luzu.Może ktoś z was miał taki podobny przypadek??

: 14 maja 2010, 18:30
autor: grim
Widać jest krzywy hehe :P ale to w sumie byłoby widać podczas zbieżności ;P

U mnie jest podobnie czasami...
Ale ja jeżdżę na 19" felgach + 245/40 :) i nawet nie wiesz co się dzieje na pozornie równym asfalcie :P prawda jest taka że u nas w polsce niema równych asfaltów :P (chyba że przejedziesz murzyna walcem) już nie mówiąc o koleinach :P Po prostu kiera łamie ręce...

Ale jeżeli wcześniej tak nie miałeś na tych samych drogach... a w aucie masz cały czas te same felgi, opony itd... To wiem że na przekładni (nie wiem czy w twojej też) jest taki siłownik (teleskop jak w bagażniku tylko większy) i on się nazywa "tłumik drgań" czy jakoś tak (ale wątpię aby jego zużycie powodowało ściąganie na którąkolwiek stronę) ...

Potem to może być zbieżność... może pojedź na stacje diagnostyczną albo gdzieś aby obadali czy jest dobrze... u mnie jeden serwis tak ustawia zbieżność że robi to źle...
Na stacji diagnostycznej możesz poprosić o obadanie drążków, końcówek drążków, wahaczy. (jak robiłeś to stacji wszystko, przejedź się do innej)

A potem już sam nie wiem... Może przeguby albo łożyska... ale to już ktoś inny musi się wypowiedzieć. Ja powiedziałem tyle ile wiedziałem :)

I powiedz jeszcze... masz tak przy hamowaniu też ? Czy jak ? Opisz dokładniej jak ci ściąga na prawo :)

: 14 maja 2010, 19:55
autor: toom_ek
zamień przednie koła miejscami i napisz czy się coś zmieniło ? (powinno pomóc)

: 14 maja 2010, 20:13
autor: polbed
Ogólnie od zakupu samochodu tj od wyjazdu z salonu Audi w Niemczech samochód miał delikatną tendencje jazdy w prawo.Na pewno serwis wymienił mi gałki.Problem nasilił sie dopiero kiedy wymieniłem dwa górne wahacze od strony kierowcy i założyłem nowe opony 18'''. Zaraz po tym udałem się na pierwszą zbieżność. Ogólnie nie byłem zadowolony już jak zobaczyłem jak to robi facet , bo miał kombinowane przyrządy na felgi 18'' . Problem mój polegał również na tym że, byłem tylko tydzień w kraju i nie miałem czasu znaleźć kogoś w okolicy żeby zrobił to dobrze i od ręki. Tak więc teraz jestem w Holandii i dzisiaj robiłem zbieżność u mojego znajomego na profesjonalnym sprzęcie. W porównaniu z ostatnią zbieżnością duża różnica była z tyłu , z przodu wystarczyły nie wielkie korekty. Po ustawieniu wszystkiego idealnie na komputerowym sprzęcie w czasie jazdy próbnej samochód dalej ściągało ale troche mniej. Znajomy powiedział mi że może to być przez opony. Dodam tylko że podczas hamowania auto nie ściąga.

Sam już nie wiem co to może być.

: 14 maja 2010, 20:38
autor: toom_ek
zamień koła tak jak pisałem, kiedyś tak miałem robiłem 3 razy pełną geometrie kół i cały czas uciekał na prawo, zamieniłem miejscami koła i pomogło, była to wina opony.

: 15 maja 2010, 13:01
autor: polbed
Obróciłem z przodu opony i dalej to samo . Jeszcze spróbuje przemienić z tyłu na przód . Jak to nie pomoże to już sam nie wiem co mogę jeszcze sprawdzić :-( :-(

: 18 maja 2010, 21:35
autor: glinka
polbed pisze:Obróciłem z przodu opony i dalej to samo . Jeszcze spróbuje przemienić z tyłu na przód . Jak to nie pomoże to już sam nie wiem co mogę jeszcze sprawdzić :-( :-(
nie jestem do konca pewny czy jest w a8 cos takiego jak kont pochylenia koła jesli jest to moze to byc to :shock:

: 19 maja 2010, 01:06
autor: polbed
polbed napisał/a:
Obróciłem z przodu opony i dalej to samo . Jeszcze spróbuje przemienić z tyłu na przód . Jak to nie pomoże to już sam nie wiem co mogę jeszcze sprawdzić



nie jestem do konca pewny czy jest w a8 cos takiego jak kont pochylenia koła jesli jest to moze to byc to
W Audi jest kąt pochylenia zawieszenia . Jeśli chodzi o zbieżność to jestem pewien że jest teraz dobrze . Robiłem je teraz u mojego znajomego w Holandii na profesjonalnym sprzęcie .
Sam widziałem na monitorze komputera maszyny od zbieżności że wszystko jest idealnie ustawione .

: 19 maja 2010, 12:10
autor: grim
A te wahacze co wymieniałeś to wszystkie masz z tej samej firmy ?

Nie wiem o co chodzi ale mnie zawsze straszą że najlepiej jak wszystkie są tej samej firmy :P Bo w przeciwnym wypadku coś może skrzypieć itd ale nie zagłębiałem się w ten temat :)

Co do zbieżności :) Też straszą że jak się nie ustawi od razu to opony na śmietnik... Ale co się z oponą dzieje (pewnie źle się ściera) i jakie są objawy takiej złej opony to nie wiem...

Może zajedź do wulkanizatora który ci powie czy opony dobrze się ścierają czy też nie :)