Witam klubowiczów.Mam do wymiany wąż od wspomagania ten ze spiralą i mam takie pytanie czy ten wąż może być np. od 4.2, 3.7
: 17 maja 2010, 21:38
autor: daro72
W V6 jest on trochę inny niż V8. Więc chyba nie będzie pasował. Tak jak to widać na rysunku.
: 17 maja 2010, 22:29
autor: ricov6
wielkie dzięki już teraz wiem że musze szukać tylko od V6
: 30 sty 2014, 22:14
autor: krzychu22.p1i
W związku z wymianą na magiel z servem chcę wymienić węże ciśnieniowe:
- zasilający (od pompy w takiej piankowej otulinie do magla ze spiralką metalową na końcu)
- powrotny (z magla do chłodnicy)
Znalazłem zakład hydrauliki w mojej najbliższej okolicy, i wymiana na nowy wąż w zależności od parametrów 50-70zł/1mb, robota od ręki - max 30min, końcówki zostają ori.
I teraz pytanie, czy wąż powrotny z magla, ew. zasilający posiada jakieś wewnętrzne zwężki?
Pytanie dotyczy po FL i 4.2
: 31 sty 2014, 22:52
autor: Pepeka
Nie ma zwężek,tylko nie pomyl śrub drążonych jedna z nich jest zaworem , to ta przy wężu ze spiralą . Przed zalaniem płynem dokładnie umyj filtr siatkowy.
: 16 kwie 2014, 11:07
autor: docent90
Ja dzisiaj też wymieniałem ten wąż ze spiralą bo właśnie na niej pordzewiał i zaczął wyciekać płyn. W ASO bo chciałem nowy to krzyknęli mi 1300zł <jezu> więc rozpocząłem poszukiwania używanego.Ciężko było dostać aby nie był skorodowany właśnie na tej spirali ale po mozolnych poszukiwaniach i tu UWAGA - przewód nadaje się z S6 C5 jest taki sam i nic nie trzeba kombinować.Koszt 100 zł
: 16 kwie 2014, 12:18
autor: krzychu22.p1i
Pepeka pisze:Nie ma zwężek
A jednak jest zwężka w wężu zasilającym magiel.. Bez niej jest takie syczenie.. Po dołożeniu tej metalowej rureczki czyli zwężki jest cichutko Oby dwa węże obleciałem w kwocie 140zł i jest nówka za ułamek kwoty serwisu..
: 25 mar 2024, 21:46
autor: Pepek
Odkop.
Paczajta:
-> https://images92.fotosik.pl/700/0de6e554488327b1.jpg
-> https://images92.fotosik.pl/700/d1bfa51e52303d69.jpg
-> https://images90.fotosik.pl/699/759d5886b101533e.jpg
Przewaga dzięki technice...
I jak to teraz zakuć?
Zakuwki są, a raczej były, jednym elementem z króćcami. Nakładali je na etapie produkcji a potem chyba spęczniali rurkę. W środku przewodu diabli wiedzą po co łącznik. W środku węża gumowego wężyk teflonowy fi 5 czy 4 z jednej strony nasadzany na ten malutki króciec, z drugiej wsuwany w spiralkę.
Pytanie: idzie z tego coś upuczyć czy od razu se podoginać wąż z A4 czy pastucha nowy za 75zł?
[ Dodano: 2024-03-25, 21:46 ]
Jeszcze w kwestii przewodu powrotnego. Jest mi w stanie ktoś wytłumaczyć co (poza jakimś dziwnym zwiększaniem ciśnienia w układzie) miał na myśli autor robiąc tą kombinację:
- wyjście z przekładni króciec 7mm
- na tym zakuty przewód 12mm wewnątrz
- założona złączka redukcyjna 12->10 (wewnątrz 10->8)
- przewód do chłodnicy 10mm wewnątrz
- wlot chłodnicy 7mm
Co stało na przeszkodzie puścić całość 10mm zwłaszcza że na króćcu wychodzącym z przekładni zakuć przewód 12mm wewnętrznej to średni pomysł?
: 26 mar 2024, 12:58
autor: gtfan
Nie wiem, ale strzelam, że taka wielokrotna zmiana przekrojów ma na celu jakieś uspokojenie przepływu i minimalizowanie zjawiska kawitacji w całym zakresie obrotów, w jakim może pracować pompa wspomagania. http://hydraulika.pwr.edu.pl/fcp/RGBUKO ... we_v13.pdf
Wielokrotnie czytałem, że po wymianie węży wspomagania na jakieś dorabiane pompa zaczynała wyć. A wyje często przez powietrze w płynie.
: 01 kwie 2024, 22:14
autor: sssebek
Dokładnie jak kolega wyżej pisze. Zbyt gwałtowna zmiana ciśnienia po redukcji węża od razu na duży przekrój, doprowadzi do powstawania pęcherzy powietrza w miejscu zmiany średnicy bo skokowo zmieni się ciśnienie. Oprócz tego że układ sam w sobie będzie się zapowietrzał, to dodatkowo zjawisko kawitacji o którym tu już wspomniano będzie stale degradować miejsce redukcji przekrojów.