Strona 1 z 1
[S8 D2 98 LPG
] rozebranie zaworu servotronic
: 14 sie 2016, 18:22
autor: emilus143
Witajcie. Macie może wiedzę jak rozebrać zawór? Kable kruszą się w palcach i jest zwarcie więc muszę je wymienić.
: 14 sie 2016, 19:00
autor: krzychu22.p1i
2 dłuższe śrubki na pokrywce trzymają servo do magla, 2 mniejsze przytwierdzają pokrywkę do zaworka. Potrzebujesz 2 oringi, są one calowe i na necie znajdziesz spokojnie. Ten pod pokrywką nie ma wymiaru w katalogu więc lepiej go nie uszkodzić. W środku jest talerzyk, iglica i broń boże coś zgubić albo zabrudzić bo będzie po zabawie. Nie wiem jak ten przewodzik zreperujesz ale nie widziałem za bardzo dostępu do jego początku (nie rozbierałem aż tak daleko bo mam go sprawnego)
: 14 sie 2016, 20:13
autor: Gość
Jak skorodował to nie rozbierze się juz bez szkód.
: 15 sie 2016, 20:53
autor: kmicic-lt
Mnie sie nie udalo rozebrac tego dziadostwa - do konca. Kabelek mi sie upitolił przy samej du..., i porozkreceniu to nie ma nawet dostepu zeby cosik polutowac - szkoda roboty.
: 21 sie 2016, 15:42
autor: emilus143
Ja zalutowałem ale nie słyszę aby zawór działał. Jeśli odkręcę jeną śrubkę torx, tam gdzie wchodzi on do magla i ukaże mi się iglica, to czy powinna ona pracować góra-dół? I pod jakim bezpiecznym napięciu sprawdzać zawór??
: 21 sie 2016, 20:35
autor: michalwruszak
Jak dobrze pamiętam to 6V - pod takim napięciem działa zawór
: 20 lis 2016, 18:53
autor: emilus143
Przy 6V pobiera powyżej 3A. Mechanik mi mówił, że sprawdzał zawór pod 12V. Ciekawe czy jeszcze coś z tego będzie.
[ Dodano: 2016-11-20, 18:53 ]
Dzisiaj dobrałem się do wtyczki servotronica i zbadałem multimetrem zwarcie. Okazao się że na zamorze jest zwarcie. Tak ma być? Na yjściu z wtyczki zasilającej jest 13V.
: 24 lis 2016, 10:29
autor: krisker
Jak sprawdzałeś zwarcie? Tam powinno być 6-12 omów (może nawet nieco mniej).
: 24 lis 2016, 10:56
autor: emilus143
Wpiąłem W + i - wtyczki multimetr na pozycji sprawdzania zwarcia.
: 24 lis 2016, 11:10
autor: krisker
To ta pozycja z piszczeniem? Jeśli tak, to nie jest dobra metoda - piszczyk działa nawet przy kilkunastu omach. Sprawdź na zakresie pomiaru rezystancji (najniższym). No i wpinałeś się w czujnik, a nie we wtyczkę?
: 24 lis 2016, 13:48
autor: maciu
rzadko kiedy pada tam cewka raczej problemem są własnie upalające się
kable... życzę szcześcia w naprawie.... gwarancji nie ma że zadziała
a ponowne wyciąganie magla w d2 po to zeby coś po pary tygodniach poprawić
to jak ktos się dobierał do magla to wie ile to roboty....
: 24 lis 2016, 13:56
autor: krisker
To samo bez zaglądania pod auto można pomierzyć (piny 2 i 5) w skrzynce z przekaźnikami w nogach pasażera.