Strona 1 z 2
[D2 98 4.2PB/LPG
] Pompa wspomagania kierownicy
: 23 sie 2016, 21:56
autor: hollq
Witam. Mam takie pytanie: Czy odpowietrza sie w jakis dziwny sposób pompe wspomagania czy normalnie? no i jezeli wspomaganie zaczyna mi plynnie dzialac przy 2 tys obrotow to pompa trup czy o cos innego chodzi?
: 24 sie 2016, 08:41
autor: Krzychsam
Hej ,
Układ wspomagania odpowietrza się tylko w momencie gdy zmieniasz płyn, lub był wyciek.
Po zalaniu układu płynem warto podnieść przód auta żeby kola były w powietrzu i kręcić maksymalnie w lewo i prawo kilka razy, następnie sprawdzić stan płynu. Koniec.
Miałem podobny przypadek ze raz działała raz nie, jak dodawałem gazu było lepiej lecz nie zawsze. Wykręciłem pompę i zawiozłem na sprawdzenie do warsztatu zajmującym się regeneracja pomp i przekładni. Okazało się że zawór w pompie miał wytartą powierzchnie i w zależności jak się ułożył to było wspomaganie lub nie. Sprawdzenie koszt 50 zł.
: 24 sie 2016, 21:21
autor: hollq
No tak tylko ze pompa wcześniej potrafiła sobie wyc przy nagrzanym silniku. I tutaj dochodzi fakt ze pompa działa też pod wysokim ciśnieniem. płyn był spuszczony i zalany na nowo. wszystko było cacy przed tym zanim dałem auto do mechanika na wymiane rozrzadu. auto postało sobie miesiąc i po tym przestało działać wspomaganie. Samo sprawdzenie 50 zl?
: 25 sie 2016, 05:49
autor: ernesto
hollq pisze:No tak tylko ze pompa wcześniej potrafiła sobie wyc przy nagrzanym silniku
Bo już byłą na wykończeniu.
hollq pisze:wszystko było cacy przed tym zanim dałem auto do mechanika na wymiane rozrzadu
Mechanik jak zdejmował przód to troszkę płynu zleciało ze wspomagania.
Zależy jak ułożył przewody idące do chłodnicy. Jeśli je podwiesił na górze to jest ok bo płyn nie uciekł ze zbiorniczka.
Ale zapewne tego nie zrobił i wszystko poszło w podłogę.
Po zamontowaniu wszystkiego zalał płyn i kręcił kierownicą, pompa był zapowietrzona, chodziła na sucho i się przytarła już do końca.
: 25 sie 2016, 08:22
autor: Krzychsam
Tak sprawdzenie pompy kosztuje 50 zł w firmie Skraw Met w Sopocie. Jak nie masz nikogo w okolicy to możesz do nich wysłać.
: 25 sie 2016, 13:55
autor: hollq
a gdzie sie uzupełnia płyn chłodniczki pompy wspomagania?
: 25 sie 2016, 14:51
autor: michalwruszak
W głównym zbiorniku - nie zalewa się osobno chłodnicy
: 25 sie 2016, 15:22
autor: hollq
Od jakich audi jeszcze pasuje ta pompa? Bo widzialem w b4 taka sama tylko inne kolo pasowe było. Taka też podejdzie?
: 25 sie 2016, 15:27
autor: michalwruszak
Pompa tylko z A8 - jeśli nie masz Nivo to pompa z literką K - zamienniki nie działają
: 25 sie 2016, 19:15
autor: kmicic-lt
Krzychsam pisze:Hej ,
Miałem podobny przypadek ze raz działała raz nie, jak dodawałem gazu było lepiej lecz nie zawsze. Wykręciłem pompę i zawiozłem na sprawdzenie do warsztatu zajmującym się regeneracja pomp i przekładni. Okazało się że zawór w pompie miał wytartą powierzchnie i w zależności jak się ułożył to było wspomaganie lub nie. Sprawdzenie koszt 50 zł.
Gdzie regeneruja pompy u nas w trojmiescie?
: 25 sie 2016, 19:39
autor: hollq
Z tym ze problem jest taki iż numer katalogowy z b4 jest taki sam jak do a8. do tego wygladaja tak samo wiec dlatego zastanawiam sie czy aby nie zadziała

w wygladzie są identyczne. Dla proównania:
Kod: Zaznacz cały
http://allegro.pl/pompa-wspomagania-audi-80-b4-050145155a-100-bar-i6418300322.html
oraz:
Kod: Zaznacz cały
http://allegro.pl/audi-a6-a8-d2-94-02-pompa-wspomagania-4d0145155k-i6194189406.html
Jak dla mnie są identyczne
: 25 sie 2016, 19:45
autor: michalwruszak
Fakt - wizualnie mogą być takie same - ale ciśnienia mają inne - pompa w A8 ma jak dobrze pamiętam 120bar
: 25 sie 2016, 21:43
autor: hollq
120 to i tak niezbyt wiele. z reguły w innych markach jest cos pod 150

Michał domyslam sie ze 100 Barów to trochę mało ale powinno ruszyć układ. Z tego co sprawdzałem w katalogach to w 80tce występuje to samo oznaczenie co w d2. Jutro podjadę do serwisu i zapytam dokladnie o cisnienie tu i tu

: 26 sie 2016, 05:45
autor: ernesto
hollq pisze:120 to i tak niezbyt wiele. z reguły w innych markach jest cos pod 150
Przy w 100% sprawnym układzie przy standardowej pompie możesz kręcić kierownice językiem, dosłownie.
Podstawa to sprawna pompa.
Tu masz jak to wygląda.
: 27 sie 2016, 09:49
autor: Arthur
z zewnątrz te pompy wyglądają identycznie, tylko maja inna wydajność, z A8 ma łopatki i bieżnie w środku wysoka na 14 mm a reszta pomp ma 10-11 mm