Strona 1 z 1
[D2 ALL
] stuka puka z przodu
: 24 cze 2010, 09:36
autor: tommi
witam powymienialem z przodu wahacze na ktorych byly luzy a nadal z lewej strony cos potwornie lomocze sie tak jakby byl luz na czyms jeszcze, nikt nic nie widzi tam. Co mozna jeszcze sprawdzic?
: 24 cze 2010, 12:14
autor: daro72
Jeśli jest to stukanie podczas ruszania na skręconych kołach to jest to przegub zewnętrzny.
Jeśli podczas jazdy na wprost to może być łącznik stabilizatora.
Może to być też zacisk hamulcowy lub klocki które mają oberwane sprężynki.
: 24 cze 2010, 12:18
autor: pioter
Drążek kierowniczy i końcówkę sprawdzałeś??
: 24 cze 2010, 14:35
autor: tommi
niby wszystko posprawdzane ale stuka i skrzypi, przegub odpada. Jutro musze na nowo sie temu wszystkiemu przyjrzec
: 26 cze 2010, 22:26
autor: mmd317
Moze cos w kolumnie kierownicy np. na krzyzaku u mnie tak bylo stukanie z lewej strony
: 26 cze 2010, 23:27
autor: przemoR888
jedz na szarpaki i nie zjeżdzaj dopuki nie zdiagnozują ;-)
: 27 cze 2010, 13:37
autor: Rapik
Łączniki stabilizatora czyli popularne "C" w wielowahaczu.. Kup nowe, markowe i załóż ( w starych może nie być widać 'zużycia' ale potrafią bardzo hałasować ).
Pozdr.
: 27 cze 2010, 23:35
autor: glinka
tommi pisze:niby wszystko posprawdzane ale stuka i skrzypi, przegub odpada. Jutro musze na nowo sie temu wszystkiemu przyjrzec
skrzypiec mogą wachacze zrob małą operacje wez strzykawke z igłą troche oleju i przesmaruj wszystkie głowki wachaczy a co do stukania to tak jak kolega napisał lączniki stabilizarora niby wszystko ok a jednak hałas niesamowity
: 30 cze 2010, 16:10
autor: RAJAN
witajcie miałem ten sam problem nie miałem nigdzie luzu. a coś z lewej strony pukało...znajomy polecił bym wiymienił amorki i górne poduszki... pomogło i jest oki:)
[ Dodano: 2010-06-30, 16:12 ]
aha.i amorki miałem niby dobre bo na badaniu miału 72%.a i tak stukały. po wymianie aż miło jeżdzić>>:)
: 30 cze 2010, 23:31
autor: Lukas134
Łączniki stukają na dołkach, jak stuka przy hamowaniu to któryś banan tzn dolna tylna, a jeżeli skrzypi Ci to jest prawdopodobnie kość dolna prosta. Dużo osób tego nie sprawdza, bo na szarpakach tego nie można wyczuć, a trzeba podnosić i stawiać na kołku. Dzisiaj robiłem passata b5 i też skrzypiało dla klienta, ale oczywiście to zlekceważył i wczoraj przywiózł na lawecie z pękniętą kością pogiętym błotnikiem oraz wydartym nadkolem.

więc radził bym te obie kości sprawdzić
