[D2 FL ALL
] Po zmianie zawieszenia i koncówek drążków
: 24 paź 2016, 10:47
autor: bazzzyl
Cześć, wymieniłem u siebie końcówki drążków i 2 wahacze z lewej strony z przodu.
Niestety nie zrobiłem jeszcze zbieżności (jestem umówiony na za kilka dni).
Co mnie niepokoi to to, że czasami świeci się kontrolka ESP (mruga), a czasami ABS/ESP świecą się cały czas aż do zgaszenia silnika. Po włączeniu samochodu błędów brak.
Zastanawiam się, czy to wina braku ustawionej zbieżności, czy może jakąś wtyczkę źle podłączyli/rozpięli itp. itd.
: 24 paź 2016, 11:12
autor: CINEK
bazzzyl pisze:może jakąś wtyczkę źle podłączyli/rozpięli itp. itd.
prędzej to, chociaż po co ruszać w ogóle te przewody skoro one są z tyłu podłużnicy
a może pompa zaczyna dawać się we znaki...vagowałeś pompe absu ?
: 24 paź 2016, 11:22
autor: bazzzyl
Niewykluczone, ale zbieżność z wizytą w warsztacie jest, musisz przyznać, podejrzana.
Poczekam na tą geometrię a przy okazji obadam błędy.
: 24 paź 2016, 11:59
autor: CINEK
zbieżność raczej nie będzie miała tu nic, bo esp załącza się jak kąt wyprzedzenia kół przednich jest większy bądź mniejszy od tylnych kół...innymi słowy czujnik masz w kierownicy....
oo właśnie a jak kierownica, prost? bo jeśli nie i masz krzywo o np. 35 stopni to może czujnik kąta skrętu źle zczytywac i ci będzie wywalać bląd.
: 24 paź 2016, 12:13
autor: bazzzyl
martin_rs4 pisze:zbieżność raczej nie będzie miała tu nic, bo esp załącza się jak kąt wyprzedzenia kół przednich jest większy bądź mniejszy od tylnych kół...innymi słowy czujnik masz w kierownicy....
oo właśnie a jak kierownica, prost? bo jeśli nie i masz krzywo o np. 35 stopni to może czujnik kąta skrętu źle zczytywac i ci będzie wywalać bląd.
Kierownica jest w ...uj krzywo.
Mamy winowajcę
: 24 paź 2016, 12:14
autor: CINEK
niech ci ustawią zbieżność i zobaczysz. W najgorszym wypadku trzeba będzie zrobić adaptacje czujnika kąta skrętu...ale wątpie jeśli dobrze ustawią.
: 24 paź 2016, 13:51
autor: krisker
martin_rs4 pisze:esp załącza się jak kąt wyprzedzenia kół przednich jest większy bądź mniejszy od tylnych kół
Jesteś pewien? Myślałem, że esp polega na czujniku przyspieszeń (pod tylną kanapą), wskazaniach ABS i pozycji kierownicy do ustalenia reakcji na sytuację. W jaki sposób ESP ustala kąt wyprzedzenia?
: 24 paź 2016, 21:24
autor: danishow
krisker pisze:W jaki sposób ESP ustala kąt wyprzedzenia?
1. Prędkość obrotowa każdego koła
2. Czujnik przyspieszenia bocznego
3. Kąt skrętu kierownicy !
: 24 paź 2016, 21:27
autor: bazzzyl
Jazda na wprost odbywa się tak
Oby do czwartku.
: 24 paź 2016, 23:24
autor: CINEK
noooo to grubo... jak kurde można tak ustawić ??? nawet mi laikowi sie to nie zdarzyło no whatever....to będzie najprawdopodobniej przyczyna wyskakującego babola
: 24 paź 2016, 23:37
autor: bazzzyl
No cóż, ja się cieszę, bo wyprostowanie tego nie problem, a po naprawie zawieszenia nic już nie stuka
: 25 paź 2016, 08:55
autor: CINEK
bazzzyl pisze:No cóż, ja się cieszę, bo wyprostowanie tego nie problem
tylko niech im do głowy nie przyjdzie prostowanie kierownicy na zębach kolumny kierowniczej, bo już nie takie rzeczy widziałem