Strona 1 z 1

[D2 FL ALL ] zawieszenie tyl

: 08 lis 2016, 22:23
autor: longd2
Witam Panowie dzis poszla zmiana opon na zimowe i ku mojemu zdziwieniu i 6 miesiecy temu na przegladze ze zawieszenie na tyle jest ok pocielo opony od wewnatrz lewa i prawa (ktore czesci padly ze tak pocielo opony wewnetrznie ) i teraz pytanie jaki koszt calego zawieszenie i czylatwo dostepne czesci , z tego co mie postraszono to 60% zawieszenia trzeba w ASO kupic
( jesli ktos ma numery wahaczy tulei to prosze o podeslanie)
z gory dzieki za info

: 08 lis 2016, 22:54
autor: CINEK
longd2, popraw troche opis problemu aby się to zrozumiale czytało <faktycznie>

Co do wahaczy tylnych to faktem jest że nie ma ich dostępnych w zamiennikach (przynajmniej ja nie znalazłem nic sensownego <bezradny> )

Ja u siebie wymieniłem całe zawieszenie na oryginalne ale używane z auta po małym przebiegu. Możesz poszukać w internecie lub tez powymieniać tuleje na nowe, które są ogólnodostępne.

tu masz rysunki poglądowe z numerami tulei, wahaczy itp:

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

zawieszenie tyl

: 09 lis 2016, 09:26
autor: longd2
Dzieki za pomoc i za rysunki :>

: 09 lis 2016, 10:26
autor: gtfan
Ogólnodostępna w zamienniku, pasująca po numerze do A8 jest tylko tuleja nr 5. Reszta albo ASO albo trzeba dobierać/kombinować z innych modeli. Do poczytania w tych tematach, co i skąd pasuje:
http://www.a8team.pl/d2-00-42pb-tuleje- ... vt9842.htm
http://www.a8team.pl/d2-98-28pb-lpg-pro ... t13489.htm
http://www.a8team.pl/d2-all-tuleja-tyln ... t16039.htm
http://www.a8team.pl/d2-97-28pb-lpg-wym ... t14619.htm

: 09 lis 2016, 16:33
autor: krzychu22.p1i
Paweł dał belkę do dorobienia z poliuretanu a ja wysłałem wszystkie wahacze :D

Tuleje do wahacza górnego prostego, do tego dużego dolnego łącznie z połówkowymi oraz połówkowymi do zwrotnicy dałem do dorobienia z poliuretanu. Łatwo można znaleźć na necie. Montaż bajeczny. Jedyny problematyczny wahacz to kierowniczy. Tylko nowy...

: 09 lis 2016, 20:53
autor: pepi
ale jak opony bierze to brak zbieżności kąta pochylenia
no chyb że są luzy <hmm>

: 22 lis 2016, 21:13
autor: hypiak
Witam
Chciałbym dołączyć się do tematu . Mi również w sezonie pocięło opony od wewnątrz z tylu , nie byłem na pomiarze geometrii , nie ma też luzów z tył&#8364; na wahaczach , ale moje pytanie jest następujące.

Zamówiłem komplet śrub mimośrodowych do tylnego zawieszenia w aso , ale jeszcze ich nie odebrałem . Czy jest możliwość , że 4 sruby , 4 podkladki i 4 nakrętki kosztuje (niby po rabatach ) aż 307zł ???

Chciałbym zapytać o ewentualną alternatywę , czy są zamienniki tych śrub , tańsze pewnie . Tylko czy są dostępne ? Bo nigdzie nie widziałem takich .

: 22 lis 2016, 21:28
autor: CINEK
hypiak pisze:Czy jest możliwość , że 4 sruby , 4 podkladki i 4 nakrętki kosztuje (niby po rabatach ) aż 307zł ???
myśle, że tak bo ja kupowałem w ASO dwie takie śruby to jedna kompletna jak dobrze pamiętam kosztowała ok. 80zł.
hypiak pisze:Chciałbym zapytać o ewentualną alternatywę , czy są zamienniki tych śrub , tańsze pewnie . Tylko czy są dostępne ? Bo nigdzie nie widziałem takich .
nie ma takich. Tu już tylko ASO albo sprawadzona używka, bo od tych śrub bardzo wiele zależy ;)

: 22 lis 2016, 21:30
autor: krzychu22.p1i
Wiesz, wymieniałem te śruby z aso i na pewno nie było to 307zł..

Z D3 niby pasują tylko są dłuższe, jedna o 10mm a druga o 4mm. ale tańsze 21zł i 12zł/szt.

: 22 lis 2016, 22:01
autor: pepi

: 22 lis 2016, 22:47
autor: danishow
pepi pisze:ciekawie jaka długość
Za krótka, sprawdzałem ...mam je na stanie. Jak robimy geometrie/zbieżność prawie zawsze trzeba je wymieniać.

: 23 lis 2016, 07:06
autor: pepi
a jaka długość tych naszych ?
bo ford ma podobne śruby :]

: 23 lis 2016, 16:10
autor: krzychu22.p1i
85 i 104mm

: 23 lis 2016, 18:11
autor: hypiak
Kupiłem te z aso , bo nie chce mi się szukać zadnej alternatywy i kosztowały trochę niestety .

: 10 paź 2017, 15:44
autor: jairzinho7
Żeby nie zakładać nowego tematu - czy drążki kierownicze w A8 polift i przedlift mają różne długości? Ostatnio zmieniłem tuleje w całym tyle na poliuretany i kupiłem nowe drążki kierownicze wg nr jaki był na starych i nie mogą mi ustalić zbieżności (jest na minusie, czyli są rozbieżne po obu stronach, a śruby są już na maksa ustawione). Niby kierunek trzyma przy jeździe na wprost, ale na zakrętach jak wewnętrzne koło straci przyczepność, to potrafi się zrobić nerwowo za kierownicą. <hmm> Co z takim fantem zrobić? Wózek tylny jest prosty i nie ma śladu, żeby kiedykolwiek dostał jakiegoś "strzała".