Strona 1 z 2
[D2 ALL
] Zawieszenie pneumatyczne KW
: 13 sty 2017, 16:47
autor: j3drek
: 13 sty 2017, 18:42
autor: dice111
A nie zamiennik OE nivo ? Nivo było tylko w tyle w D2. Przód miał standardowy zawias. Układ korzystał ze zbiorniczka i płynu układu wspomagania. Chcesz się bawić rób na ori gratach.
: 13 sty 2017, 19:35
autor: j3drek
A na co mi obniżać sam tył?
: 13 sty 2017, 19:49
autor: koziolek
zasada tego zawieszenia jest taka, że jeździsz na srogiej glebie i jak potrzebujesz to przyciskiem podnosisz na chwile auto o około 4/5cm np przed progiem zwalniającym. wtedy nie potrzeba zbiornika, ale potrzebny jest mocny kompresor, który szybko napełni te "tłoki".
jest też odwrotna wersja gdzie jeździsz sobie normalnie i na postoju sobie opuszczasz np na zlocie, ale to nie ta opcja, która jest na sprzedaż

: 13 sty 2017, 20:07
autor: j3drek
Tzn. że niby nie da się jeździć na podniesionym czyli "napompowanym"?
: 13 sty 2017, 21:42
autor: koziolek
Nie. Zobacz na tylne amortyzatory. Jak będziesz miał podniesiony to co ze sprężyną? To powinno być zamontowane na sprężynie i ją podnosić lub opuszczać.
: 13 sty 2017, 22:21
autor: j3drek
Masz rację. Doczytałem na stronie KW, że to zawieszenie służy do podnoszenia, żeby przejechać przez przeszkody. Także to zawieszenie odpada, zależy mi na poprawie komfortu i regulacji wysokości a nie mega glebie. Tak się składa że będę miał jutro na kanale D3 to się trochę przyglądne tej pneumatyce, ,może podejdzie do D2

: 14 sty 2017, 20:39
autor: danishow
j3drek, zdradzisz ile taki używany zestaw kosztuje? Ciekawi mnie to.
: 14 sty 2017, 20:51
autor: michalwruszak
Gościu na FB chce 2.2K , ale podejrzewam ze odda za mniej
: 14 sty 2017, 20:58
autor: danishow
Tak teraz looknąłem na stronę producenta i nie widzę takiego zestawu do D2 więc jest to samoróbka lub ktoś się pomylił w opisie

: 14 sty 2017, 21:47
autor: j3drek
Być może samoróbka, na żywo tego nie widziałem. Tak na FB cenił 2200, wytargowałem na 1800. Tak czy inaczej odpuszczam to zawieszenie. Nie ratuje mnie to jak faktycznie służy to tylko do podnoszenia przed progami itp. Cały czas się zastanawiam jak ten tył niby miał by się podnosić jak ten tłok jest na amorku

: 15 sty 2017, 10:09
autor: michalwruszak
Na 100% jest to samoróbka , co najwyzej można by było to kupić dla samego gwintu KW V1 - jeśli oczywiscie po numerach będzie pasować do D2
: 15 sty 2017, 11:37
autor: dice111
j3drek pisze:A na co mi obniżać sam tył?
Nie obniżać a podnosić.
j3drek pisze:Cały czas się zastanawiam jak ten tył niby miał by się podnosić jak ten tłok jest na amorku

Fabryczne nivo w D2 działało na tej zasadzie, że podnosiło tył by był równo jak obciążałeś tylną kanapę i bagażnik.
Myślałem po prostu, że ktoś robił zamiennik tego, ale jak widać widocznie ten w/w działa na innej zasadzie opisanej powyżej przez kolegów.
: 15 sty 2017, 13:46
autor: robertas
j3drek, to podnoszenie zadku dziala pewno na zasadzie pompowanego odboju, i da sie tak dzwignac auto... tyle ze nie mozna tak jezdzic

Ogolnie taki zawias ma swoje zalety w porownaniu do samegoi Aira... Bo na najnizszej pozycji auto jest twarde jak na gwint przystalo, jak podpompujesz i podniesiesz to minimalnie zmieknie... Ale nie spuscisz go na sama podloge jak bedziesz chcial... To za to mozesz zrobic dzieki typowemu Airowi, tyle ze tutaj jest taka charakterystyka ze im auto wyzej tym jest twardsze, ale to juz wynika z czystej fizyki pompowania poduch...-> im chcesz wyzej tym wieksze cisnienie w poduchach

Zatem no nie jest to takie glupie... Ale wszystko zalezy od tego kto i co lubi
No i nie nalezy liczyc na to za jakikolwiek gwint bedzie bardziej komfortowy niz ori zawias

: 15 sty 2017, 21:11
autor: j3drek
Głównie zależało mi na poprawie komfortu dzięki tym poduchą, ale jeśli nie można na tym jezdzic to się mija z celem. Było by jak na normalnym gwincie, ale tego nie zrobię bo auto będzie jak taczka.