Strona 1 z 1

[D2 02 4.2PB/LPG ] Wycie pompy na zimnym silniku

: 23 sty 2017, 15:24
autor: bragi822
Witam,
Gdybyście mogli doradzić bo nie znalazłem tego tematu. Otóż pompa wyje dość głośno na zimnym silniku. Gdy się rozgrzeje to trochę cichnie ale ją i tak troszkę słychać. Kupiłem to autko niedawno. Nie wiem jaki był lany płyn. Wygląda na jakiś czerwony. Co z tym zrobić? Wspomaganie chodzi super, tylko to wycie .. Z góry dziękuję za pomoc ;)

: 23 sty 2017, 17:53
autor: pb41ns
Z,tego co wiem to powinien być zielony płyn a nie czerwony, wychodzi na to że masz nie właściwy płyn, są przypadki że po zmianie na oryginalny pompa nie wydaje odglosu

: 23 sty 2017, 20:17
autor: ernesto
Puki są chłodne dni bedzie ok. Ale w upalne możesz mieć już problemy.
Początek końca pompy. Ktoś wlał za gęsty olej i na zimnym odpija się to na niej. Właśnie takim wyciem ewentualnie mialczeniem.
Zalecany olej zalej. Dobrze przepłukać układ i zobaczyć co się dzieje.
Prawidłowo odpowietrzyc układ wspomagania by nie dobić pompy już do końca.
http://www.a8team.pl/d2-all-demontaz-ma ... t22359.htm
W tym temacie masz opis odpowietrzania układu wspomagania.

Zalej tym płynem koszt około 45zł za litr
Obrazek

: 23 sty 2017, 21:31
autor: dice111

: 23 sty 2017, 21:47
autor: maciu
ernesto pisze:Puki są chłodne dni bedzie ok. Ale w upalne możesz mieć już problemy.
Początek końca pompy.
obserwowałem dokładnie odwrotnie jak kolega - czym zimniej tym głośniej
na ciepło i latem zero problemów

po wymianie płynu problem zniknał

: 23 sty 2017, 23:09
autor: bragi822
Dzięki wielkie :) wymienie płyn i zobaczymy

: 24 sty 2017, 08:58
autor: ernesto
maciu, u mnie obiawilo się tak, ze na zimnym wyla jak stado wilków.
A latem już mogłem zapomnieć o kręcenie jedną ręką.
Wymiana pompy pomogła Ale niestety nie jest to idealna sztuka.

: 24 sty 2017, 09:05
autor: maciu
no to musiała byc inna przypadłość bo wspomaganie u mnie działało
poprawnie

to były bardziej takie zgrzytania... na zimnym ustepowalo dosyc szybko
czasami zgrzytnelo tylko kilka razy po odpaleniu i zakreceniu kierownica pare razy
a potem juz z kazdym ruchem ciszej

: 24 sty 2017, 10:49
autor: VAGowner
pb41ns pisze:powinien być zielony płyn a nie czerwony
Do 2006 roku zalewano zielony mineralny G002000, później wszedł syntetyczny.
Febi w specyfikacji G002000 kosztuje 27-30 zł za litr w sklepach motoryzacyjnych.

: 24 sty 2017, 12:15
autor: CINEK
VAGowner pisze:Febi w specyfikacji G002000 kosztuje 27-30 zł za litr w sklepach motoryzacyjnych.
Febi to można wlać sobie do kosiarki. Wiele razy udowadniane było tu na forum, że po płukance i wymianie płynu na oryginalny wspomaganie wracała, a pompy cichły.
Oczywiście nie mówię, że zawsze tak będzie, bo jak pompa w stanie agonalnym to nic nie pomoże.

Niemniej jednak zaleca się lanie tylko ori płynu do wspomagania, który jak już Erni wyżej napisał kosztuje ok 40-50zł za litr w ASO (i 1L też wchodzi do układu). Wiec nie ma co tu oszczędzać tylko te 20 zł dołożyć. :]

serwis

: 25 sty 2017, 14:20
autor: bragi822
Panowie, auto na warsztacie. Wstępna diagnoza to, że są luzy na osi i są opiłki w pompie w związku z tym no i .. pompa nadaje się do wymiany. Ale przy okazji jeszcze wyszedł do wymiany reduktor siły hamowania, czy jest możliwość obejścia tego w jakiś sposób? Czy to na zdjęciu to jest reduktor? Czy może zawór regulacji zawieszenia nivo? Zdjęcie robiłem sam wcześniej bo z tego faktycznie się lało.

: 25 sty 2017, 15:38
autor: michalwruszak
To zawór regulacji zawieszenia

: 25 sty 2017, 15:54
autor: CINEK
bragi822 pisze:Ale przy okazji jeszcze wyszedł do wymiany reduktor siły hamowania, czy jest możliwość obejścia tego w jakiś sposób?
[center]
bragi822, załóż proszę temat w odpowiednim dziale, jeśli masz problem dotyczący uszkodzenia innej kategorii.
[/center]