Strona 1 z 2

[D2 ALL ] Amortyzatory tylne pompowane - problem

: 20 lip 2010, 16:16
autor: nanek
Panowie!
Niestety padły mi tylnie amortyzatory, okazało się czego nie wiedziałem wcześniej że są one pompowane czy jakoś tak...powiedzcie czy jest jakaś metoda na przerobienie tego na normalne amortyzatory (koszt pompowanych 5850zł za sztukę w orginale podróba 3500zł za sztukę) normalnych to koszt około 700zł za sztukę. Proszę o pomoc bo jak pomyśle że mam zapłacic 12000zł za wymiane to powoli siwieje.

Pozdrawiam
NANEK

: 20 lip 2010, 17:48
autor: daro72
Możesz założyć zwykłe amortyzatory i do tego sprężyny. Może tylko być problem z poziomowaniem xenonów czy coś. Bo w wersjach z niwo była jeszcze samoregulacja xenonów.

: 20 lip 2010, 19:38
autor: nanek
tylko widzisz zamowilem normalne amortyzatory i tak jakby układ jednego do drugiego jest o 180 stopni odwrotny...tzn w jednym jest na końcu śruba a w drugim na końcu widełki...jeżeli chodzi o xenony to chyba regulują się niezależnie ( tak mi się wydaje po doświadczeniach z A6stką poza tym jak odpalam samochód najpierw leżą na glebie żeby zaraz po sekundzie podnieśc się do danego poziomu)...gdyby ktoś gdzieś widział kurcze jakiś opis jak to zrobi tzn...jaki amor zastosowac i co zrobic z przewodami które wchodzą w aktualny amortyzator...czy nie będzie np. wariował jakiś czujnik jeżeli owy jest...wiele pytań ... mam nadzieję że trafi się ktoś kto przerabiał już taki przypadek...ale dzięki za odpowiedź Stary

: 20 lip 2010, 21:00
autor: daro72
Według ETKI mocowanie powinno być takie same. Więc chyba nie powinno być problemu z montażem. Trzeba tylko dokupić odbój i inne części z nim związane. Na rysunku są z boku.
Obrazek

: 20 lip 2010, 21:22
autor: nanek
kurde spoko pomogłeś zajebiście...jeszcze tylko co zrobic z przewodami??? zaślepic poprostu???

: 20 lip 2010, 21:45
autor: daro72
Nie mam ELSY jak to jest podłączone. Jest tam bańka podłączona do amortyzatora, ale do czego ona jest podłączona to trudno mi cokolwiek powiedzieć. Musi być chyba podłączona do jakiejś sprężarki lub kompresorka, a być może do pompki od centralnego. Nie mam schematu podłączenia tego ustrojstwa.

: 20 lip 2010, 21:54
autor: nanek
dobra dzięki wielkie...jutro będziemy z tym rzeźbic...jak tylko się uda to dam znac...jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam

: 20 lip 2010, 22:02
autor: audik
Niestety bądź przygotowany że komputer będzie ci świrował chcąc poziomować tył.
Generalnie bardzo trudny temat a cena :-/
Znajomy ratuje się na razie jakimiś regeneracjami, za 1 razem wytrzymał 1/2roku teraz zobaczymy :-/

: 20 lip 2010, 22:18
autor: daro72
Myślę że dobry spec od elektroniki da radę to obejść. Ale takich jest jak na lekarstwo. U mnie jest taki jeden gościu ale do niego trzeba się na trzy miesiące wcześniej umówić. Ale jest ponoć kozak w te klocki. Ale przez to że ma tyle klientów nie wszystkie roboty chce brać.

: 21 lip 2010, 21:49
autor: nanek
tzn... co masz na myśli że będzie komputer świrował??? to może jakiś namiar byś podrzucił na tą regeneracje...już mam metlik w głowie

: 21 lip 2010, 22:02
autor: daro72
Po prostu poziomowanie auta jest podłączone do komputera. Działa to tak, że jak wsiądzie więcej osób lub bagażu to autko się wyrównuje. I właśnie z tym może być problem bo komputer tego nie będzie widział. Ale myślę, że da radę to jakoś ominąć lub oszukać. Trzeba by tylko odszukać jakiś czujnik od poziomowania auta. A co dokładnie dzieje się z tymi amortyzatorami ( nie trzymają czy nie poziomują auta). Coś konkretniej o przyczynach próby naprawy lub wymiany tych amortyzatorów.

: 22 lip 2010, 21:57
autor: nanek
ogólnie to na ścieżce na diagnostyce wyszedł tył 23% na prawej i lewej stronie ja osobiście nie zauważyłem żadnego poziomowania dowiedziaqłem się o tym dopiero po próbie włożenia standardowego... zostawiłem te normalne amortyzatory i mają mi dosłac częsci wg Twojego schematu do zamontowania ich...myślę że z samym zamontowaniem nie będzie problemu martwi mnie tylko te poziomowanie...pytanie czy jak to odetniemy będzie chciał coś tam pompowac czy będzie widział że niby jest wszystko ok :?:

: 22 lip 2010, 22:18
autor: daro72
Nie wiem na jakiej zasadzie działa ten czujnik, ale jak kolega wyżej napisał jest podłączony do kompa. Trzeba by było rozkmić na jakiej zasadzie i skąd pobiera dane do sprawdzenia ustawienia wysokości auta. Jak będziecie rozbierać to sprawdźcie dokładnie jak to jest podłączone i do jakiego ustrojstwa prowadzi instalacja od gruszki. Pisz to będziemy coś radzić. A może się uda.

: 22 lip 2010, 22:21
autor: nanek
spoko to jakies jeszcze 6 dni jak graty przyjdą i zobaczymy...bo jest jeszcze opcja regeneracji ale nie wiem co o tym sądzic ... zawsze nowe kupowałem (no ale w rozsadnych cenach a nie tak jak tutaj 1/4 wartości auta)

: 22 lip 2010, 22:44
autor: daro72
A może spróbować poszukać używek z jakiegoś rozbitka na allegro albo ebay. W końcu to jedno z pierwszy pneumatycznych zawieszeń w AUDI. Opel wprowadził to chyba trochę wcześniej. Nie będzie to łatwe do znalezienia ale może być realne. Choć w niewielu modelach audi je montowano. Może to była opcja.