Strona 1 z 1
[D2 '99 2,5TDI] Śruba wahaczy górnych przednich...
: 27 lip 2010, 23:03
autor: szeryfisch
Jak wydłubac tą srube? Walic w zwrotnice nie mozna za bardzo bo jest aluminiowa, grzac tez nie bo chce wymienic tylko jeden wahacz. Jest jakis sposob na wykrecenie tej opornej sruby?
Myslalem zeby ukrecic jej łeb i nakrętką ciagnąc dalej.
: 27 lip 2010, 23:45
autor: dice111
: 10 sie 2010, 00:23
autor: szeryfisch
Wykrecilem tą śrubę, bułka z masłem....
Opisze, co mi tam:
trzeba zdjac kolo, pozniej odkrecic nakretke wspomnianej śruby - ale tak ze 2 mm. Na koncowke gwintu nakrecamy dodatkowa nakretke i kontrujemy z oryginalna. Nastepnie 2 kluczami staramy sie obracac srube. Byleby drgneła. Mozemy wspomagac sie srodkami typu WD40 albo Kalte spray czyli jakis tam zamrazacz. Jak sruba sie ruszy to odkrecamy calkiem obie nakretki i krecimy sruba tylko od strony łba. Nie wytrzyma tego dlugo i łeb sie urwie. Czyli mamy srube bez łba, z gwintem z drugiej strony. I o to chodzi.
Nastepnie nalezy z kawalka blachy wykonac sobie element o ksztalcie litery U aby wbic go w nacięcie zwrotnicy w ktorym siedzi tylny wahacz - musi byc pasownie zeby sie sruba nie klinowala pozniej.
Dalej zakladamy podkladke, na gwint nakrecamy nakretke i calosc dokrecamy az gwint zacznie wyciagac srube ze zwrotnicy. Jak gwint sie skonczy, to odkrecamy nakretke dajemy tulejke i jedziemy dalej az wyciagniemy cala srube.
Wazne jest wbicie tego U z blachy bo inaczej dokrecanie powoduje jednoczesne klinowanie sruby i trzeba sie niezle spocic zeby ją ruszyc.
Obylo sie bez mlotka, wiertarki i palnika.
Życze miłej zabawy.
: 10 sie 2010, 22:23
autor: szoszon1983
szeryfisch pisze:
Obylo sie bez mlotka, wiertarki i palnika.
tylko pogratulować, u mnie to się nie udało i trzeba było wiercić, pół dnia roboty, ale wymieniłem wszystkie wahacze i wszystko zostało przygotowane tak, żeby następnym razem było łatwiej.
: 10 sie 2010, 23:55
autor: szeryfisch
No wlasnie tak sie przygladam ze wszyscy wymieniaja cale wahacze. Ja z rozpedu tez wymienilem tylny caly choc uszkodzona byla tuleja a nie sworzen. Z tego co sie zorientowalem to tuleje sa wymienne i jesli sworzen jest ok to nie ma potrzeby wymieniac calego wachacza. W przyszlym tygodniu mam zamiar wymienic tuleje w przednim gornym wahaczu,bo w jego przypadku sworzen tez jest OK.
: 11 sie 2010, 01:23
autor: dice111
Wiele zależy od ceny i stanu wahacza. Fakt faktem, że również Audi zaleca wymianę samych tulei w górnych, jeśli wahacz jest ok. Podobnie jest z resztą z tyłem (poprzeczny góra - 6 el met-gum za ok 150zł)
: 06 lis 2010, 20:47
autor: wariat00
moze mi ktos podac numer tej nieszczesnej sruby z etki . chcialym kupic a jestem zagranica
: 06 lis 2010, 21:54
autor: daro72
Jeśli chodzi o śrubę mocującą do goleni to jej numer to: N 101 312 03 wymiary śruby (M10x105x32)