Strona 1 z 1

[D2 ALL ] Jak sparwdzic zawieszenie?

: 29 lip 2010, 17:07
autor: Max
Mam pytanie, jak mogę sprawdzić jakie mam zawieszenie w mojej A8? Mam pewne podejrzenia, że mogę mieć usportowione 1BE, ale chciałbym mieć pewność, jak to sprawdzić?

: 29 lip 2010, 17:41
autor: pioter

: 29 lip 2010, 18:15
autor: Max
No to wychodzi na to, że mam 1BE, A8 leży nisko i jest bardzo sztywna :-) Jak dopieszcze porobię fotki i wrzucę galerię :roll:

: 29 lip 2010, 21:52
autor: FOSS
Max pisze:No to wychodzi na to, że mam 1BE, A8 leży nisko i jest bardzo sztywna :-) Jak dopieszcze porobię fotki i wrzucę galerię :roll:
No kolego jak masz 1BE to masz chyba twardziej niż ja w eSce - u mnie siedzi sportowe 1BD...
ale z tego co rozmawiałem z innym kolegą z forum to 1BE to prawie beton... ale u mnie siedzą kółka 20" i na szczęście betonu jeszcze nie mam :lol:

Mamy do siebie niedaleko więc musimy się kiedyś spotkać i to porównać...
podeślij mi do siebie jakiś kontakt na PW ;-)

: 30 lip 2010, 00:14
autor: AMSTAFF
Max pisze:No to wychodzi na to, że mam 1BE, A8 leży nisko i jest bardzo sztywna
nie koniecznie... 1BE nie ma nic wspólnego z obniżaniem. ale jeśli jest sztywna to może być 1BE pytanie tylko co rozumiemy pod słowem "bardzo" ;-)
nie masz wlepki w bagażniku, we wnęce koła zapasowego? tam jest napisany kod zawiechy,w książce serwisowej również. A jak nie to poproś kogoś na forum o sprawdzenie kodów po Vinie.

: 31 lip 2010, 11:43
autor: Max
W książce serwisowej na pierwszej stronie znalazłem naklejkę z kodami wyposażenia, jest wśród nich kod 1BE, okazuje się też, że Szwajcar jako dodatkowe wyposażenie zamowił 18" felgi z S8 ale niestety ich nie dostałem :cry:

: 31 lip 2010, 12:04
autor: Paweł
Też ma 1BE i mam koła 18". Jóź się chyba przyzwyczaiłem, ale twardo jest.
Choć na zakrętach trzyma się jak gokart, a na autostradzie w Niemczech jest miodzio.
Jeżdżę też często w 5 osób i da się przeżyć choć czuć każde dziursko.

Jakbym chciał zmienić na standard to co powinienem wymienić?

: 31 lip 2010, 12:09
autor: artekk
Jakbym chciał zmienić na standard to co powinienem wymienić?
amortyzatory, sprężyny i stabilizatory przód i tył.

Jednak nie polecam, ciężko będzie przyzwyczaić się do kołysania i wyjeżdżania przodu w zakrętach.

: 31 lip 2010, 12:14
autor: Paweł
Może masz rację. Tym bardziej że na wiosnę przesiadka na D3. :mrgreen:

: 31 lip 2010, 12:36
autor: artekk
Paweł pisze:Tym bardziej że na wiosnę przesiadka na D3
jasne, nie ma sensu inwestować.

: 03 sie 2010, 17:23
autor: Max
dla potomnych tak wygląda A8 na 1BE, tył siedzi nieco niżej niż przód niestety...

Obrazek
Obrazek

: 04 sie 2010, 17:29
autor: grim
To ja może dodam parę groszy od siebie...

Jak kupiłem swoją furę 4 lata temu to tył był opadnięty, a przód zaś wybity.
Pojechałem z tym na stację diagnostyczną, aby ustalić czy moje zawieszenie jest dobre.
W odpowiedzi usłyszałem że wręcz wspaniałe. hehe. Chyba w porównaniu z ŻUKiem...

Jeszcze w tamtym okresie było w miarę miękko ;)...
Ale teraz... Nawet przód mi tak przysiadł że wygląda jak rasowa S8 ;)
No i baaa... Jest twardo! hehe. A przy pełnym bagażu i 2 osobach na kanapie
tylne koła ładnie się chowają pod nadkola :D

Więc jakie wnioski ? Bo o to mi chodzi głownie.
A takie że aby cokolwiek porównywać to tylko na nowych
oryginalnych amorach + sprężyny.
Jeżeli chcemy debatować nad 1BE 1BA i cholera wie co tam jeszcze wymyślili.

Bo jak się często powtarza na tym forum. A8, A8emce nie równe. :)

: 05 sie 2010, 18:50
autor: Max
grim pisze:To ja może dodam parę groszy od siebie...

Jak kupiłem swoją furę 4 lata temu to tył był opadnięty, a przód zaś wybity.
Pojechałem z tym na stację diagnostyczną, aby ustalić czy moje zawieszenie jest dobre.
W odpowiedzi usłyszałem że wręcz wspaniałe. hehe. Chyba w porównaniu z ŻUKiem...

Jeszcze w tamtym okresie było w miarę miękko ;)...
Ale teraz... Nawet przód mi tak przysiadł że wygląda jak rasowa S8 ;)
No i baaa... Jest twardo! hehe. A przy pełnym bagażu i 2 osobach na kanapie
tylne koła ładnie się chowają pod nadkola :D

Więc jakie wnioski ? Bo o to mi chodzi głownie.
A takie że aby cokolwiek porównywać to tylko na nowych
oryginalnych amorach + sprężyny.
Jeżeli chcemy debatować nad 1BE 1BA i cholera wie co tam jeszcze wymyślili.

Bo jak się często powtarza na tym forum. A8, A8emce nie równe. :)
masz rację tylko znajdź kogoś kto aktualnie zamontował np. nowiusieńkie 1BE i porobił fotki przed i po :-(