[D2 ALL
] Brak wspomagania po rozgrzaniu-nawet po wymianie
: 28 wrz 2017, 11:23
autor: maearek
Witam wszystkich.
Posiadam Audi A6 z servotronic. Trafiłem do was na forum, bo znalazłem podobne tematy z problemem wspomagania po rozgrzaniu płynu. Kupiłem auto i wspomagania na postoju nie było. Zmieniłem pompe i chodziło super, nawet po nagrzaniu.
Po wymianie miałem zalany płyn SWAG 6161. po około tygodniu zaczęło słabnąć po rozgrzaniu płynu, natomiast rano jednym palcem.
Wymieniłem płyn na FEBI 6162 i jest jeszcze gorzej. Jak zimny chodzi super, ale po kilku km totalny brak na postoju.
Płyn nie buzuje, pompa nie wyje.
Dużo osób ma podobny problem ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi jak to naprawić
Może zna ktoś dobry warsztat w okolicach wrocławia który znajdzie przyczynę zanim wymienie magiel i kilka pomp?
Zastanawiam się czy nie zalać G004 z serwisu, tylko czy coś to da??
: 28 wrz 2017, 12:06
autor: michalwruszak
Teraz zalewanie płynu może nic nie dać , skoro do auta gdzie zalecany jest olej syntetyczny - wlałeś mineralny . Było trzeba od razu kupować G004 .
: 28 wrz 2017, 12:38
autor: dice111
Do D2 zalecany jest minerał, nie syntetyk
: 28 wrz 2017, 12:46
autor: michalwruszak
Tak - ale aktualnie można lać syntetyk , w żaden możliwy sposób nie powinno się mieszać tych olejów bez dokładnego oczyszczenia układu
: 28 wrz 2017, 13:27
autor: maearek
michalwruszak pisze:Teraz zalewanie płynu może nic nie dać , skoro do auta gdzie zalecany jest olej syntetyczny - wlałeś mineralny . Było trzeba od razu kupować G004 .
wlałem mineralny do wlali mi przy wymianie pompy SWAG 6161 a to jest syntetyk. Gdy wspo,aganie zaczeło mi słabnąć po ok. tygodniu zaczęłem szukać przyczyny. Wyczytałem , że SWAG 6161 to syntetyk a na zbiorniczku pisze zeby lać tylko mineralny, więc wymieniłem na FEBI 6162 i na FEBI'm jest jeszcze gorzej, wspomaganie od razu po nagrzaniu słabnie, natomiast na SWAG'u słabło ale nie aż tak bardzo. Więc gdzie jest przyczyna skoro po wymianie pompy przez tydzień było OK?
: 28 wrz 2017, 13:34
autor: CINEK
nie rozumiem, dlaczego lejecie jakieś dziadostwo typu febi, skoro oryginalny płyn do wspomagania dostępny w ASO od ręki kosztuje ok. 50zł... ??? A udowodnione jest tu m.in. na forum że płukanka i potem zalanie układu tym olejem bardzo poprawia prace wspomagania.
Jeśli jest widoczna różnica między płynami jak pisałeś wcześniej, to zalej to co fabryka każe (czyli oryginał) i zobacz jak wtedy będzie...
: 28 wrz 2017, 13:38
autor: maearek
widzisz. Mi zalalli w warsztacie taki płyn, a że pisze na zbiorniczku tylko mineralny to spróbowałem FEBI tak jak większość lała.
Spróbuje przepłukać układ i zalać oryginał z ASO.
tylko zastanawia mnie ten objaw którzy mają wszyscy przy tym servotronicu, że na zimnym działa OK a po rozgrzaniu słabnie... gdzie ta przyczyna?
: 28 wrz 2017, 13:46
autor: CINEK
może wina leży w samym zaworku i po nagrzaniu zmniejsza się przepustowość... ale to zobaczysz po wymianie na oryginały płyn.
maearek pisze:tylko zastanawia mnie ten objaw którzy mają wszyscy przy tym servotronicu, że na zimnym działa OK a po rozgrzaniu słabnie... gdzie ta przyczyna?
Częstym problemem takiej przypadłości jest zaworek/regulator ciśnienia wkręcony w pompę.
Olej to tylko z ASO lub LM Zentral-Hydraulik-Öl.
: 02 lis 2017, 21:41
autor: maearek
więc tak. jestem po wymianie płynu na ori z ASO.
Problem nadal ten sam. Układ przepłukany.
Jak zimny to servotronic super.
Po nagrzaniu zanika.
Czy wymieniał ktoś z was zaworek w maglownicy , który może dawać taki objaw?
: 02 lis 2017, 22:06
autor: CINEK
żeby wyjąc zaworek musisz niestety wyciągać całą maglownice. Zaworek wymienić to 2 min. Jest on przykręcony na 4 śrubki i tyle. (no chyba że nie idą i trzeba rozwiercać )
A może spróbuj jeszcze przeczyścić ewentualnie podmienić przekaźnik servotronik. Może on na mikrostykach już wymaga przeczyszczenia. Może zacznij od tego zanim zaczniesz wyciągać maglownice
Ja miałem taki przypadek z przekaźnikiem pompy paliwa. Raz mi auto odpalało raz nie....już "pół auta" chciałem wymieniać a okazał się przekaźnik, który po przeczyszczeniu działa nadal
: 02 lis 2017, 23:03
autor: danishow
Wcześniej pisałem o zaworku w pompie a nie w maglownicy, w maglu siedzi tylko zawór Servotronic sterowany przekaźnikiem o którym wspomniał Marcin. W pompie natomiast jest mechaniczny zaworek odpowiedzialny za stałe ciśnienie w układzie wspomagania i tam trza zajrzeć ...czyli pompa na stół i rozkręcamy