[D2 ALL ] Zwrotnice i drążki kierownicze, a geometria kół
: 18 paź 2017, 18:54
Panowie mam problem z ustawieniem geometrii zawieszenia, zwłaszcza z tyłu.
Drążki kierownicze z tyłu mam już maksymalnie wychylone i nadal koła mam rozbieżne. Regulacja w drugą stronę tylko pogarsza sprawę. Wychodzi na to, że drążki kierownicze są byt krótkie.
Co było zrobione: wstawione poliuretany w górny i dolny wahacz oraz zwrotnicę; wymienione drążki kierownicze po obu stronach.
Kąt pochylenia kół daje się regulować w pełnym zakresie, najlepsza zbieżność jaką udało się uzyskać, to -1st42' w lewym kole i -1st36' w prawym. Najgorsze wychodziły ponad -5 stopni na każdym z kół.
Oczywiście tnie oponę od środka.
Widzę, że coś było pomieszane w zawieszeniu, bo drążek kierowniczy był (i jest nadal, tylko że nowy) ze sworzniem, a w roczniku 94/95 były tylko z tulejami i śrubą.
Nie jestem pewien zwrotnicy, czy ucho do którego mocowany jest drążek kierowniczy nie jest skrzywione (na oko nic nie widać).
Stąd moje pytania: czy zwrotnice preFL i FL się różnią od siebie diametralnie długością tego wspomnianego powyżej ucha? Czy drążki kierownicze preFL i FL mają różne długości? (choć w jednym z tematów na tym forum powiedziane zostało, że mają te same wymiary). Czy zwrotnice od S8 mogą różnić się od tych gdzie jest standardowa wysokość i twardość zawieszenia?
Wózek tylnego zawieszenia nie ma śladów uderzenia - nawet nie wygląda jakby był kiedykolwiek odkręcany.
Z góry dzięki za pomoc!
Drążki kierownicze z tyłu mam już maksymalnie wychylone i nadal koła mam rozbieżne. Regulacja w drugą stronę tylko pogarsza sprawę. Wychodzi na to, że drążki kierownicze są byt krótkie.
Co było zrobione: wstawione poliuretany w górny i dolny wahacz oraz zwrotnicę; wymienione drążki kierownicze po obu stronach.
Kąt pochylenia kół daje się regulować w pełnym zakresie, najlepsza zbieżność jaką udało się uzyskać, to -1st42' w lewym kole i -1st36' w prawym. Najgorsze wychodziły ponad -5 stopni na każdym z kół.
Oczywiście tnie oponę od środka.
Widzę, że coś było pomieszane w zawieszeniu, bo drążek kierowniczy był (i jest nadal, tylko że nowy) ze sworzniem, a w roczniku 94/95 były tylko z tulejami i śrubą.
Nie jestem pewien zwrotnicy, czy ucho do którego mocowany jest drążek kierowniczy nie jest skrzywione (na oko nic nie widać).
Stąd moje pytania: czy zwrotnice preFL i FL się różnią od siebie diametralnie długością tego wspomnianego powyżej ucha? Czy drążki kierownicze preFL i FL mają różne długości? (choć w jednym z tematów na tym forum powiedziane zostało, że mają te same wymiary). Czy zwrotnice od S8 mogą różnić się od tych gdzie jest standardowa wysokość i twardość zawieszenia?
Wózek tylnego zawieszenia nie ma śladów uderzenia - nawet nie wygląda jakby był kiedykolwiek odkręcany.
Z góry dzięki za pomoc!