Strona 1 z 2

[D2 ALL ] Wycie wspomagania

: 24 kwie 2018, 20:26
autor: CINEK
Witam,

szukałem w różnych tematach ale nic podobnego nie znalazłem do mojej przypadłości.

otóż miałem starą oryginalną pompę i stukającą maglownicę. Przy dodawaniu gazu, niezależnie czy jechałem czy stałem, w zakresie obrotów od 1100 - 1800 wyje, jęczy, buczy jakkolwiek to nazwać... wyje...
Wycie to nasila się z jednoczesnym kręceniem kierownicą lewo/prawi w wyżej podany zakresie obrotów. Poniżej lub powyżej jest cisza.

Ewidentnie słychać, że to pompa. Więc kupiłem na test nową z polcaru za 200zł i zmieniłem maglownicę. Wspomaganie o niebo lepsze, ale jak wyło tak wyje w tym samym zakresie, przy czym ta pompa jeszcze dodatkowo przy 1800obr chce się zarżnąć <faktycznie>. Kolejnym minusem jest to, że słychać syczenie z magla. Kupiłem nowy zaworek z uszczelkami w ASO i syczenie jest cichsze ale słyszalne... <onie>

pytanie... co lub dlaczego tak wyje przy tych 1100-1800 ? czy ktoś miał taki objaw? w co celować ? może węże...czytałem coś o zwężce w przewodzie ze spiralą, może to ten dziad ? <hmm>

Ściągnęliśmy pasek osprzętu i dodając gazu było jeszcze to wycie ale bardzo cichutko, słyszalne tylko w środku w aucie... <bezradny> nasuwa sie pompa wody <hmm>

Ostatecznie kupiłem zregenerowaną pompę ZF od Daniego, na którą czekam. Jutro jadę do ASO po olej, ale jak po założeniu też będzie wyć to słowo daje "spale ten gruz" <faktycznie> :D nie Erni ? <jezyk2>
aha...jak się uda dziś to nagram jeszcze jak to wyje ...

: 25 kwie 2018, 10:33
autor: ernesto
CINEK pisze:jak po założeniu też będzie wyć to słowo daje "spale ten gruz" nie Erni ?
To dobrze, przeznaczę całą piątkę benzyny na swój.
Marcinek, ja prawdopodobnie będę w sobotę zakładał tą pompę to zobaczymy co się u mnie będzie działo.

: 26 kwie 2018, 09:42
autor: karol208
Może wyczyścić trzeba sitko w zbiorniczku (ew cały zbiornik)

: 26 kwie 2018, 13:57
autor: leon0376
A pasek rozrzadu nie trze o plastikową obudowę?Czsem kolo pompy wodnej tez lubi ocierać. Znam taki przypadek gdzie wszyscy stawiali na pompe.Skoro ściągnąłes pasek osprzetu i "miauczy" to moze warto sie przyjrzeć rozrządowi.

: 28 kwie 2018, 21:52
autor: J@ck
koledzy a ja mam coś jeszcze innego. ciekła mi chłodniczka oleju, wymieniłem na nową, zmieniłem płyn na nowy i od tamtej pory na zimnym rzęzi przy kręceniu przez ok minutę a w trakcie jazdy słychać lekkie wycie, im więcej gazu tym głośniej słychać. Ja to słyszę i mnie szlak trafia zwłaszcza, że robię 800-1000 km tygodniowo. Źle odpowietrzone czy zły płyn. W motoryzacyjnym sprawdzali co ma być i taki kupiłem. FEBI w białej butelce

: 28 kwie 2018, 22:05
autor: CINEK
J@ck pisze:W motoryzacyjnym sprawdzali co ma być i taki kupiłem. FEBI w białej butelce
<boisie> tylko i wyłącznie płyt z ASO. Nic innego.

Ja czekam na zregenerowaną pompę z ZFa...zobaczymy jak będzie. Jeśli dalej będzie jęczeć to szukam dalej <bezradny>

: 04 maja 2018, 10:05
autor: Bugalon
To ja Ci opowiem swoja przygode (bardzo podobna d Twojej)

Pompa nowa ZF (prawie nowa - za ciezka kase - 2015 rok produkcji) - wyje
Magiel drugi - z 2009 roku, niewielki przebieg - wyje
Zaworek drugi (podobnie jak u Ciebie) - dalej k..wa wyło
Wymiana przewodu miedzy pompa a maglownica - dopiero nastala cisza

Tylko u mnie było tak, że po zdjeciu paska osprzetu wszystko od razu cichło. Jesli wyje Ci przy zdjeciu paska osprzetu to jest to bardzo dziwne. Zeby wyczaić co wyje najlepiej posłuzyć się drewnianym długim kijem (moze byc od szczotki). Przykładasz w rozne miejsca (z drugiej strony ucho przy kiju) i od razu zakumasz skad idzie dzwiek. Tylko pasek osprzetu do czegos takiego zdejmij co byś tym kijem w leb nie dostal jak Ci sie gdzies wkreci :)

: 04 maja 2018, 10:37
autor: CINEK
Dzięki Wojtek, sprawdzę te węże i dam znać...

: 04 maja 2018, 10:55
autor: Bugalon
Nie ma jak ich sprawdzic według mnie. Moj waz wygladal z zewnątrz całkiem normalnie - zadnych uszkodzeń. Być może ktoś go zagiął pod innym kątem w któryms miejscu i odgial do pozycji pierwotnej powodujac jakies zmiany w przeplywie - sam nie wiem. W kazdym razie po wymianie przedwodu jest gitara.

: 04 maja 2018, 11:30
autor: Ukaniu
W MB ten wąż bywał elastyczny w rozumieniu, że się lekko rozszerzał pod wpływem ciśnienia. Robił za tłumik pulsacji ciśnienia. Nie szło go zamienić na zwykły bo wspomaganie jęczało.
Może i w Audi też ma taką funkcję?

: 04 maja 2018, 15:48
autor: krzychu22.p1i
U nas w przewodzie zasilającym magiel (ten że spiralką) jest 2 zwężki i pomiędzy nimi taka spirala (wygląda jak rozciągnięta zawinięta wstążka) dziurkowana może długości 30cm.

: 04 maja 2018, 19:54
autor: marcin85
u mnie co prawda nie w a8 ale w s6 c5 pomoglo dokrecenie opaski wezna wchodzacej juz na samo chlodnice ( rurke chłodnicy ) i wyczyszczenie w zbironiczku siteczka

: 04 maja 2018, 21:37
autor: CINEK
Musze te weze jakoś sprawdzić, bo dodajac gazu na 1100 obr na postoju, czuc nawet to wycie na kierownicy.. <bezradny>

: 04 maja 2018, 23:06
autor: Ukaniu
Wychodzi, że ten wąż to przedmiot wielu patentów. Właśnie z powodu tłumienia niepożądanych hałasów powstających z pulsowania ciśnienia. Jak już wspominałem ja walczyłem z wężem w MB abo kuna zafundowała mi wymianę najpierw na zakuty a potem na nowy z ASO bo jęczało. Zdziwiłem się ale nie drążyłem sprawy.
Tu można poczytać coś na temat
https://patents.google.com/patent/US5495711
Ciekawe co powoduje uszkodzenia, co się tam życiem męczy.

: 05 maja 2018, 20:15
autor: CINEK
Ukaniu pisze:wymianę najpierw na zakuty a potem na nowy z ASO bo jęczało
y
Ukaniu, ile taka przyjemność w ASO kosztuje? mówimy o tym wężu ize spiralą od magla do pompy?