Strona 1 z 2
[D2 01 3.7PB
] Sprężyny przód - dobór zamienników
: 27 cze 2019, 20:53
autor: krisker
Cześć. Padła mi sprężyna z przodu i mam problem z doborem zamienników. Jak szukam po aucie w katalogach sklepów internetowych to wychodzi m.in Sachs 998 436. Jak szukam według numeru OE, który ustaliłem w ETCE po VINIE (4D0411105DE), to ww. Sachs już nie pasuje, a pojawia się Kayaba RH1800, przy której jednak nie ma mojego 3.7 AKC.
Zapewne fizycznie pasować będzie jedna i druga, ale nie chciałbym sterczącego przodu.
Zmieniał ktoś już sprężyny w 3.7 40V?
EDIT: Wziąłem Sachsy 998436. Jak założę, to dam znać, czy dużo za wysoko.
EDIT2: Razem z nowymi amorami Sachs 316997 i sprężynami Sachs 998436 przód stoi w miarę równo. Jeszcze się trochę poukłada i będzie tak, jak trzeba. Mam zawias 1BM i kategorię masy 0JK.
: 11 sie 2019, 18:32
autor: Lechu
Za to ja szukam do tyłu
1BM OYU i ciężko mi cokolwiek znaleźć

: 12 sie 2019, 07:24
autor: krisker
Ale z czym masz problem? Za nisko? Za wysoko?
: 12 sie 2019, 08:08
autor: Lechu
krisker pisze:Ale z czym masz problem? Za nisko? Za wysoko?
siada jak trochę bagaży się dorzuci .
: 12 sie 2019, 09:06
autor: krisker
Masz LPG. Wiele z tym nie zrobisz i chyba łatwiej podkładkę do sprężyny dorobić zgodnie ze znalezionym gdzieś (chyba na tym forum) rysunkiem. Sam tego (jeszcze) nie robiłem, bo póki co mam podkładkę gumową, ale docelowo muszę zrobić z alu.
: 12 sie 2019, 09:11
autor: Lechu
sprężyny mam od nowości i podejrzewam, że to one są przyczyną. Ale nie mogę nic znaleźć w zamienniku.
Wcześniej nie miałem z tym problemu, więc to nie lpg

: 12 sie 2019, 09:25
autor: krisker
Według podanych przez Ciebie danych powinien być numer oe 4d0511115ag, który krosuje się na Kayabę RH5178 lub Lesjofors 4204250. Z dostępnością nie powinno być problemu. Sądzę jednak, że nawet jeśli się nieco zadek uniesie, to nie na tyle, żeby była wyraźna poprawa. Same amory też mogą lekko podnieść zawias. A jeśli nie pomoże ani jedno ani drugie, to zostaje podkładka.
Edit: masz modelowo 2001, czy 2002? Bo jeśli to drugie, to faktycznie OE = 4d0511115be i wtedy zamienników brak. Mimo wszystko skorzystałbym wtedy z powyższych numerów. Nie powinno być większych zmian w budowie i nośności.
: 12 sie 2019, 11:08
autor: Lechu
krisker pisze:masz modelowo 2001, czy 2002?
produkcja 2001 pierwszy kwartał
: 12 sie 2019, 11:25
autor: krisker
To raczej model 2001, czyli 4d0511115ag i podane zamienniki. Daj jeszcze VIN tutaj lub na PRV.
: 12 sie 2019, 12:46
autor: Lechu
Pomógł +1

: 16 sie 2019, 10:55
autor: Preston81
ponoc najmocniejse i najbardziej unoszace sprezyny to sprezyny od 3,3 tdi maja tez najwyzsza cenę info zasiegnalem od osoby handlujacej czesciami do d2
: 16 sie 2019, 21:37
autor: pepi
ta ja mam z mercedsa i problemu z tyłem nie mam

: 17 sie 2019, 00:06
autor: Lechu
pepi pisze:ta ja mam z mercedsa i problemu z tyłem nie mam

??
: 17 sie 2019, 21:04
autor: pepi
dla mnie oczywiste jest że jak w niemcowni robili a8 to raczej nikt nie projektował auta że ktoś tam wali butle lpg
prawda jest taka że fabryczne sprężyny są do pupy nawet te od haka z 3 kropkami zielonymi .
Butla stale obciąża auto i jak jest w kole to tym bardziej walec miedzy kielichami mniej .
Więc nauczony że fabryczne sprężyny w takim wypadku są za słabe poszukałem podobnych fizycznie chyba są nawet o dwa milimetry grubsze i były za długie to sobie dopasowałem według uznania
mam z ml a

: 17 sie 2019, 21:15
autor: Lechu
pepi pisze:są do pupy nawet te od haka z 3 kropkami zielonymi
u mnie jest hak fabryczny więc też mam te najmocniejsze