Strona 1 z 1

[D2 98 4.2PB ] Jaki zawias zamiast seryjnego do A8 4.2

: 04 kwie 2020, 16:55
autor: pszemoll
Witam. Mój samochód to A8 1998 4.2 ABZ. Zawieszenie 1BA ... w oryginale, czyli stoi wysoko, buja, a do tego lewy amor stuka i ogólnie zawieszenie przenosi wszelkie niedoskonałości nawierzchni.
Chcę wymienić amory, a przy okazji go usztywnić i lekko obniżyć

Ciężko jednak trochę się w tym odnaleźć, dobór amorów do sprężyn, oznaczenia sprężyn itp.

Mam na to takie pomysły (oczywiście ograniczone budżetem :) no i nie wiem jaki będzie efekt.

1. Sprężyny mts lub jamex -30 i amory przód Bilstein B6
2. Sprężyny uzywane (które mogę akurat kupić) z S8 lift, oznaczenie 1 białe, 3 zielone i amory przód Bilstein B6
3. Spreżyny Eibach ProKit - 25 i zwykłe amory Sachs
O tylnych amorach jeszcze nie myślełem
Nie chcę go zglebić tylko lekko obniżyć i usztywnić.
Czy macie jakieś sugestie apropos tego co wyżej ? albo inne pomysły?

[ Dodano: 2020-04-04, 16:55 ]
Nie ma nikogo kto modyfikował zawias 1BA i ma jakies ciekawe doswiadczenia w tym temacie ?

: 06 kwie 2020, 22:33
autor: Pepek
Tył nowe wzmocnione standardowe sprężyny Kraemer & Freund i chyba nieużywane czerwone Sachsy z eSki.
Przód standardowe sprężyny Kraemer & Freund i nowe zwykłe czarne Sachsy.
Dla mnie jakieś 20mm za nisko. W porównaniu do serii stoi tak samo. Na lokalnych wertepach deska chce wybić zęby, na autostradzie do 140 bajka, powyżej zaczynają się przechyły, ale pod kontrolą (choć nie zaznajomiony z autem pewnie by się obsrał). Niemniej poluję na amerykańską kanapę :) Obniżania nie polecam, chyba że masz wszędzie dobry dojazd.

: 07 kwie 2020, 10:52
autor: Udesky
Przemoll użyj szukajki, a znajdziesz parę informacji.
Z tego co zdążyłem przeczytać niektórzy lubią połączenia B6 + pro-kit, ewentualnie zamienniki ori amorów sach/mondroe + talerzyki (do B6 nie podejdą) + pro kit.
Jamexy - niektórzy pisali, że odrobinę za miękkie. Miałem kiedyś w Mazdzie 323F i mogę potwierdzić.
Moim zdaniem tył a'la eSka + obniżenie przodu do podobnego poziomu będzie akurat.

: 07 kwie 2020, 17:25
autor: pszemoll
Dzieki Szukajki oczywiście użyłem, ale nie nakierowało mnie to tak do końca w żadną stronę.
A gdyby dać prokit i amor standard - zamiennik serii, to może dobijać labo źle tłumic?

: 07 kwie 2020, 19:05
autor: Udesky
Jeździłem kiedyś na Jamexach i standardowych amortyzatorach - nie dobijało. W innym aucie jeździłem na seryjnych sprężynach i na B6, było sztywniej i pewniej niż na serii.
Generalnie powinno się stosować amortyzatory odpowiednie do sprężyn. Natomiast gro osób jeździ na standardowych amorach i niższych sprężynach, jak to się odbija na trwałości rzeczywistej amortyzatora to nie wiem.
Zgodnie ze sztuką powinieneś kupić B8 i wtedy sprężyny -30mm. Ewentualnie możesz kupić tanio używane B6, wysłać je do Zerkpolu ( http://bilstein.pl/index.php?page=oferta ) w celu regeneracji, ale zaznaczyć, aby włożyli podkładki skracające skok tłoka (taka al'a B8).
Pamiętaj, że to prawie 2t auto więc lepiej nie oszczędzać i nie robić po taniości.
Gdzieś coś kiedyś czytałem jeszcze o stosowaniu sprężyn z S4, jednak jak to wygląda to nie wiem.

: 06 cze 2020, 23:56
autor: pszemoll
Dzięki za wszystkie podpowiedzi. No więc jestem już w połowie drogi - Eibach pro-kit zamówione, amorki zamowie po święach ale myśle że pozostanę przy serii, czyli kupie nowe Sachs i zobaczę co będzie jak to włożymy.

[ Dodano: 2020-06-06, 23:56 ]
No i po wymianie zawieszenia, właściwie przejechane już na nowym ok 500 km.

Było seryjne 1BA, teraz Eibach Prokit i nowe amory Sachs na przód , z tyłu na razie stare.


Obrazek

Obrazek

Jestem super zadowolony z efektu, jest sztywno i dosyć twardo, ale jak dla mnie idealnie, wcześniej jeździłem BMW f11 na fabrycznym zawiasie i runflatach był podobnie sztywny i twardy do tego co teraz tutaj. Wygląd też całkiem ok, więc ogólnie polecam ten setup... u mnie zadowolenie 100%. Dzięki za porady.

: 07 cze 2020, 08:41
autor: dice111
Nie wiem czy tak zdjęcie wyszło, ale teraz zawias wygląda jak przy 1BA, to te Eibach Pro Kit są w końcu -30mm czy nie ? 1BE do 1BA to -20mm o ile się nie mylę ?

: 07 cze 2020, 09:36
autor: pszemoll
Na pierszym zdjęciu jest 1BA na drugim Eibach. Szkoda że nie zrobiłem 2 podobnych zdjęć, w każdym razie zmierzone obniżenie wyszło około -30 na obu osiach.

: 07 cze 2020, 19:39
autor: dice111
No właśnie mówię o tej drugiej fotce, mi to wygląda jak na 1BA, no chyba, że potrzeba czasu co by się usadził, albo zdjęcie tak wyszło, tu masz 1BE u mnie, więc teoretycznie ma być wyżej niż u Ciebie o te 10mm:

Obrazek

Obrazek

: 07 cze 2020, 20:44
autor: pszemoll
Tak, myślę że u mnie jest ciut wyżej niż u ciebie, ale To pewnie dlatego, że dałem zwykle amory, pewnie gdybym dał talerzyk obnizajacy, to byłoby podobnie albo trochę niżej jeszcze.