Strona 1 z 2
[D2 ALL] Zbieżność
: 06 lis 2010, 00:48
autor: colln
Byłem dziś kontrolnie na zbieżności i okazało się, że z przodu ponoć nie ma możliwości regulacji kąta pochylenia ? Prawda to?
: 06 lis 2010, 01:44
autor: SJake
Chyba tak... też to usłyszałem od diagnosty. Z tym że u mnie było perfect tak więc nawet się tym nie przejąłem...
: 06 lis 2010, 08:31
autor: bronko86
Kąt pochylenia w naszych sprzętach chyba tylko z tyłu ;-)
: 12 lis 2010, 18:34
autor: FOSS
Może się mylę ale wydaje mi się że z przodu pełna regulacja to jest prawie w każdym aucie...
natomiast w wielu autach właśnie z tyłu regulacja jest delikatnie mówiąc okrojona.
: 13 lis 2010, 20:01
autor: przemoR888
no za bardzo to nie ma regulacji bo gdzie? masz odlane kopyto z wprasowanym łożyskiem, które połączone z samochodem jest na 4 wahaczach+ końcówka kierownicza
: 14 lis 2010, 09:33
autor: czaszkin77
Jeśli masz różnicę między prawym a lewym kołem w koncie nachylenia to popuszczasz cztery śruby na,, sankach'' i przestawiasz całe zawieszenie w prawo lub w lewo aż będą podobne kąty prawy i lewy , robiłem tak w swojej A8 , ściagała na prawo a zbieżność była dobra po ustawieniu kątów auto jeżdzi normalnie puszczam kierownicę i jedzie prosto a nie jak przed ściągało na prawo
: 18 lis 2010, 21:41
autor: Lukas134
Dokładnie zgadza się koledzy ;-) W Naszych A/S8 D2 nie ma możliwości ustawienia kąta pochylenia. Z przodu ustawiamy tylko zbieżność, z tyłu ustawiamy kąty i zbieżność. ;-) W sumie nie jest to złe, aleee jeżeli ktoś ma obniżone A/S8 to jest mały problem. Ja mam auto obniżone z przodu o jakieś 9-10 cm z przodu i kąt pochylenia jest dosyć spory i nie ma możliwości regulacji. :-/
: 21 lis 2010, 19:25
autor: ZuQ
Z tego co widzę to kąt pochylenia kół przednich zależy od wysokości zawieszenia. Ja mam zawieszenie 1BE (sportowe) i kąty pochylenia wynoszą ok 1,5 stopnia co wpływa znacznie na zużycie opon od wewnatrz. Czy jeżeli podniosę zawieszenie wymieniając pakiet amortyzator/sprężyna to kąty pochylenia się zmniejszą :?:
: 21 lis 2010, 20:13
autor: Lukas134
Powinny

orignalnie powinno być 30 minut na minusie w S8 45 minut na minusie, ja na kicie KAW mialem 1,5 stopnia na minusie teraz na gwincie myślę, że jakieś 2,5 stopnia na minusie

: 28 lis 2010, 10:12
autor: ZuQ
byc może dla zawieszenia standardowego 1BA kat pochylenia jest 30 min natomiast interesuje mnie jaki jest prawidłowy kąt dla zawieszenia 1BE?
: 28 lis 2010, 16:00
autor: Lukas134
ZuQ, a Ono na wysokość jakie jest jak zwykłe czy -20 mm jak w S8?? ja mam książki od zbieżności i mam tam wypisane, że kąty pochylenia w D2 przed i po lifcie są nie regulowane i wynoszą -30, natomiast kąty w Audi S8 D2 powinny wynosić -45. Więc jeżeli auto stoi standardowo wysoko to -30 zawieszenie S8 -45.
[ Dodano: 2010-11-28, 16:02 ]
Przepraszam nie przeczytałem wyżej, Jeżeli jest to oryginalne sportowe zawieszenie -20 to kąty pochylenia powinny wynosić -45

: 01 gru 2010, 21:42
autor: ZuQ
Łukaszu,
na stacji diagnostycznej gdzie mi robili geometrię, mieli książkę w której dla zawieszenia sportowego było podane -1st.5' +/- 30', więc wg tej książki -1st.30' jest w górnej granicy tolerancji. czy możesz podrzucic mi na pw skan strony gdzie masz opisane -45' dla zawieszenia -20mm?
: 02 gru 2010, 20:26
autor: Lukas134
Właśnie przeczytałem Twoją odpowiedź, ja akurat pracuję jako mechanik, a tato ma Stacje Kontroli Pojazdów i też bardzo dużo zbieżności ustawiamy

jutro jak nie zapomnę to wezmę najnowszą Autodatę i zeskanuję i wrzucę tutaj na forum

: 04 gru 2010, 10:03
autor: ZuQ
Świetny pomysł, czekam(y).
: 04 gru 2010, 10:32
autor: FOSS
FOSS pisze:Może się mylę ale wydaje mi się że z przodu pełna regulacja to jest prawie w każdym aucie...
natomiast w wielu autach właśnie z tyłu regulacja jest delikatnie mówiąc okrojona..
Mogę tylko dodać że rzeczywiście myliłem się - z tyłu jest owszem regulacja pochylenia ale z przodu już nie...
można wprawdzie próbować regulować na sankach ale to raczej chyba tylko w celu poprawienia symetrii pochylenia bo jednego koła oddzielnie to chyba nie można na sankach ustawić.
Tu mam też dwa pytania do lepiej znających się na rzeczy:
:arrow: Jak w zwiazku z powyzszym poprawić kąty pochylenia kół z przodu kiedy teoretycznie wszystko w zawieszeniu jest OK a kąty pochylenia mam -1st.42' :?:
:arrow: Czy stan dolnych rozpórek w zawieszeniu ma jakiś konkretny wpływ na geometrię zawieszenia i poruszany powyżej problem kąta pochylenia przednich kół :?:
W S8 mam na dole dwie rozpórki zawieszenia (obie bardzo blisko siebie ale inaczej mocowane i zupełnie odmienne w swojej konstrukcji i przekroju) z czego jedną z nich jakiś czas temu wymieniłem na nówkę (była mocno uderzona już przez poprzedniego właściciela) a druga patrząc po śladach na niej też na moje oko jest lekko zagięta i nie wiem czy jej wymiana może mieć jakikolwiek wpływ na geometrię zawieszenia.
:-?