Strona 1 z 1

[D2 96 4.2PB/LPG ] Dziwne zachowania wspomagania kierownic

: 26 gru 2024, 15:25
autor: Dariuszenko
Witam.
Temat napewno dość często przerabiany. Ginące wspomaganie lub całkowity jego brak.
W zimne (mroźne dni) do momentu nagrzania auta spomaganie czuć, że działa ale do polowy obroku kierownicą. Czyli gdy koła są na wprost pół obrotu w lewo lub pół obrotu w prawo im mocniej chcę skręcić tym kierownica obraca się ciężej. Im dlużej auto na chodzie lub w letnie cieple dni tym kierownica wogole ciężko chodzi, jakby nie bylo wspomagania... Pompe wymieniłem, płyn rowniez zalany nowy ale widzę, że ,,harmonijka" na maglownicy z prawej strony jest brudna i tlusta. Po tym domyslam sie, że jest jakas nieszczelnosc. Jak uwazacie, oddac magiel do regeneracji czy sprobowac poszukać drugi uzywany?
Pozdrawiam Was i zycze wszystkim wszystkiego co najlepsze pod te swieta i nadchodzacy Nowy Rok😊

: 26 gru 2024, 21:01
autor: dice111
A płynu nie ubywa ? Czy twój się nada do regeneracji dowiesz się dopiero po jego rozebraniu. Z używanymi częściami to loteria, a z takimi ponad 20-letnimi tym bardziej. Jak szukać używki to najlepiej z samochodu z małym przebiegiem i gdzie ciepło (np z Włoch). Masz servotronik ?

: 26 gru 2024, 21:54
autor: Dariuszenko
Własnie plynu jest tyle co bylo miedzy min. a max. Po środku. Po zdjeciu lewego nadkola jest ta niebieska ,,gruszka" to raczej ,,coś" jest ale czy działa to już zupełnie inna sprawa.

: 26 gru 2024, 22:51
autor: Pepek
Niebieska 'gruszka' to zbiornik podciśnienia. Nie ma nic wspólnego z przekładnia kierowniczą. Jeśli po nadkolu od strony grodzi biegnie przewód z dwupinową wtyczką to masz servotronic.