WachuL pisze:
Zima przyszła, i ...
Pod koniec zabawy za dużo gazu i uderzyłem prawym tylnym kołem w krawężnik - zapaliły sie kontrolki ESP i ABS.
(...)
Proszę o wskazówkę co to może być...?
Cóż, nawet najlepszym się zdarza - mnie też ostatnio "poniesła fantazja"...
latałem bokami na Cargo i w ciasnym nawrocie pokonywanym w poślizgu uderzyłem lekko w krawężnik
Geometria się rozjechała a auto wyczuwalnie uciekało z prawidłowego toru jazdy - zrobiłem kompletną geometrię i wszystko wróciło do normy ale i tak jak znajdę chwilę to przyjrzę się wnikliwie zawieszeniu i być może dla własnego spokoju jeszcze coś wymienię bo na tym kole jest już koniec regulacji :-?
Więc jak już koledzy napisali wcześniej - po pierwsze mogła się przestawić geometria tegoż koła...
pochylenie reguluje się na górnym wahaczu a zbieżność na dolnym tylnym - oba ustawiane na mimośrodach dlatego jest wielce prawdopodobne że się przestawiło.
Zacznij od zrobienia całej geometrii i jak da się wyregulować to ciesz się że tylko tak to się skończyło. Koszt to jakieś 100-200pln (za 50pln to nie wierzę że ktoś robi chyba że na oko).
Drugą mniej optymistyczną wersją jest skrzywienie zwrotnicy bo podobnież łatwo się krzywią ale tu koszty będą już pewnikiem większe...
oczywiście w zamiennikach czegoś takiego nie znajdziesz więc pozostaje Ci nówka z ASO lub wątpliwego stanu i pochodzenia "używka" której mimo różnicy cenowej w stosunku do nówki i tak nie polecam.
eXecutorR pisze:A ja nigdy tego nie robiłem i tak dla rozrywki bym zrobił - gdzie tu w Wawie najlepiej? (i nie za drogo ;-))
Serwis MADAR, Raszyn-Rybie, ul. Raszyńska 6 (o ile dobrze pamiętam numer)
Dzwonisz do szefa (Adam), mówisz że jesteś moim kolegą z klubu A8 i wszystko zrobią dobrze za przyzwoitą kwotę...
tam robiłem zawsze swoje oba A8/S8 i niektórzy z forum też już tam byli.
Jedyne ograniczenie to niestety rozmiar felgi ale Ty jak dobrze pamiętam na 20-tkach nie jeździsz więc problemu nie będzie.
Jak chcesz jakiś bezpośredni telefon to pisz na PW.