Strona 1 z 1

[D2 95 4.2PB ] Drgania kierownicy

: 07 mar 2011, 22:08
autor: WhiteDevil
Witam.
Po wymianie przedniego zawieszenia ( po 4 wahacze + stabilizator + gałka drążka na stronę) pojechałem na ustawianie zbieżności. Mechanicy powiedzieli że prawy drążek kierowniczy jest krzywy i prawe koło prawdopodobnie było uderzone ponieważ różni się o chyba 1 stopień pochył koła (nie pamiętam dokładnie) i że ustawili zbieżność ale kierownica jest skrzywiona (z dobre 10 stopni mam skręconą w prawą stronę kierownicę jak jadę prosto) i oni nie potrafią tego zrobić z powodu tego drążka i czegoś jeszcze krzywego (mówili że może piasta). Dodatkowo jak jadę po dziurach, nierównościach wszystko czuję na kierownicy (samochód nie ściąga na boki). Jak jadę na kostce i nie trzymam kierownicy widać jak cała lata drży itp.

Czy wymiana drążka wystarczy do ustawienia prawidłowo zbieżności i kierownicy czy faktycznie mam coś jeszcze krzywego np. piastę ?
Dlaczego drży kierownica ? Stabilizatory są nowe.
Pozdrawiam i z góry dziękują za pomoc.




WhiteDevil poprawiłem tytuł Twojego wątku - mam nadzieję, że następne które założysz będą nazwane już poprawnie czyli z użyciem odpowiednich tagów i zgodnie z regulaminem: http://www.a8team.pl/topics12/2943.htm

Tagów nie musisz wpisywać "z palca" - przy zakładaniu tematu masz tam ich całą rozwijaną listę... wystarczy wybrać odpowiedni i już.
Pozdrawiam, FOSS

: 07 mar 2011, 23:04
autor: szeryfisch
Po pierwsze primo jak cos jest krzywe, ma luzy itp to zaden mechanik sie nie bierze za ustawianie zbieznosci czy geometrii bo to bez sensu - no chyba ze dla kasy.
Po drugie primo kierownice napewno mozna ustawic prawidlowo nawet przy wybitym zawieszeniu i krzywych drazkach.
Po trzecie primo skoro spaprali ustawienie kierownicy to mam watpliwosci czy zbieznosc jest ustawiona prawidlowo, a to moze sie przenosic na zachowanie kierownicy.
Po czwarte primo kazde auto, a w twoim przypadku juz 16 letnie bedzie mialo rozjechana geometrie przedniego prawego kola (kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy bedzie zawsze inny niz z lewej strony) , a to z racji wskakiwania najpierw prawym kolem na kraweznik.

Cy wymiana drazka wystarczy? Niewiadomo, musi obejrzec to ktos kumaty.
Czy masz cos krzywego? Niewiadomo, musi obejrzec ktos kumaty.
Kierownica moze drzec z powodu zlego ustawienia zbieznosci, z powodu braku amortyzatora ukladu kierowniczego, z powodu wysokiego cisnienia w oponach itp

: 07 mar 2011, 23:09
autor: Mucholejkolator
Niestety kolego odpowiedz na Twoje pytanie nie jest taka prosta. Przyczyn może być bardzo wiele. Pewnie czytałeś ilu z nas walczyło z np. właśnie drganiami kierownicy wymieniając "pół" samochodu na nowe żeby dojść do przyczyny problemu. Na pewno zacznij od wymiany tych elementów , o których mówi mechanik , ze nie są ok, jak to nie pomoże to działaj dalej i dopiero wtedy będziemy móżdżyć co to może być.
Rozumiem, że przed wymianą zawieszenia kierownica była prosto, a buda nie drżała? Czy remont zawieszenia spowodowany był już tymi objawami?

: 08 mar 2011, 10:14
autor: daro72
Przestawienie kierownicy może świadczyć o tym, że jedna z końcówek układ kierowniczego została wkręcona więcej od drugiej. Owszem zbieżność na kołach będzie ustawiona ale kierownica będzie wyć w jedną ze stron i samochód będzie miał mniejszy skręt w jedną ze stron. Co do kąta pochylenia koła to tak jak kolega napisał, że po tylu latach eksploatacji i X kilometrach przejechanych ma prawo się zmienić.
Nie którzy z mechaników mają swoje myki na stawienie tego kąta ale nie we wszystkich samochodach się uda. Jeśli chodzi o ustawienie kierownicy to da radę to ustawić poprzez przestawienie jej na wieloklinie.

: 08 mar 2011, 10:48
autor: szeryfisch
nie wolno przestawiac kiermany na wieloklinie bo:
zmienia sie ilosc obrotow kierownicy do skretu w jedna strone w stosunku do drugiej
w zwiazku z powyzszym mozesz urwac tasme pod kierownica.

: 08 mar 2011, 10:58
autor: daro72
szeryfisch pisze:nie wolno przestawiac kiermany na wieloklinie bo:
zmienia sie ilosc obrotow kierownicy do skretu w jedna strone w stosunku do drugiej
w zwiazku z powyzszym mozesz urwac tasme pod kierownica.
Tak właśnie jak napisałeś. Tylko że jemu to zrobili na końcówkach i teraz na pewno ma skręt mniejszy w jedną ze stron. A taśma ma pewną tolerancję. Nie wiem czy aż te 10 stopni jak podaje autor.

: 08 mar 2011, 19:27
autor: WhiteDevil
Dokładnie w jedną stronę mam teraz mniejszy skręt.
Wydaje mi się również że jak wjeżdżam w głębszą dziurę przy wyjeżdżaniu z niej auto tak jakby wyjeżdża w lewo ale zaraz szybko przeskakuje w prawo aby jechać prawidłowym torem (nie wiem jak to dokładnie opisać :( ).
Przed wymianą zawieszenia wszystko było ok teraz jest źle :( trochę żałuję tego remontu, mogłem wymienić tylko wahacz który był do wymiany a nie od razu całe zawieszenie. Jak jadę na kostce brukowej to jest masakra z kierownicą cała drży i lata :( co jeszcze odpowiada za drżenie kierownicy jaki element układu kierowniczego ?

Zakupiłem już drążki kierownicze, także czeka mnie wymiana a po niej kolejne ustawienie zbieżności (teraz pojadę do innego warsztatu na ustawianie zbieżności) i zobaczę co z tego wyjdzie.
Pozdrawiam

: 08 mar 2011, 20:40
autor: szeryfisch
Ustawiajac zbieznosc, i doregulowujac polozenie kierownicy za pomoca drazkow nie da sie zmniejszyc skretu tak abys odczul to na kierownicy. Jezeli jest mniej obrotow w jedna strone to pewnie byla juz kiermana przestawiana.

: 08 mar 2011, 20:57
autor: daro72
Ale kolega właśnie pisał, że ma skręt w jedną stronę mniejszy. To by tylko świadczyło o źle wkręconych końcówkach.

: 08 mar 2011, 23:04
autor: szeryfisch
Na koncowkach nie masz tyle gwintu zeby kierownica przekrecila sie o wiecej niz 30-40'