witam kolegów mam pytanie odnośnie maglownicy czy w a8 benzynach i dieslach po lifcie występuje jednakowa maglownica czy się czymś różnią bo mam okazję kupić do swojej używkę ale od s8 i nie wiem czy będzie pasować ewentualnie ktoś może regenerował swoją i może polecić jakiś warsztat z góry dzięki za info
sławek 36 poprawiłem tytuł Twojego wątku - [tagów] nie wpisujemy już "z palca" - przy zakładaniu tematu masz tam ich całą rozwijaną listę i z niej należy wybrać odpowiedni.
Pozdrawiam, FOSS
: 12 mar 2011, 10:53
autor: 123mielony
Kolego z ETKI wychodzi że takie same,tyle ze są dwa rodzaje
Z servotronikiem to 4D2 422 052 G
Z wewnętrznym przegubem to 4D1 422 052 F
obstawiam że u Ciebie jest ta pierwsza.
: 13 mar 2011, 11:38
autor: Saberek
Z tego co wiem to jest jedyna roznica, a co ciekawe jak wczolgalem sie pod auto i po 30 min kombiniowania udalo mie sie zrobic zdjecie tabliczki z nr. i znalazlem taka sama na Allegro z powypadka , zamowilem przyszla i okazalo sie ze byla wyjeta z A6 :-D a pasowala idealnie do A8 2.8 1996 oczywiscie ;-)
: 13 mar 2011, 11:56
autor: FOSS
sławek 36 magiel leży i czeka, jak coś to pisz lub dzwoń - jakoś się dogadamy.
: 14 mar 2011, 08:26
autor: 123mielony
FOSSposzło na PW, czy już nie aktualne?
: 14 mar 2011, 08:42
autor: FOSS
123mielony pisze:FOSSposzło na PW, czy już nie aktualne?
Aktualne tylko daję chwilę czasu koledze sławek 36 bo On wcześniej o to pytał...
odpiszę na PW oczywiście.
: 14 mar 2011, 09:10
autor: 123mielony
OK.
To grzecznie czekam na odpowiedz.
: 14 mar 2011, 20:16
autor: przemoR888
ja regenerowałem moją przekładnie w firmie z łodzi na ulicy wodnej.
regeneracja była wykonana rok temu i nadal wszystko ok. (moja przekładnia ciekła, ale obojętnie co by nie było to naprawią) koszt regeneracji to 450zł o ile dobrze pamiętam, wysyłałem tam już dość sporo przekładni z audi, vw i innych i wszystko odbywało się szybko i co najważniejsze nie było żadnych problemów.
P.S. nie pracuję u nich :-P :mrgreen:
po prostu jestem zadowolony z usługi a to chyba dla nich najlepsza reklama
: 14 mar 2011, 20:54
autor: 123mielony
Dzięki za info.
Moja przekładnia nie cieknie tylko puka stuka co mnie doprowadza do szewskiej pasji
Z tym regenerowaniem to różnie mówią,jedni zadowoleni jak np.Ty a drudzy psy wieszają że kaska w błoto wyrzucona.
: 15 mar 2011, 18:34
autor: sławek 36
u mnie dokładnie taka sama sytuacja jak u kolegi 123mielony nie cieknie tylko stuka puka od strony kierowcy i cholera mnie bieże bo myślałem że to któryś z górnych wahaczy i kupiłem oba a tu padaka i dodatkowe problemy bo już nawet nie chodzi o te kilka setek ale żeby nie trafić na bubel bo i tak po jakimś czasie trzeba będzie swoją zregenerować na te używane w większości dają gwarancję rozruchową ale kto tam ich wie za podwójną wymianę nikt kasy nie zwróci o straconym czasie to nawet nie wspomnę :mrgreen: po rozmowie z kolegą Foss jestem jakby spokojniejszy :mrgreen: :mrgreen:
: 19 mar 2011, 17:57
autor: artekk
Czy ktoś z kolegów próbował doraźnie kasować luz na maglownicy? Która śruba do tego służy?
: 19 mar 2011, 18:25
autor: 123mielony
Generalnie opinia jest taka że w A8 nie da się skasować luzu w przekładni,ale tak jak Ci pisałem ten mechanior twierdzi ze się da.
: 20 mar 2011, 22:59
autor: artekk
Chyba można kasować luz na maglu w A8 Nie mam nasadki 18 bo już bym pod autem leżał.
Power steering gear, adjusting
Note:
Two mechanics are required to perform adjustment. Adjust with engine switched off.
- Raise vehicle on hoist.
- Wheels in straight-ahead position.
- By turning the steering wheel to and fro (about 30 to center axis) a knocking noise will be heard if there is excessive play.
- The second mechanic should carefully turn the adjustment screw (arrow) until the rattling noise can no longer be heard inside the vehicle.
- Carry out a road test.
- Make sure that when maneuvering or negotiating corners the steering self-centers without sticking, re-adjust if necessary.
: 20 mar 2011, 23:58
autor: mdamian
artekk, a mógł byś to na polski :mrgreen:
: 21 mar 2011, 10:40
autor: artekk
Mniej więcej tak to idzie :
Potrzebne są dwie osoby. Podnieść samochód na podnośniku, silnik wyłączony, koła na wprost. Jedna osoba kręci kierownicą w obie strony o ok. 30 stopni, jeśli będzie słyszalne stukanie, to luz jest za duży. Druga osoba z czuciem kręci śrubą oznaczoną strzałką, aż stukanie przestanie być słyszalne w kabinie. Następnie należy wykonać jazdę próbną, jeśli podczas manewrowania i skręcania kierownica nie wraca do położenia środkowego - skorygować ustawienie.