Strona 1 z 2
[D2 02 4.2PB
] Problem z czujnikami zużycia klocków
: 20 mar 2011, 15:14
autor: DoRuS
Problem polega na tym ze pomimo nowych klockow z sensorami lampka od zuzycia swieci sie dalej.... A8 kupilem w grudniu ubr i moze raz na dwa tygopdnie przy ktoryms odpaleniu z kolei zaswiecala mi sie lampka zuzycia klockow. mimo to ze klocki byly nowe.... az od ostsnich trzech dni siweci sie na stale. sprawdzilem miernikiem czy sensor moze niejest gdzies przerwany ale wszytysko wyglada ok... wiec moje pytanie gdzie szukac przyczyny...? moze ktos mial podobnie... wiem ze moge pogrzebac przy liczniku i zrobic zwarcie do masy kabelka w niebieskiej wtyczce ale wolalbym zeby to wszysko mi dzialalo:) w moich poprzednich a6 po zalozeniu same znikaly a ja wiem ze chyba problem bedzie dalej niz klocki...
: 20 mar 2011, 15:27
autor: mazur6662
a jakiej firmy masz te klocki? w pracy dostaliśmy nowe craftery i jest ten sam problem pomimo że nowe i heble też nówki po ostrym hamowaniu się zapala kontrolka i po jakimś czasie gaśnie, heble działają dobrze ale w serwisie powiedzieli że to wina jakości hamulców. moze jest to samo u Ciebie
: 20 mar 2011, 15:47
autor: and808
DoRuS, mazur6662
z tego co wiem w modelu D3 obowiazuje odpowiednia procedura wymiany klockow hamulcowych. "odpowiedniosc" tej procedury polega na tym, ze trzeba do tego uzyc VAS lub inne urzadzenie kontroli elektronicznej. zmieniajac "jedynie" klocki bez wyzerowania parametrow moze sie objawiac swieceniem kontroli "niskiej" grubosci okladzin na dece rozdzielczej.
: 20 mar 2011, 16:02
autor: DoRuS
niemam pojecia jakiej firmy bo kupilem z nowymi klockami i tarczami... dopiero po zakupie jakis miesiac wsiadam rano do auta i sie lampka zapala zgasilem i ponownie odpalilem i "lampka" znika... i tak 3 do 4 razy na miesiac... az do ostanich kilku dni. wczoraj rozebralem klocki i wygladaja jak nowe... w sumie to na nich zrobilem niecale 2000 mil! sprawdzilem opornosc klocka wyszla blisko 0 ohma, nawet zwarlem wtyczke od sensorow i dalej nic.... wtyczki tez przeczyscilem... sprawdze jutro jeszcze raz...
: 20 mar 2011, 16:12
autor: mazur6662
and808 z tego co nasz kolega pisze wynika że lampka nie zawsze się świeci. zapala sie i gaśnie także to nie jest raczej związane z niewłaściwym montażem. jestem pewien na 90% że to wina klocków, i założe się że po ostrym lub częstym hamowaniu ta kontrolka koledze się zapala. taki urok chińszczyzny
: 20 mar 2011, 16:17
autor: pioter
: 20 mar 2011, 16:19
autor: przemoR888
jak dla mnie czujnik świateł hamowania. Podepnij vaga i sprawdz błędy w abs.
: 20 mar 2011, 17:54
autor: DoRuS
mazur6662, wlasnie ze nigdy mi sie niezapalila podczas jazdy nigdy tylko i wylacznie przy odpaleniu i wrzuceniu biegu.
: 20 mar 2011, 18:37
autor: mdamian
przemoR888 pisze:błędy w abs
jak byś miał coś z czujnikiem to miał byś czerwony wykrzyknik na komputerze , a tobie
DoRuS, o ile dobrze rozumiem świeci się tobie na pomarańczowo :?:
Możliwe że masz przełamany kabel przełamany od klocków który idzie od zacisku pod maskę . (jak się tobie zaświeci znowu błąd to poruszaj kablami od czujników klocków )
: 20 mar 2011, 20:55
autor: szeryfisch
Sprawdz wtyczki i gniazda przy kolach. Tam na 100% jest usterka. Jesli zapala sie po wrzuceniu biegu to bardzo dobrze, oznacza to ze uklad jest otwarty. Wyczysc dokladnie gniazda, lubia sniedzieć ....
: 20 mar 2011, 21:45
autor: DoRuS
mdamian, taakk wlanise i chodzi o pomaranczowa kontrolke, sprawdze jutro dokladnie te klocki i kabelki co od nich ida... Zgadalem sie z kolesiem ktory mial kiedys cos podobnego... okazalo sie ze byla gdzies przerwa miedzy zegarami a wtyczkami. rozwiazal to tak ze pogrzebal cos przy wtyczce przy zegarach zwarl kabel od czojnikow do masy tyle ze to rozwiazanie pozbawilo go takiej opcji:) bo szukania gdzie jest kabel uszkodzony to tez zmudna praca... najwyzej pociagne nowa linie i zrobie nowa instalacje
: 20 mar 2011, 21:56
autor: mdamian
DoRuS pisze:szukania gdzie jest kabel uszkodzony to tez zmudna praca
w cale nie , wystarczy miernik , rozłączyć czujnik i sprawdzić który przewód ma przerwę w obwodzie . Podłącz waga to będziesz wiedział przy którym kole szukać .
: 20 mar 2011, 22:23
autor: przemoR888
a u mnie był czujnik i świeciła się kontrolka od klocków ta pomarańczowa.
P.S. Poza tym szybciej podpiąc vaga i sprawdzić błędy jak pruć połowę instalacji w aucie i sprawdzać czy przewody mają przejście. No przynajmniej ja mam takie zdanie. I do tej pory myślałem że komputer min. jest po to aby szybciej diagnozować usterkę, ale jak ktoś ma czas i lubi iśc na piechotę to powodzenia ;-)
: 21 mar 2011, 00:00
autor: mdamian
przemoR888 pisze: szybciej podpiąc vaga i sprawdzić błędy jak pruć połowę instalacji w aucie i sprawdzać czy przewody mają przejście. No przynajmniej ja mam takie zdanie. I do tej pory myślałem że komputer min. jest po to aby szybciej diagnozować usterkę, ale jak ktoś ma czas i lubi iśc na piechotę to powodzenia
ale ty chyba kolego nie do końca czytasz posty , albo nie rozumiesz tego co czytasz .
pisałem żeby podpiął Vaga i będzie wiedzieć gdzie szukać ,.
przemoR888 pisze:a u mnie był czujnik i świeciła się kontrolka od klocków ta pomarańczowa.
tak i jeszcze
duże czerwone kółko z wykrzyknikiem niżej na mmi
: 21 mar 2011, 09:16
autor: 123mielony
Kolego DoRuS jak chcesz bardzo szybko sprawdzić gdzie jest przyczyna to odepnij wtyczki od klocków i z mostkuj we wtyczce przewody,nie bój się że coś się stanie bo właśnie tak wygląda ten czujnik że jest zamknięty obieg jak go przerwiesz to zaczynają świecić kontrolki.Masz w tedy jasność czy wina leży po stronie klocków czy instalacji elektrycznej,u mnie w ósemce też tak miałem po wymianie i po takiej metodzie okazało się że nie łączy w samej kostce od klocków i po co pruć zaraz całą instalację.