Strona 1 z 1
[D2 99 2.8PB/LPG
] Problem z wymianą wahacza
: 01 kwie 2011, 21:06
autor: sylwekr
Witam
Stukało w zawieszenie. Byłem na przeglądzie – diagnoza wahacz dolny lewy (banan). Kupiłem wahacz i dzisiaj miałem wolne i wziąłem się za wymianę i ZONK. Zamówiony wahacz wg. Nr VIN nie pasuje. Inna średnica stożka po stronie kolumny kierowniczej. Dzwonie do sklepu i co się dowiaduję, że wahacz zamówiony wg VIN-u i to mój problem, że nie pasuje. Podaję im nr wahacza jaki wymontowałem 4D0407695J i co mówią mi że nie ma takiego wahacza – nie występuje w żadnym katalogu (choć na nim są oryginalne oznaczenia AUDI). W końcu zgadzają się przyjąć niepasującą część, ale jednocześnie nie chcą mi znaleźć pasującego. Zacząłem szukać w necie i z tym wahaczem to jakaś parodia albo nie umiem szukać albo nie ma żadnego zamiennika (z tego co znalazłem w Google to faktycznie w ETCE takiego wahacza nie ma

) Chciałem założyć „stary” wahacz i kolejny problem – śruba mocująca go do zwrotnicy obraca się

. Zatem samochód „na kołkach” i muszę znaleźć wahacz który będzie pasował. Może ktoś zna jakiś zamiennik tego wahacza lub wie gdzie taki można kupić ??
Za każdą pomoc będę wdzięczny
: 01 kwie 2011, 21:17
autor: FOSS
Nie bardzo to rozumiem... gdzie kolego byłeś na tym przeglądzie i kto Ci to wytypował po numerze VIN??
Jak dla mnie to typowanie po VIN robi się w ASO i tam powinni zrobić to poprawnie.
: 01 kwie 2011, 21:40
autor: pioter
: 01 kwie 2011, 22:05
autor: sylwekr
Na przeglądzie byłem w stacji diagnostycznej. Dobór wahacza w sklepie który specjalizuje się w częściach AUDI/Volkswagen. Czytałem ten wątek :
http://www.a8team.pl/topics15/174.htm ale nadal mam wątpliwość, czy na pewno były tylko 2 typy gruby i cienki sworzeń (żadnych odmian) Objeżdżę jutro sklepy zobaczę co powiedzą i czy ktoś mi sprowadzi odpowiedni.
: 01 kwie 2011, 22:55
autor: FOSS
sylwekr pisze:Na przeglądzie byłem w stacji diagnostycznej. Dobór wahacza w sklepie który specjalizuje się w częściach AUDI/Volkswagen. Czytałem ten wątek :
http://www.a8team.pl/topics15/174.htm ale nadal mam wątpliwość, czy na pewno były tylko 2 typy gruby i cienki sworzeń (żadnych odmian) Objeżdżę jutro sklepy zobaczę co powiedzą i czy ktoś mi sprowadzi odpowiedni.
Powiem tak... osobiście nie wiem ile rodzajów wahaczy było ale w takich tematach najpierw jadę do ASO wytypować po numerze VIN numer oryginału a potem dopiero szukam zamiennika w hurtowni... i jeszcze nigdy nie kupiłem części która nie pasowała by do mojego auta.
Zamiast jeździć jutro po sklepach to zadzwoń do ASO (kontakt do konkretnych osób podałem Ci na PW) i poproś o pomoc.
: 02 kwie 2011, 00:01
autor: tomi26
w zasadzie nie nowy,ale będzie samochód będzie jeździł
http://allegro.pl/audi-a4-1-8-96-wachac ... 62570.html
no i sprzedający zero negatywów :shock: ta używka może dłużej wytrzymać niż jakiś zamiennik ;-)
: 02 kwie 2011, 00:05
autor: dice111
M.in MEYLE (HD) i RTS robią zamienniki tego wahacza.
: 02 kwie 2011, 10:00
autor: tomi26
sylwekr, napisz na PW do tego kolegi
http://www.a8team.pl/profiles/1455.htm
on miał identyczny problem z tym właśnie wahaczem i w końcu znalazł ;-)
: 02 kwie 2011, 17:55
autor: sylwekr
Witam
Dzięki klubowiczowi FOSS udało mi się ustalić jaki jest aktualny zamiennik wahacza w ASO (cena ponad 800 zł :-( ) Zadzwoniłem do "znajomego" warsztatu gdzie mają dobre (i szybkie ) dojście do części. Na podstawie aktualnego numeru części znaleźli odpowiednik Lemfordera i tak się złożyło, że mogą mnie wcisnąć na zrobienie zawieszenia (a u nich norma to tydzień, dwa umawiania wcześniej). Udało mi się przykręcić "stary" wahacz i do nich pojechałem. W poniedziałek rano mają mieć wahacz i go wymienią (w sumie jak by nie pasował to ich problem ;-) Jak będę wiedział co włożyli to napiszę czym można wahacz o oryginalnym numerze 4D0407695J zastąpić.
Dzięki wszystkim za pomoc
SylwekR
: 02 kwie 2011, 22:02
autor: tomekzabrze
a moze byc tez tak ze uzywak pochodiz 2 tyg i ja wyrzucisz:)
: 04 kwie 2011, 15:54
autor: sylwekr
... i wszystko jasne. Najgorzej jak informatyk weźmie się za mechanikę samochodową . Wahacz został dobrze dobrany w sklepie i w ASO. Dlaczego to zamieszanie i moja panika ? W zwrotnicy jest jeszcze tuleja metalowa. U mnie przy wybijaniu wahacz wyszedł razem z tuleją i ona bardzo skutecznie trzymała się sworznia (dla mnie to była całość) dlatego nowy nie pasował. Wystarczyło zbić tuleję ze starego wahacza, wbić ją w zwrotnicę i założyć nowy wahacz
SylwekR