Strona 1 z 2
[D2 96 4.2PB/LPG
] Kierownica ciężko chodzi
: 12 lip 2011, 23:57
autor: robsonik4
prowadziłem A8/3.7 znajomego i byłem zaskoczony jak lekko chodzi u Niego kierownica, u mnie zdecydowanie oporniej - gdzie szukać przyczyny ??
: 13 lip 2011, 06:24
autor: mdamian
a płyn do wspomagania masz ??
Może maglownica się kończy ??
: 13 lip 2011, 08:31
autor: 123mielony
A może serwotronik się skończył .
: 13 lip 2011, 15:28
autor: robsonik4
płyn jest i nie wycieka, na wyłączonym silniku chodzi bardzo ciężko więc "wspomaganie" działa; a co to jest serwotronik ??
: 13 lip 2011, 18:30
autor: 123mielony
Zawór elektryczny w główce przekładni.
: 11 lis 2013, 01:24
autor: pawelbtw
Kolego, rozwiązałeś może swój problem? U mnie niestety objawy są bardzo podobne. Wspomaganie chodzi bardzo cieżko w stosunku do tego jak działało pół roku temu aczkolwiek różnica na wyłączonym zapłonie jest także spora. Wymieniałem pompe, płyn, a żadnych objawów uszkodzonej maglownicy nie ma (był samochód u mechanika, też nie stwierdził uszkodzonego magla). Może ktoś już miał podobny problem? I takie pytanie, czy moja A8 (D2 4.2 PB 97r.) ma servotronic ?
: 11 lis 2013, 08:42
autor: kmicic-lt
pawelbtw pisze:Kolego, rozwiązałeś może swój problem? U mnie niestety objawy są bardzo podobne. Wspomaganie chodzi bardzo cieżko w stosunku do tego jak działało pół roku temu aczkolwiek różnica na wyłączonym zapłonie jest także spora. Wymieniałem pompe, płyn, a żadnych objawów uszkodzonej maglownicy nie ma (był samochód u mechanika, też nie stwierdził uszkodzonego magla). Może ktoś już miał podobny problem? I takie pytanie, czy moja A8 (D2 4.2 PB 97r.) ma servotronic ?
Muszisz sam sprawdzić, czy masz servotronik. Zerknij pod lewe koło (od strony kierowcy) i spójrz - czy przy rurkach od płynu wspomagania, które są przykręcone do przekładni nie wychodzi przewód w stronę osłony plastikowej nadkola. Jeśli wychodzi kabelek - to masz servotronik, jeśli nie to nie masz.
Być może, przekażnik od servotronica Tobie padł - jeśli oczywiście masz servotronik.
: 11 lis 2013, 09:09
autor: Gabriel
Albo skorodował ten przewód od servotronika i zrobił to przy samym zaworku. To jest najczęstsza awaria servotronika :-P
: 15 mar 2014, 09:42
autor: pawelbtw
Witam ponownie.
Koledzy po dłuższej przerwie, uporałem się z problemem wspomagania, i było rzeczywiście tak jak mówiliście, padł zaworek od servotronica. Zamówiłem nowy magiel wraz z zaworkiem i chodziło pięknie. Niestety po paru godzinach zauważyłem, że kierownica przy skręcaniu w prawo chodzi idealnie, natomiast w lewo czuć b.mocny opór tak jakby w ogóle nie było wspomagania. Przy wymianie zaworku wstawiona została nowa maglownica i zauważyłem, że wyciekał płyn, lecz za to było odpowiedzialna jedna uszczelka. Zostawiłem samochód na tydzień u mechanika i jak go teraz odebrałem, problem pojawia się cały czas mianowicie w skręcanie w prawo idealnie, w lewo natomiast już jest wyraźny opór i dzieje się to caly czas mimo, że wcześniej problem wystapił tylko raz ... Mieliście podobny problem?
: 16 mar 2014, 00:09
autor: BzQ
Źle odpowietrzony układ lub wcale. Przekladnie brałeś nową regenerowaną czy nowa używkę? Bo zr3generowana mogła być źle a używana niesprawna. Lub ostatecznie pompa wspomagania powiedziała dobranoc.
Najpierw odpowietrzyć (koła do góry i do oporu w lewo i w prawo) ewentualnie jeszcze na noc możesz zostawić odkrecony zbiornik płynu wspomagania a grawitacja zrobi swoje.
: 16 mar 2014, 02:16
autor: pawelbtw
Maglownice kupiłem używana od kolegi z forum. Była w b.dobrym stanie. Dziwne dla mnie było to, że jak odebrałem auto od mechanika, to przez tydzień czasu, problem wystapił może z 2 razy i po chwili ustawało, do roboty była także zbieżność oraz wachacze wiec zostawiłem autko na kolejny tydzień i wczoraj jak je odebrałem, problem sie pojawił i nie znika. Tak z ciekawości sprawdziłem dzisiaj płyn do wspomagania, okazało się, że był czerwony a wiec szybko do sklepu i zalaliśmy zielony febi. Gdy wypompowałem cały płyn i kręciłem kierownica w prawo (tam gdzie wspomaganie działało) pompka zaczeła wyć, natomiast w lewo (tam gdzie nie działa) pompka nie odezwała się ani razu. Może problem tkwi w zaworku zwrotnym?
: 16 mar 2014, 09:59
autor: Lukas134
pawelbtw, tak jak piszesz napewno plyn nie taki. Czerwony jest strasznie gesty w porownaniu do zielonego. I mozliwe dlatego ze te wspomaganie sie zacinalo trzeba by przeplukac ten uklad z tego czerwonego syfu :-) i dobrze odpowietrzyc uklad.
: 28 mar 2014, 15:37
autor: pat_ryk
Też miałem taki problem w audi a8 d2 4.2 95r ze wspomaganiem, u kolegi leciutko chodziło a u mnie ciężko i nie wiedziałem co jest, i jakiegoś czasu jak sprawdzałem przekaźniki po prawej stronie pasażera pod nogami to wyciągałem wszystkie i wkładałem i jeden z nich to był od wspomagania. I problem zniknął

zaczęło lżej chodzić niż u kolegi :p Może po prostu się zawiesił lub coś ze stykami było

: 05 kwie 2014, 17:41
autor: pawelbtw
pat_ryk, zaraz wezmę się za sprawdzanie bezpieczników bo dopiero odebrałem audika po 3 tygodniach postoju i diagnozie, że nie wiadomo co to może być. Mechanik wlewał przy mnie 2l płynu a że nie miałem czasu to zostawiłem auto u mechanika aby układ całkowicie odpowietrzył i przepłukał. Twierdzi, że cały układ przepłukał posprawdzał wszystkie przewody, pompke i maglownice i nic... W poniedziałek podjade do sklepu i odpowietrze na własną ręke. Jeśli to nie podziała, to macie jakieś inne sugestie? Wspomaganie w prawą stronę działa, w lewo całkowity brak.
: 06 kwie 2014, 15:59
autor: pat_ryk
Tam na klapie od przekaźników pisze który jest od wspomagania, albo wyciągaj i wkładaj po kolei. Taki pierdół a u mnie pomogło, wspomaganie chodziło lepiej niż w jakimś nowym aucie
