Strona 1 z 2
[D2 98 4.2PB/LPG
] Zwrotnice przednie pytanie do fachowców
: 20 paź 2009, 14:42
autor: Esperak
Witam..
Napisałem już ten post na Audiklub ale pewnie nie wszyscy tam bywają wiec powtórzę.
Jak wiadomo mam A8 1998 i od początku walczę z przednim układem hamulcowym już wymieniłem wszystko i dalej beret trzepie przy hamowaniu jak wściekle. Jak wiadomo układ hamulcowy w wersjach przed liftem są troszkę niedopracowane. wiec padł pomysł wymiany układu na układ poliftowy. w sumie wymienia się zaciski, tarcze i powinno śmigać kłopot mam tylko z ustaleniem różnic pomiędzy zwrotnicami przed i po lifcie.
zwrotnica przed liftem 4D0-407-257-L
zwrotnica po lifcie 4D0-407-257-K
obie żeliwo wyglądają podobnie ale jednak różnią się tą ostatnią literką.
Może ktoś już przerabiał temat na czym ta różnica polega czy muszę też wymienić zwrotnice czy zaciski poliftowe podejdą do wersji "L".
: 20 paź 2009, 14:51
autor: maciu
zaciski jak rozumiem zmieniałeś i nic to nie dało?
: 20 paź 2009, 15:08
autor: dice111
Masz układ z 4 klockami ?
Który chcesz montować ? W sumie ich chyba z 4 były (FN3, HP2 (stal), HP2 (alu) i układ Brembo)
: 20 paź 2009, 15:48
autor: maciu
HP2 stal to najstarszy więc raczej nie to
: 20 paź 2009, 17:00
autor: Esperak
ogólnie układ przedliftowy zamieniam na poliftowy oba dwa tłoczki 4 klocki na stronę.
z 314mm na 323mm
: 20 paź 2009, 19:47
autor: dice111
Jeśli nie chcesz rzeźbić to musiałbyś kupić ze zwrotnicą (z jej montażem, jak i pozostałych el zawieszenia nie ma problemu).
Jeśli nie - kupić sam zacisk i probowac dopasować do starej zwrotnicy.
Był chyba taki temat na AKP jeśli mnie pamięc nie myli (ktoś przerabiał hamulce, tylko nie wiem, czy akurat ładował te z lifta, czy nie z innego). W każdym razie jak znajde to podrzuce linka.
: 13 gru 2011, 15:08
autor: Mucholejkolator
U mnie sieka z hamulcami, znowu piszczą, trzeszczą i skrzypią :evil: A w dodatku jak wiadomo nie hamują po zagrzaniu.
Pomyślałem sobie, żeby założyć na przód heble od S8 FL z tarczami 345mm.
Jak podejrzewam najprościej będzie przerzucić z całymi zwrotnicami jaki pisze dice111.
Posiada ktoś wiedzę czy da się zrobić taką operację w systemie "plug&play" :?:
Dodatkowo wjechały by tarcze i klocki EBC :-D
: 14 gru 2011, 00:38
autor: dice111
Da sie tylko po co ? To juz predzej zaaplikować zaciski z Ski ale przedliftowej i zakupic EBC, chociaz koszta i tak beda niemałe. Na upartego i inne zaciski zamontujesz na swojej zwrotnicy, bedzie trzeba tylko troche ew porzeźbić.
: 14 gru 2011, 15:52
autor: Mucholejkolator
Ogólnie masz rację
dice111, pomyślałem tylko że jak już zmieniać tarcze na większe to nie o 9mm tylko o 31mm jak by się dało :-> W sumie to EBC powinno rozwiązać sprawę, ale mam już dosyć tych zacisków które mam teraz
Juz raz je regenerowałem, a tu wygląda na to że znowu się na osadzeniu wyrobiły. W dodatku klocki albo cylinderki zaczęły wpadać w drgania i zgrzytać przy lekkim hamowaniu albo skręcie kół :evil: I jak by tego było mało zaczęły na zimę piszczeć klocki znowu
I to w ciągu paru dni. Jak bym jechał jakimś gównem na szrocie odpalonym. Szlag mnie już trafia...
Ale się zagotowałem
: 14 gru 2011, 16:19
autor: dice111
Do przedliftowej Ski koszt samych klocków to ok 1500zł, tarcz przód 700zł na tył ok 300zł za szt
: 15 gru 2011, 08:07
autor: sebos17
Kolego, mój plan wymiany zacisków na większa na razie został odłożony w czasie (musiałem wyzbyć się 6 tys zł na naprawę skrzyni w Midparts) ale do tematu na pewno powrócę. Polecam zaciski 6 - cio tłoczkowe brembo i tarcze 360mm - komplet można kupić za 2600 zł (zaciski profesjonalnie zregenerowane, tarcz zimmerman, klocki brembo, przewody w stalowym oplocie)
: 15 gru 2011, 10:59
autor: Mucholejkolator
O proszę, a taki zestaw pasuje plug&play do jakiegoś modelu A/S8? 360mm i 6 tłoczków musi robić robotę :lol: Musiałbym zimówki zmienić na 18, ale w sumie mam w to w planie od jakiegoś czasu. Masz jakiś namiar na sprzedającego takie cuda :?:
: 15 gru 2011, 11:16
autor: sebos17
Do S8 D2 FL pasuje na 99,99%, będę wiedział jak pojadę na montaż, musiałbyś zdjąć zacisk i tarczę hamulcową i zmierzyć dwa wymiary. 18'' to minimum chociaż widziałem zaciski 6-cio tłoczkowe pod 17'' ale są droższe.
Namiary, muszę poszukać na racingforum.pl
: 17 gru 2011, 17:19
autor: Mucholejkolator
Rozebrałem hamulce, wszystko poczyściłem, przesmarowałem i nałożyłem smar miedziany. Jak ręką odjął :-) Ale i tak przydały by się lepsze heble.
sebos17, jak znajdziesz te namiary to dawaj znaki :-> pompę też trzeba zmieniać czy można zostawić fabryczną?
: 17 gru 2011, 22:38
autor: FOSS
Mucholejkolator pisze:Rozebrałem hamulce, wszystko poczyściłem, przesmarowałem i nałożyłem smar miedziany. Jak ręką odjął :-) Ale i tak przydały by się lepsze heble.
Kacper to może chcesz fabryczne Brembo od S8 D2 FL??... kolega który sobie to kiedyś u mnie zaklepał jednak na tą chwilę odpuścił więc mam komplet zwrotnice + zaciski przód i tył... po szczegóły dzwoń ;-)