Strona 1 z 1
[D2 94 4.2PB
] Pompa wspomagania układu kierowniczego
: 25 lut 2013, 11:15
autor: Wiśnia
Witam. Koledzy padła mi pompa wspomagania kierownicy z mojej winy bo kreciłem sie na śniegu długi czas z kręconą na maxa kierownica i pompa padla tzn. wyje i dziwnie zaczeła pracować. I teraz mam pytanko czy dam rade ją wymienić bez podnośnika i kanału ? od góry wyciagać czy od dołu? Prosze o wskazówki od kogos kto już to przerabiał? Szukalem na całym dziale Zawieszenie coś o wymianie ale nie moglem znalźć. Moj silnik to 4.2 ABZ.
: 25 lut 2013, 14:19
autor: krzychu22.p1i
Dasz radę od góry, u siebie to robiłem. Tylko nie wiem czy w preFL będzie podobnie. Aby wytargać pompę musisz zrzucić pasek micro i wiatrak z wisco (możesz bez ściągania wisco ale jest hardkorowo) Reszta to zlanie płynu ze zbiorniczka, odkręcenia 3 śrub mocujących pompę, potem odkręcenie 2 przewodów od pompy.
Pompę możesz zregenerować na warsztacie, tzn rozkręcić obudowę, bieżnię żeliwną przeszlifować paręnaście razy papierem wodnym 1500-3000 i tak samo z łopateczkami wirnika. Nie ma w pompie żadnego łożyska (w po FL) U mnie po tym zabiegu przestała jęczeć i powróciło wspomaganie. Nie wspomaga jak nówka ale jest spora poprawa.
: 25 lut 2013, 14:50
autor: Wiśnia

z mojej chyba nic nie bedzie bo skrecilem kierownica na maxa w lewo (zamiast troche odkrecic) i krecilem sie audica na sniegu do odcinki obrotow silnika przez jakas minute

i zameczylem. I w dniu gdy to sie stalo to kierownica ciezko chodzila, nastepnego dnia z rana odpalam kierownica chodzi lekko ale pompa halasowala strasznie pozniej juz coraz gorzej
: 25 lut 2013, 15:33
autor: krzychu22.p1i
Dlaczego do odcinki obrotów wkręcałeś silnik? Wystarczyło 2-3tys obr. i kręci się jak głupi. Po wymianie zalej dobrym olejem, i ciesz się jazdą.
: 25 lut 2013, 15:39
autor: Wiśnia
Czlowiek czasami glupi .
: 26 lut 2013, 11:15
autor: jdz1
Jak wyjmiesz lampę lewą przednią (po stonie kierowcy) to powinieneś mieć dobry dostęp do pompy wspomagania. Ostatnio wymieniałem u siebie żarówki (typ silnika AKG) i zauważyłem że po wyjęciu lampy przedniej dostęp do pompy wspomagania jest prawie pełny.
: 26 lut 2013, 12:52
autor: Wiśnia
Pompa wymontowana, by miec lepszy dostep do niej trzeba wykrecic wiatrak od klimatyzacji ktory jest wsuwany w obudowe chlodnicy i blokowany dwiema srubami na klucz 10. Nie mialem dostepu do napinacza paska zeby poluzowac i sciagnac pasek wiec zrzucilem go z rolki . Bede mial zabawy zeby zalozyc pasek :-)
: 26 lut 2013, 14:13
autor: krzychu22.p1i
Spokojnie założysz pasek micro bez cudowania z napinaczem tylko będziesz musiał go założyć prawidłowo na wszystkie rolki i podciągając go do góry użyć siły i nasunąć go. Nie stosuj do tego żadnych ostrych narzędzi ani kluczy, ręce do tego wystarczą.
Pompę zakładasz nową, czy dobrą używkę?
: 26 lut 2013, 21:30
autor: Wiśnia
Pompe kupuje uzywana oryginalna mysle ze to lepsza decyzja niz ta nowa na allegro za 200zl. Nie spieszy mi sie tak bardzo bo jezdze A4
