Strona 1 z 3
[D2 00 4.2PB/LPG
] Tłucze przy hamowaniu, krzywe tarcze?
: 09 mar 2013, 13:59
autor: uszek
Mam problem, gdy hamuje tlucze mi sie cos przy hamowaniu tak jakby byly tarcze krzywe, tarcze nowe,dodatkowo sprawdzone i nie bija.
Dzis bylem na szarpakach i wyszly mi do wymiany tuleje tylnego wahacza z prawej strony prawie wszystkie.
Wydaje mi sie ze od tego nie powinno sie tluc przy hamowaniu,ale juz sam nie wiem. Zglupiałem, najgorsze jest to zeto jakby z tylu albo z przodu z prawej strony i nie idzie wysluchac gdzie to.
Moze jakies rady?
: 09 mar 2013, 16:59
autor: LUKAS
przy zawieszeniu jak coś jest też może być tluk
ale możesz mieć np.
koła do wyważenia lub piasta daje bicie lub luzy w zawieszeniu
jak tarcze proste wystarczy że nie za-dobrze wyczyszczona piasta przy założeniu tarcz i już będzie bicie
: 09 mar 2013, 18:19
autor: uszek
Wszystko ladnie wyczyszczone tarcza rowno biega po klocku jutro pojade na podnosnik i sprawdze czy cos nie jest krzywe ale wychodzi na te tuleje z wahacza
: 09 mar 2013, 19:36
autor: LUKAS
a masz tak na zimnych i gorących tarczach?
: 09 mar 2013, 20:28
autor: uszek
Tak wszystko jedno czy po stu metrach czy kilometrach
: 09 mar 2013, 20:42
autor: LUKAS
to musisz szukac zrob zawieche i zobaczysz
: 11 mar 2013, 07:10
autor: pepi
więc tak krzywa tarcza -czym bardziej pedał wciskasz tym bardziej budą -pedałem telepie
zawieszenie -objawia się tym że jak już dobrze depniesz to jest ok :-D
: 31 mar 2013, 08:51
autor: uszek
Zawieszenie z tylu wymienione, tarcze sprawdzone, jeszcze mi zostalo do sprawdzenia kolo i piasta ewentualnie ktorys przegub z tylu.
A teraz mam wrazenie ze caly czas telepie jakby tyl byl krzywy albo cos nie tak z opona a przy hamowaniu sie tlucze
: 07 maja 2013, 10:37
autor: smoczek
mialem tosamo.
scierzka,szarpaki,diagnosta =wszystko ok.
a potem przy odpowietrzaniu mi oczy wyszly, jak te wachacze tancza.
sprawdz z przodu, wachacze gorne tylne,
czy nie jest wyrwana tulejka z gumy, strona od auta.
*bo dolne tuleje wachaczy, to raczej sciaganie powoduja,
zalezne od hamowania/przyspieszania.
: 07 maja 2013, 20:59
autor: uszek
juz chyba wiem... drazki kierownicze mam luz na lewym
: 09 maja 2013, 14:39
autor: smoczek
ale pisales ze 'tlucze' z prawej strony.
czy drazek powodowalby takie objawy.... hmm.
sprawdz dokladnie cale zawieszenie z przodu.
dokladnie.
obejrzyj i poszarp kazdym wachaczem.
obserwuj elementy zawiechy, podczas calego zakresu ich ruchu,
niech pomocnik kreci fajera max prawo/max lewo,
nawet na 'zabie' podnies kazde kolo osobno, i sprawdzaj.
ale najlepiej z kanalu, na obciazonym zawiasie.
cos musi wyjsc.
nie moze szarpac czy halasowac.
jak mocniej depniesz, to ustaje ten objaw ?
: 18 lip 2013, 20:21
autor: kubas98
Od wczoraj jestem szczęśliwym posiadaczem A8 (podobno jest znane na tym forum) i mam mały problem bo przy prędkości ok.80 km/h do 100 km/h zaczynja bić przednie lewe koło ( koła dzisiaj wyważone- nie pomogło)i jak hamuje również.Wiechałem na szarpaki i zobaczyłem że przy przednim lewym kole wahacz tylny dolny (banan) ma luz na sworzniu od strony piasty i guma przy wózku jest strasznie elastyczna ,aż za bardzo.Pytanie moje jest takie czy luz na wspomnianym wahaczu może powodować takie bicie? Dzięki za odpowiedź bo nie da się z ty jeździć.
: 18 lip 2013, 20:30
autor: Gość
Może być to ta przyczyna,a felgi masz dobrze osadzone?? Bo jesli nieori i brak pierścienia centrującego to tez będzie niemiło. Powodem tego tez może byc opona ale skoro sprawdzałes koła to raczej wykluczamy. Jeszcze geometria skopana sie tez naprzykrzy podobnie.
: 18 lip 2013, 20:34
autor: kubas98
Geometria ok. sprawdzona dzisiaj ,felgi są oryginalne i wchodzą ciasno na piaste
: 18 lip 2013, 20:36
autor: Gość
No więc zawieszke musisz odświeżyć. Nie może byc tam jakiś takich jak opisujesz luzów.
Ja po zakupie miałem zawieche do wymiany ale popadane były sworznie nie gumy i nic nie biło.