Strona 1 z 1

[D2 FL ALL ] Dziwne stukanie

: 02 kwie 2013, 18:53
autor: Wariat
Witam.

Panowie nie mogę poradzić sobie z diagnozą :-/ Słychać pukanie przy ruszaniu kierownicą na boki na nieodpalonym silniku. Stuki dochodzą z okolicy amortyzatora. Wahacze, drążki, łączniki - wszystko nowe. Stuki dochodzą tylko od strony kierowcy. Będę wdzięczny za pomoc!

: 02 kwie 2013, 19:20
autor: krzychu22.p1i
Pewnikiem maglownica :->

: 02 kwie 2013, 19:22
autor: sylwekr
Jeśli lekkie stukanie tylko na nieodpalonym to wszystko O.K. Jeśli po odpaleniu auta po podaniu ciśnienia przez pompę wspomagania nic nie stuka i nie ma luzu nie ma się czym przejmować.

: 02 kwie 2013, 19:36
autor: Wariat
Przy odpalonym silniku jest podobnie. Najmocniej hałasuje na zimno, kiedy auto noc postoi. Jak trochę pojeżdżę hałas jest mniejszy na postoju. Przy jeździe stuka jak wpadam w dziurę i czuć to na kierze.

: 02 kwie 2013, 19:47
autor: sylwekr
Więc duże prawdopodobieństwo, że to maglownica do wymiany/regeneracji. Sprawdź jeszcze przegub na drążku kierowniczym. Na wyjściu maglownicy jest wkręcany drążek z przegubem (on jest pod tą gumą osłonową) i dopiero w ten drążek wkręcana jest końcówka drążka. Jeśli tu nie ma luzów to przekładnia kierownicza już powoli kończy żywot. Możesz spróbować delikatnie dokręcić śrubą regulacyjną na maglu. Jeśli nie pomoże to regeneracja lub wymiana.

: 02 kwie 2013, 19:56
autor: pb41ns
a tą śrube to dokręcić czy odkręcić trzeba, tj w prawo czy lewo kręcimy?

: 02 kwie 2013, 19:58
autor: Wariat
sylwekr pisze:Więc duże prawdopodobieństwo, że to maglownica do wymiany/regeneracji. Sprawdź jeszcze przegub na drążku kierowniczym. Na wyjściu maglownicy jest wkręcany drążek z przegubem (on jest pod tą gumą osłonową) i dopiero w ten drążek wkręcana jest końcówka drążka. Jeśli tu nie ma luzów to przekładnia kierownicza już powoli kończy żywot. Możesz spróbować delikatnie dokręcić śrubą regulacyjną na maglu. Jeśli nie pomoże to regeneracja lub wymiana.
Drążki miałem wymienione całe więc luzu tu nie będzie. Gdyby była to maglownica to chyba czułbym luz na kierownicy podczas skręcania ?

: 02 kwie 2013, 21:16
autor: Simone331
Kolego Wariat, już raz Ci to pisałem.
Pisanie na forum należy rozpocząć od tego działu:
http://www.a8team.pl/przywitaj-sie-i-pr ... 2,2340.htm

Pozdrawiam
Simone331

: 02 kwie 2013, 21:38
autor: sylwekr
pb41ns pisze:a tą śrube to dokręcić czy odkręcić trzeba, tj w prawo czy lewo kręcimy?
W prawo, ale dokręcamy z wyczuciem, np 1/8 obrotu i sprawdzamy czy kierownica nadal lekko chodzi i po max skręcie bez problemu wraca. Zbyt mocne skręcenie może jeszcze gorzej popsuć przekładnię. Jeśli dokręcimy zbyt mocno można poluzować. Tą śrubą można skasować niewielki luz, jak już jest mocno wyrobiony magiel nie uratujemy go w ten sposób.

: 03 kwie 2013, 10:05
autor: Wariat
Może wypowiedzą się koledzy którzy wymienili u siebie zużyte amorki lub poduchy pod nimi?

: 07 kwie 2013, 11:23
autor: pb41ns
sylwekr pisze:
pb41ns pisze:a tą śrube to dokręcić czy odkręcić trzeba, tj w prawo czy lewo kręcimy?
W prawo, ale dokręcamy z wyczuciem, np 1/8 obrotu i sprawdzamy czy kierownica nadal lekko chodzi i po max skręcie bez problemu wraca. Zbyt mocne skręcenie może jeszcze gorzej popsuć przekładnię. Jeśli dokręcimy zbyt mocno można poluzować. Tą śrubą można skasować niewielki luz, jak już jest mocno wyrobiony magiel nie uratujemy go w ten sposób.
dokręciłem troche tą śróbke, i jest o niebo lepiej, auto jest bardziej czułe na ruchy kierą i prowadzi sie o wiele lepiej

: 10 kwie 2013, 23:29
autor: otto
Wariat pisze:Może wypowiedzą się koledzy którzy wymienili u siebie zużyte amorki lub poduchy pod nimi?
nie tyle poduchy, ale może być np zatarte łożysko pod poduszką ;-) sprawdź jeszcze czy któraś sprężyna nie jest ukruszona

: 10 lip 2015, 21:21
autor: riki76
Witam
Mam podobny problem a mianowicie przy kręceniu kierownicą lub na zakrętach chrobocze z lewej strony tak jakby na górze amortyzatora i tu pytanie czy w naszych autkach czyli A8 D2 jest łożysko amortyzatora tzn. takie kulkowe czy baryłkowe?